وزیر ورزش آفریقای جنوبی فاش کرد این خود تابو امبکی، رئیس جمهور سابق این کشور بود که تصمیم گرفت برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ به کونکاکاف، اتحادیه فوتبال کارائیب، آمریکای شمالی و مرکزی، ۱۰ میلیون دلار پرداخت شود.
کد خبر: ۸۰۴۷۸۷
پرداخت رشوه به فیفا با دستور  رییس‌جمهور آفریقای جنوبی

به گفته دادستانی آمریکا این پول، رشوه به یکی از مقامات فیفا بوده است.

فیکیله امبالولا در حالی در این باره حرف زده که تنها دو روز پیش (چهارشنبه ) در یک کنفرانس خبری گفته بود: آفریقای جنوبی «به طور مشخص» این اتهام را رد می‌کند.

وی تاکید کرد که این پول برای کمک به برنامه‌ای تأیید شده برای توسعه فوتبال در منطقه کارائیب پرداخت شده است.

اما ساعاتی پیش گزارش شد نامه‌ای که رئیس اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی نوشته است به اتهامات مربوط به پرداخت رشوه توسط مقامات این کشور برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ اعتبار بیشتری می بخشد.

نامه‌ای که اخیرا درز شده، از سوی دنی جوردان، رئیس وقت اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی و با امضای او خطاب به جروم والک، دبیر‌کل فیفا نوشته شده است.

در بخشی از این نامه که سه هفته پیش از اولین نوبت پرداخت نوشته شده است، به گفتگویی با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی اشاره شده و بر اساس آن گفتگو پیشنهاد شده که پول به طور غیر مستقیم انتقال یابد.

دیگر مقامات آفریقای جنوبی اتهام پرداخت ۱۰ میلیون دلار رشوه برای کسب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۰ را که در تحقیقات مقام‌های آمریکایی درباره فساد در فدراسیون بین‌المللی فوتبال مطرح شده بود، رد کردند.(بی بی سی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها