وزیر اطلاعات به برخی توطئه های دشمنان انقلاب در دامن زدن به برخی اختلاف نظر های بین شیعه و سنی و اختلاف نظرهای داخلی مخالفان و موافقان پرونده هسته ای اشاره کرد وگفت: ایجاد فضای وحدت آفرین حول رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمانهای انقلاب از رویکردهای دستگاههای امنیتی است.
کد خبر: ۸۰۵۶۰۸
دشمنان می خواهند اختلاف شیعه و سنی راه بیندازند

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز یکشنبه در آیین معارفه مدیرکل اطلاعات کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی ، گفت: ایجاد فضای همدلی و پیشگیری از حرکتهای اختلاف برانگیز از اولویت های دستگاه امنیتی کشور است .

وی افزود: ایجاد امنیت مردم مدار و مردم محور از اولویت های دستگاه امنیتی و اطلاعاتی کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی نقش و جایگاه امنیت در دین اسلام و نظام جمهوری اسلامی را یادآور شد و اظهار کرد: امنیت مهمترین بستر توسعه فرهنگی ،اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی است زیرا درسایه امنیت ایده پردازی و خلاقیت فرهیختگان و هنرمندان شکوفا خواهد شد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه در نظام اسلامی حکومت و قدرت ابزاری برای رسیدن به مطامع دینوی نیست بلکه برای اجرای احکام اسلام و احیای حقوق مردم است افزود: به برکت انقلاب اسلامی امنیت در جامعه دینی ما زنده و پویا همراه با نشاط و شادابی اجتماعی است.

وی تصریح کرد: افزایش مشارکت مردمی درمقوله امنیت هزینه های برقراری امنیت را کاهش خواهد داد.

وزیر اطلاعات به نامگذاری سال به نام دولت وملت، همدلی و همزبانی اشاره کرد وگفت: ایجاد فضای همدلی و پپشگیری از حرکتهای اختلاف برانگیر از اولویت های دستگاه امنیتی کشور است .

وی حفظ استقلال و رویکرد حرفه ای دستگاه امنیتی کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: رویکرد وزارت اطلاعات نفی جناحهای فکری نیست بلکه اثبات همه جناهای سیاسی کشور است و همه جریان سیاسی درون نظام حق فعالیت دارند اما با هر فعالیت غیرقانونی برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی اظهارکرد: فعالیت همه جریان های فکری و سیاسی اصولگرا،اصلاح طلب،معتدل و مستقل در چارچوب نظام و قانون پذیرفته است و رویکرد دستگاه مستقل اطلاعات کشور در راستای مقوله امنیت پیشگیرانه ، صیانت گرایانه و هدایتگرایانه است که افراد دچار خطا نشوند.

وی تصریح کرد: باید در مقوله امنیت عقیده سازی کرد تا معنویت فرهنگی و نشاط سیاسی ، اجتماعی و دینی فراهم شود زیرا عقده سازی ناشی از برخوردهای نامناسب هزینه تامین امنیت را افزایش و آرامش جامعه را نیز سلب خواهد کرد.

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنان خود به امنیت بی نظیر نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اگر دور تا دور کشور ناامنی وجود دارد اما کشور ما دارای یک چتر امنیتی مطلوب است این امر ناشی از هم افزایی نیروهای مسلح ازجمله سپاه ،ارتش، نیروی انتظامی ،قضایی و دستگاه اطلاعات است.

وی لزوم توجه به امنیت همراه با شادی و نشاط معنوی که فرهنگ عبودیت را در جامعه ایجاد می کند را یادآور شد وافزود: رویکرد اقدامات دستگاههای امنیتی باید بر پایه آموزه های دینی ، سیره پیامبرگرامی اسلام ،قانون و بر اساس حلال و حرام و پرهیز از معصیت باشد.

وی گفت: کسی که بخواهد از راه معصیت به امنیت برسد، این امنیت حاصل نخواهد شد و به همین خاطر دستگاه امنیتی در چارچوب شرع و اهداف اسلامی فعالیت می کند.

وزیر اطلاعات تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به احکام شرعی و قانونی در مقوله امنیت را یادآورشد بیان کرد: این رهنمود مقام معظم رهبری یعنی رفتار مبتنی برقانون، رعایت حق و حقوق مردم ملاک عمل دستگاههای امنیتی کشور است.

وی با بیان اینکه رعب و ارعاب در حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و تنها برای دشمنان به کار می رود، افزود: اگر رعبی در کار باشد تنها برای دشمنان و کسانی است که امنیت عمومی را به خطر می اندازند و باید با آنها برخورد قاطع کرد.

وی لزوم حفظ کرامت انسانی ،شان و شخصیت افراد در جامعه را یاد آورد شد و اظهار کرد : باید با آحاد مردم جامعه با مهر، محبت و عاطفه برخورد کرد تا فضای همدلی و هم افزایی توام با آرامش و نشاط در جامعه فراهم شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها