فرماندار شهرستان خدابنده گفت: به منظور توزیع آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به صورت عادلانه آب در 34 روستای این شهرستان جیره بندی شد.
کد خبر: ۸۰۵۵۰۶
آب در 34 روستای خدابنده جیره بندی شد

باب الله فتحی گفت: جیره بندی آب در 34 روستای شهرستان خدابنده در بخش های مرکزی، افشار، بزینه رود و سجاس انجام شد.

وی افزود: این شهرستان دارای 232 روستا است که در خصوص رفع مشکل آب شرب 15 روستا، 650 میلیون تومان اعتبار از محل حوادث غیر مترقبه استان زنجان به این منظور مصوب شده است.

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: مشکل آب شرب 12 روستای دیگر با مشارکت اهالی روستاها و شرکت آب و فاضلاب رفع شد.

فتحی اظهارکرد: این امر با 400 میلیون تومان اعتبار انجام شد که از این مبلغ 220 میلیون تومان با مشارکت مردم و 180 میلیون تومان آن توسط شرکت آب و فاضلاب تخصیص یافت.

وی، تعداد روستاهای دارای مشکل آب شرب در شهرستان خدابنده را 100 روستا بیان کرد و افزود: از این تعداد روستا، مشکل آب شرب 12 روستا مرتفع شد و اعتبار رفع مشکل 15 روستا هم مصوب شده است.

فتحی تاکید کرد: مشکل رفع آب شرب بقیه روستاها در دست بررسی قرار دارد.

فرماندار شهرستان خدابنده سال گذشته گفته بود: بحران آب شرب در 63 روستای این شهرستان بسیار جدی است.

فتحی تاکید کرد: از 232 روستا در شهرستان خدابنده، آبرسانی به 141 روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون 100 روستا در این شهرستان با مشکل کمبود شدید آب شرب مواجه است و در 63 روستا کم آبی به مرز بحران رسیده است.

فرماندار شهرستان خدابنده، علت بحران شدید آب در این شهرستان را وجود چاه های غیر مجاز، میزان برداشت بی رویه و غیر مجاز از آب، کاهش سطح آب های زیرزمینی و خشکسالی های چند سال اخیر بیان کرد.

فتحی همچنین در گفت و گویی دیگر با «ایرنا» گفته بود: 105 روستای این شهرستان از کمبود آب رنج می برد که تامین آب شرب این روستاها و پنج مجتمع آبرسانی، نیازمند تخصیص اعتبار است.

شهرستان خدابنده به عنوان بزرگترین شهرستان شمالغرب کشور با مساحت پنج هزار و 151 کیلومتر مربع و بیش از 175هزار نفر جمعیت، دارای هفت شهر، چهار بخش، 10 دهستان و 234 آبادی است.

این شهرستان با استان های کردستان، همدان و قزوین، اصلی ترین محور ارتباطی شمالغرب به جنوب و مرکز کشور بوده و با تولید بیش از نیم میلیون تن محصول زراعی و باغی قطب کشاورزی استان زنجان است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها