«می خواهند فردو را تعطیل کنند چون قابل بمباران نیست»

ناگفته های جلیلی از مذاکراتش با سولانا

« سعید جلیلی» مسئول سابق مذاکرات هسته ای در دوران دولت محمود احمدی نژاد با افشای گوشه هایی از مذاکراتش با «خاویر سولانا» هماهنگ کننده وقت اتحادیه اروپا در زمینه سیاست خارجی و امنیت مشترک، تلاش کرد به این سوال پاسخ دهد که چرا قدرتهای بزرگ جهان که خود دارای کلاهک های اتمی فراوانی هستند، با برنامه هسته ای ایران مخالفت می کنند؟
کد خبر: ۸۰۴۷۸۵
ناگفته های جلیلی از مذاکراتش با سولانا

سعید جلیلی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی گفت: 52 سال پیش رهبر کبیر انقلاب شجره طیبه‌ای را در این سرزمین بنا نهادند که امروز این شجره طیبه به یک درخت تنومند و پربار تبدیل شده است.

وی افزود: امام راحل منادی اسلام بود و مردم ما نیز مردمی بودند که دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرده و در نهایت کشور با پیروزی انقلاب اسلامی حیات جدید پیدا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه دشمنان می‌گویند گزینه نظامی بر روی میز است، یک بلوف بیشتر نیست چراکه نخستین گزینه‌ای که آنها انتخاب کردند، گزینه نظامی بود، که چه در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب و چه در هشت سال جنگ تحمیلی هر آنچه داشتند را به کار گرفتند.

وی افزود: وقتی با بسیاری از مردم منطقه و جهان مواجه می‌شوید یک سوال اساسی را از شما می‌پرسند که چرا امروز جمهوری اسلامی ایران در دنیا یک قدرت مثال‌زدنی است؟ و چگونه با این همه فشاری که به ملت ایران تحمیل شده است، امروز امنیت جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی و بی‌نظیر است.

جلیلی گفت: چرا باوجود میل دشمنان، امروز جمهوری اسلامی ایران یک امنیت مثال‌زدنی دارد و این امر تنها به داشتن امنیت خلاصه نمی‌شود، بلکه در پیشرفت هم اینگونه است یعنی جمهوری اسلامی ایران در کنار مقاومت، پیشرفت کرده است و توانسته به بسیاری از اهداف خود برسد و نظام مردم سالاری دینی را به مردم دنیا نشان دهد و در عرصه‌های مختلف موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.

اینکه دشمنان می‌گویند گزینه نظامی روی میز است، یک بلوف بیشتر نیست چراکه نخستین گزینه‌ای که آنها انتخاب کردند، گزینه نظامی بود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: آنها بیان می‌کنند اقتدار جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است و می‌گویند بدون حضور جمهوری اسلامی ایران حل بسیاری از مشکلات، امکان‌پذیر نیست؛ در اینجا این سوال مطرح است چه اتفاقی افتاده است که 6 قدرت جهان در یک طرف و جمهوری اسلامی ایران در سویی دیگر پای میز مذاکره می‌نشینند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: هر یک از این قدرت‌ها اذعان دارند که دارای هزاران کلاهک هسته‌ای هستند لذا این سوال مطرح است، کسانی که چنین قدرت هسته‌ای و نظامی دارند چرا از اقدامات صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران که زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت می‌کند، نگران هستند.

70 سال مناسبات ظالمانه و انتشار سند کدخدایی آمریکای جهانخوار بر جهان

جلیلی با بیان اینکه نزدیک به 70 سال است که آنها مناسبات ظالمانه را مطرح می‌کنند، افزود: آنها معتقدند در موضوع هسته‌ای تنها پنج قدرت می‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و دیگران نمی‌توانند حتی در موضوع حق وتو نیز اینگونه است.

وی گفت: 3 ماه گذشته آمریکا سندی تحت عنوان استراتژی امنیت ملی آمریکا منتشر کرد که به امضای رئیس‌جمهور این کشور رسید؛ در این سند به صراحت بیان شده است که رهبری آمریکا بر جهان ضروری و اجنتاب‌ناپذیر است و گفته شده که ما باید در قرن آینده رهبری جهان را داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: در این سند بیان شده که چون رهبری ما بر جهان اجتناب‌ناپذیر است، باید بتوانیم از قدرت جهانی به طور کامل استفاده کنیم و اگر کسی بخواهد در برابر آرمان ما بایستد، می‌توانیم حتی از سلاح هسته‌ای در برابر آنها استفاده کنیم چراکه می‌خواهیم ارزش‌های خود را در جهان گسترش دهیم.

انقلاب اسلامی آمده است تا به کدخدا بودن امریکا در جهان پایان بدهد و این چیزی است که امریکاییها نمی توانند تحمل کنند.

جلیلی افزود: در 70 سال گذشته نظمی بر جهان حاکم شده است که رهبری آمریکا را بر جهان حفظ می‌کند اما چه کسی به آنها این اجازه را داده است که خود را رهبر و کدخدای جهان بدانند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از کشورهای دنیا به صراحت بیان می‌کنند که این مناسبات غلط است ولی نمی‌توانند در مقابل آن کاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه در ملاقات‌هایی که با مقامات اروپایی داشتیم، بسیاری از آنها اذعان دارند که نمی‌توانیم در مقابل این مناسبات بایستیم، افزود: اکنون پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی به‌وجود آمده که در برابر آنها ایستاده است.

جمهوری اسلامی توانسته اراده خود را بر دشمنان تحمیل کند

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: نکته مهم این است که امروز جمهوری اسلامی ایران فقط مقاومت نکرده بلکه توانسته است اراده خود را بر دشمنان تحمیل کند.

جلیلی افزود: یکی از همین دولت‌های اروپایی بیان می‌کرد، اگر همین فشاری که به ایران وارد می‌کردند به ما نیز وارد می‌شد، 6 ماه هم دوام نمی‌آوردیم و این نکته‌ای است که جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک حقیقت در برابر دشمنان ایستاده است و این شجره طیبه هر روز میوه‌ها و آثار جدید می‌دهد.

امروز شما فقط خرمشهر را آزاد نمی‌کنید بلکه انقلاب اسلامی ایران الگویی است که جنوب لبنان را آزاد می‌کند و غزه نیز مقاومت می‌کند و آمریکا دیگر نمی‌تواند ادعای رهبری جهان حتی برای یک قرن آینده را داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز شما فقط خرمشهر را آزاد نمی‌کنید بلکه انقلاب اسلامی ایران الگویی است که جنوب لبنان را آزاد می‌کند و غزه نیز مقاومت می‌کند و آمریکا دیگر نمی‌تواند ادعای رهبری جهان حتی برای یک قرن آینده را داشته باشد.

وی افزود: در موضوع فلسطین می‌بینید هرگاه جنگی شروع می‌شود در نهایت رژیم صهیونیستی شکست می‌خورد، امروز می‌بینید چنین قدرتی در جهان شکل گرفته‌ و در 36 سال تنومند شده است و موفقیت‌های خود را به رخ جهانیان می‌کشد و الگوی جدیدی از مردم سالاری دینی به دنیا نشان داده می‌شود که در اینجا مردم انتخاب می‌کنند.

جلیلی چرایی شکل‌ گرفتن این جریان را بسیار مهم دانست و گفت: در بحث‌های راهبردی پیروزی این است که قدرتی بتواند اراده خود را تحمیل کند و اکنون قدرت‌های جهان می‌بینند هرگاه صحنه‌ای از تقابل دو دیدگاه شکل گرفته است، کدام دیدگاه پیروز شد، همانگونه که شاه رفت و امروز صدام در کجا قرار دارد و ملت ما در کدام نقطه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آنها امروز می‌بینند ملت ایران هر اراده‌ای دارد، آن اراده موفق می‌شود، افزود: رمز این موفقیت این است که اندیشه و تمدنی شکل گرفته است که مبتنی بر قرآن و اهل‌بیت(ع) است و این همان اسلام نابی بوده که امام راحل برای ما به وجود آورد و یک کشتی پویاست که روز به روز حرکت می‌کند اما نه حرکت در مسیر آرام و ساکت، بلکه این قدرت را دارد که در موج‌های سنگین حرکت کند.

اسلام ناب امام راحل کهف حصین و شجره طیبه بود

جلیلی خاطرنشان ساخت: اسلام نابی که امام راحل برای ما به ارمغان آورد و نظام مترقی که ولایت‌فقیه به وجود آورد از جنس شوروی نیست بلکه کهف حصین و شجره طیبه است و آنها این نکته را درک می‌کنند که تفکری پیدا شده است که می‌داند چه می‌خواهد و چه باید انجام دهد، حتی می‌داند چه چیزی را نباید انجام دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این اسلام ناب دشمن خود را به خوبی می‌شناسد، گفت: از ویژگی‌های بزرگ مکتب امام(ره) این بود که دشمن، واقعیت‌های جهان، نقش دشمن و بی‌‌اعتمادی به دشمن را به خوبی می‌شناختند.

استکبار هنوز همان منطق قدیمی را دنبال می‌کند

جلیلی گفت: استکبار یک منطق قدیمی را دنبال می‌کند اما چرا باید شما اجازه داشته باشید که راجع به فعالیت‌های یک کشور اظهار نظر کنید.

وی با بیان اینکه امام افسانه شکست‌ناپذیری استکبار را شکست، افزود: امروز و در 36 سال گذشته، ملت ما بسیاری از اعتقادات و باورهای خود را تجربه کرده است که می‌توان به یاری خدا تکیه کرد و آنها در این موضوع مانده‌اند که چرا هر چه به کار می‌گیرند، نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به دیدارهای گذشته خود با سولانا، گفت: در ملاقات با سولانا بیان کردم امروز ملت ما به خوبی می‌داند کسانی که امروز سلاح تحریم را به دست گرفته‌اند همان کسانی هستند که سلاح شیمیایی را به صدام تحویل دادند و امروز در برابر ما در میز مذاکره می‌نشینند.

خداباوری و مردم محوری 2 رکن عمده پیام امام راحل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: پیام امام دو رکن عمده داشت، خداباوری و مردم محوری، چراکه امام(ره) اعتقاد داشت اگر قدرتی به قدرت لایزال الهی متصل شود این قدرت شکست‌ناپذیر است.

جلیلی گفت: به سولانا گفتم اگر موفقیت ملت ما را می‌‌بینید به این دلیل است که ملت ایران از جنس دموکراسی شما نیست، بلکه مردم سالاری دینی در این کشور حکم‌فرماست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: امروز ملت ما ارزش‌ها و آرمان‌‌های خود را باور داشته و دارد، یعنی به کسی که رأی می‌دهد و برای آرمانش پای صندوق‌های رأی می‌آید، باور دارد.

به سولانا گفتم اگر موفقیت ملت ما را می‌‌بینید به این دلیل است که ملت ایران از جنس دموکراسی شما نیست

وی با بیان اینکه دشمن امروز می‌بیند اگر تمام توان خود را به کار گیرد که ملت ما هسته‌ای نشود، اما می‌شود، گفت: چون آنها می‌بینند که ما دانشمند فیزیکدان نمازشب خوانی داریم که نمی‌ترسند.

جلیلی افزود: شهید شهریاری می‌دانست که در فهرست ترور دشمندان قرار دارد اما نترسید و بدون مطالبه حتی یک ریال، آن کار بزرگ را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بیش از 2 ماه است که یک ملت مظلوم مورد حمله و ظلم قرار می‌گیرد و شورای امنیت به دفاع از ظالمان بیانیه صادر می‌کند و این نظم تاریخ امروز است و آنها می‌بینند در جهان مناسبات ظالمانه شکل گرفته است.

وی افزود: در همین نظم است که دو ماه ملت مظلوم یمن زیر شدیدترین بمباران قرار می‌گیرد اما شورای امنیت به نفع ظالمان بیانیه صادر می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند، ما به آنها بی‌اعتماد هستیم و این توهم نیست و منطق روشن دارد، گفت: در اینجا این سوال مطرح است که این منطق چیست؟؛ منطق امام راحل است که می‌گوید آنها شیطان هستند و نمی‌شود به آنان اطمینان کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از قدرت‌ها همانند شوروی فکر کردند که می‌شود به آنها اعتماد کرد، گفت: این در حالی بود که شوروی تمام اندیشه خود را تجزیه کرد و سلاح‌های راهبردی را اوراق کردند و حمایتش را از اقمار خود برداشت و در نهایت نتیجه این شد که روسیه را از گروه G8 اخراج کردند و در نهایت گفتند که علیه این کشور باید تحریم جدیدی وضع شود لذا به همان‌هایی که اتکا کردند علیه آنها شدند.

جلیلی افزود: اگر می‌بینید موفق شده‌ایم به خاطر این است که استقلال و آزادی دو روی یک سکه هستند یعنی ما تنها شاه که نوکر استکبار بود را هدف قرار ندادیم بلکه هدف اصلی که همان استکبار بود را مورد هدف قرار دادیم.

وی گفت: آنها امروز به گستاخی بیان می‌کنند که تأسیسات فردو باید تعطیل شود؛ این در حالی است که نطنز و فردو هر دو زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت می‌کنند اما چرا می‌گویند باید فردو تعطیل شود؟ زیرا آنها در گفت‌‌وگو و اظهارنظرهای رسمی به صراحت بیان می‌کنند که چون فردو زیر کوه قرار دارد اگر بمباران کنیم با بمباران خراب نمی‌شود و این همان منطق ظلم است.

آنها در گفت‌‌وگو و اظهارنظرهای رسمی به صراحت بیان می‌کنند که چون فردو زیر کوه قرار دارد اگر بمباران کنیم با بمباران خراب نمی‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در سوخت 20 درصد زمانی گفتند چرا به دنبال غنی‌سازی هستید و ما نیز اعلام کردیم چون NPT حقوقی را برایمان مشخص کرده لذا ما نیز باید تکلیف خود را انجام دهیم، بر این مبنا که جمهوری اسلامی می‌گوید ما باید از همه حقوق خود برخوردار باشیم.

جلیلی گفت: یکی از اقدامات اساسی راکتور تحقیقاتی تهران این بود که برای یک میلیون بیمار دارو تولید می‌کرد و ما برای این کار نیاز به سوخت 20 درصد داشتیم و این سوخت در حال تمام شدن بود لذا اعلام کردیم این مقدار سوخت را در اختیارمان قرار دهید و گفتند نمی‌شود و به دنبال این موضوع بودند که این میزان سوخت را به عنوان اهرم فشاری علیه ملت ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شهید شهریاری بدون مطالبه حتی یک ریال محاسبات سوخت 20 درصد را انجام داد، افزود: این امر باعث شد که صحنه مذاکرات برعکس شود البته آنان وی را به شهادت رساندند و این شهید بزرگوار البته پاداش بزرگ خود را گرفت و ملت ایران نیز اراده خود را بر آنان تحمیل کرد.

اکنون مسیر چانه‌زنی عوض شده است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: با وجود شهدا اهرم قدرت در دست ملت ایران است و مسیر چانه‌زنی عوض شده است لذا اکنون به جای سوخت 3.5 درصد در ارتباط با سوخت 20 درصد صحبت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز آنها فهمیده‌اند هر جا صحنه نبردی شکل گیرد، اراده ملت ایران محقق می‌شود و فهمیده‌اند اسلام ناب امام راحل چه موفقیت‌هایی در پی دارد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در ارتباط با اسلام آمریکایی و لیبرال، گفت: اسلام لیبرال می‌خواهد ما را از اصل مبارزه دور کند و این همان اسلام آمریکایی است که تلاش می‌کند شما را از اصل مبارزه دور کند.

با وجود شهدا اهرم قدرت در دست ملت ایران است و مسیر چانه‌زنی عوض شده است.

جلیلی افزود: بر همین مبنا راه‌اندازی 170 شبکه ماهواره‌ای در کشور ما به این دلیل است که دشمن دارد تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که تلاش ملت ایران برای رسیدن به خواسته‌هایشان را پر هزینه نشان دهد.

اسلام آمریکایی از جنس داعش به دنبال منحرف ‌کردن مسیر مبارزه است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اسلام آمریکایی از جنس داعش است و می‌خواهد مسیر مبارزه را منحرف کند، آنها می‌دانند امام راحل منادی اسلام ناب بود و اکنون مقام معظم رهبری پرچمدار آن است لذا تمام قدرت خود را علیه جهان اسلام به کار گرفته‌اند که این مسیر را منحرف کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز یکی از شاخص‌های بزرگ ملت ما وحدت است و با وجود نگاه‌های مختلف سیاسی و وجود اقوام مختلف در این کشور اما هم حول محور امام راحل و ولایت‌فقیه حرکت می‌کنند لذا شجره طیبه‌ای که شکل گرفته است هنوز از نتایج سحر بوده و موفقیت‌های بزرگی در انتظار انقلاب اسلامی است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
۰
۰
ایكاش در زمان انختابات وحدت داشتید ، كسانی كه بعنوان اصولگرا آمدند در حقیقت صحنه را به اصلاح طلبها تقدیم كردند . تنها روند دكتر احمدی نژاد بود كه می توانست موفق باشد و اصولگراها خواهی نخواهی باید حول آن گفتمان گرد هم بیایند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها