امنیت در اینترنت از اهمیت بسیاری برخوردار است و بسیاری از خطرات امنیتی که کاربران با آن مواجهند نیز ناشی از فعالیت‌های خود کاربران در سایت‌های حاوی کدهای مخرب، لینک‌های مخرب و بدافزارهای پنهان در این سایت‌هاست.
کد خبر: ۸۰۵۶۵۷
تشخیص سایت‌های مورد اعتماد از سایت‌های مخرب

چند بار به‌جای دانلود یک فایل، به یک سایت تبلیغاتی یا لینک مخرب هدایت شده‌اید؟ چند بار در سایت گوگل موضوعی را جستجو کرده‌اید و پس از کلیک روی نتیجه‌ای که تصور می‌کردید پاسخی برای جستجوی شماست، با سایتی تبلیغاتی یا غیراخلاقی مواجه شده‌اید؟

نام افزونه: WOT
مرورگر: اپرا، کروم، فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و سافاری

WOT مخفف عبارت WEB OF TRUST به کمک بیش از 130 میلیون کاربر خود در سراسر جهان، حقایق دنیای مجازی را به مرورگر شما می‌آورد. به کمک این افزونه با استفاده از نظرات دیگر کاربران و تجربیات آنها در استفاده از سایت‌های مختلف، می‌توانید بدون مراجعه به سایت‌های مختلف از امنیت، صحت محتوا و میزان اعتمادی که باید به آنها داشته باشید، آگاه شوید.

پس از نصب این افزونه هنگامی که به جستجو در سایت‌هایی همچون گوگل بپردازید، در کنار هر یک از نتایج جستجو لوگوی این افزونه به رنگ سبز، قرمز یا زرد به‌نمایش در می‌آید. سبز به معنای تائید وبسایت، قرمز به معنای مخرب بودن و زرد نیز به‌معنای هشدار هنگام مراجعه و استفاده از آن سایت است. همچنین می‌توانید در هر صفحه‌ای، میزان اعتماد به هر لینکی را براحتی مشاهده کنید. علاوه بر این شما نیز می‌توانید به سایت‌های مختلف امتیاز دهید تا دیگر کاربران با توجه به امتیازاتی که شما هم در ارائه آن نقش داشته‌اید اطلاعات مناسبی درباره اعتبار سایت مورد نظر کسب کنند.

https://www.mywot.com/en/download

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها