رییس مجلس درمراسم گرامیداشت قیام 15 خرداد :

دانش بومی هسته ای باید برای ماباقی بماند

لاریجانی در یادواره شهدای روستای ویریج قم:

نیازمند دنیای عاری از نفاق بین‌المللی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خون شهدا، انقلاب را بارور کرد، گفت: در شرایط کنونی بیش از اینکه نگران ساخت سلاح هسته‌ای باشیم، نیازمند دنیای عاری از نفاق بین‌المللی هستیم.
کد خبر: ۸۰۴۷۷۳
نیازمند دنیای عاری از نفاق بین‌المللی هستیم

دکتر علی لاریجانی امروز جمعه در سفر خود به استان قم در مراسم یادواره شهدای روستای ویریج گفت: خداوند می‌فرماید که شهدا نزد خدا روزی دارند و مبادا بپندارید که شهدا نیز مثل دیگران انسان‌ها هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: شهدا زنده هستند و در زندگی ما نقش دارند، از این جهت برگزاری جلسات مربوط به شهدا بسیارمقدس است.

وی اظهار کرد: ما اکنون در زندگی گرفتاری‌هایی داریم اما از زنده بودن شهدا نیرو می‌گیریم و کسب این نیرو بیانگر زنده بودن شهدا است.

لاریجانی به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در مقام معرفی امام خمینی(ره) در مراسم روز گذشته و سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره) نمونه یک مجاهد فی‌سبیل‌الله بود و مجاهدت امری است که تأثیرات فردی و اجتماعی دارد.

وی گفت: سبک زندگی مومن به گونه‌ای است که همواره باید آماده مجاهدت باشد و اصل انتظار در این است که مومنان آماده مجاهدت در رکاب امام زمان (عج) باشند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم بر ضرورت وجود روحیه مجاهدت در وجود انسان تاکید کرد و افزود: پیامبر بزرگوار اسلام می‌فرماید «اگر کسی اهل مجاهدت نباشد و در قلبش نیز حب به جهاد را نداشته باشد، منافق از دنیا رفته است.»

اگر ملتی بخواهد عزتمند باشد باید فرهنگ مجاهدت را در جامعه ایجاد کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دنیای امروز به نحوی شده که دچار دنیازدگی هستیم و مشکلات دنیای غرب و شرق نیز به این دلیل بوده که مجاهدت از زندگی آنها رخت بربسته و عزت ندارند.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان، بیماری‌های روحی نیز به دلیل بی‌هدفی و نبود روحیه مجاهدت در وجود افراد است.

لاریجانی با بیان اینکه عزتمندی یک مومن در پناه مجاهدت است، گفت: یک مسلمان واقعی باید آمادگی جهاد را داشته باشد و اگر ملتی بخواهد که عزتمند باشد، باید فرهنگ مجاهدت را در جامعه ایجاد کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در منطقه ما کشورهای ثروتمندی وجود دارد، اما در مقابل قدرت‌های بزرگ تسلیم هستند، چرا که ثروت باعث عزت نمی‌شود و آنها به جای تمرین مجاهدت تسلیم بودن را تمرین کرده‌اند.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید که اگر ملتی لباس جهاد را از تن خارج کرد، لباس ذلت به تن خواهد کرد و برخی کشورهای منطقه نیز به ای تکیه بر توان داخلی به قدرت‌های بزرگ تکیه کرده‌اند.

لاریجانی با بیان اینکه ملتی روی پای خود می‌ایستد که اهل مجاهدت باشد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل مجاهدت بود و مردم بی‌سلاح در مقابل نظامی که از آمریکا قدرت می‌گرفت پیروز شدند و اگر خصلت مجاهدت در وجود مردم کشورمان نبود، انقلاب پیروز نمی‌شد.

رئیس قوه مقننه گفت: ممکن است مردم یک مسلک فکری را بپسندند اما برای آن جانفشانی نخواهند کرد، اما مردم در روز ۱۵ خرداد ۴۲ حضوری جانانه داشتند و همین موضوع موتور محرکی برای پیروزی انقلاب بود.

وی افزود: همچنین قیام مردم در سال ۵۶ همراه با خون دادن بود و از همین خون شهدا، انقلاب بارور شد.

لاریجانی در ادامه به صف‌کشی‌ها در مقابل ایران پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: مسائلی از قبیل تجزیه‌طلبی و تشکیل گروهک‌هایی مانند گروهک منافقین، ریشه‌های بیرونی داشت و دلیل نابودی آنها نیز جهاد فی‌سبیل‌الله در مقابل آنها بود.

وی ادامه داد: به طور مثال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدا یک گروه کوچک بود، اما در مقابل گروهک‌ها گسترش یافتن و جوانان نیز به آن پیوستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به ۸ سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در آن زمان بنی‌صدر اجازه ورود جریان‌های مردمی به جنگ را نمی‌داد و حتی شهید چمران که یک جریان چریکی کوچک تشکیل داده بود، از کوچکترین سلاحی بهره‌مند نبود.

وی افزود: بنی‌صدر به دلیل اینکه روحیه استفاده از نیروهای مردمی را نداشت هیچگاه توفیق نیافت و به همین دلیل نیز پس از عزل بنی‌صدر، از یک‌سو شرایط سیاسی داخلی تغییر کرد و از سوی دیگر جبهه مملو از نیروهای علاقه‌مند و مجاهد فی‌سبیل‌الله شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به رفع محاصره آبادان و آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: این موضوع موجی از تغییر شرایط را در دنیا رقم زد و آنها فهمیدند که در مقابل یک ملت مجاهد قرار دارند، در حالی که خواسته آنها تسخیر تهران در مدت دو هفته پس از آغاز جنگ بود.

وی با اشاره به همکاری بسیاری از کشورهای منطقه با صدام اشاره کرد و افزود: هدف آنها سرنگونی جمهوری اسلامی در عرض ۲ هفته بود، اما مجاهدت مردم ایران ورشکستگی صدام را رقم زد البته پس از جنگ تحمیلی بسیاری از کشورها بابت همکاری با صدام اعلام ندامت کردند و ما نیز امیدواریم که چنین اقدامی را دیگر شاهد نباشیم البته یکی از صف‌کشی‌های دیگر همکاری کشورهای منطقه برای حمله به یمن بود و همین موضوع نشان می‌دهد که این کشورها متحول نشده‌اند.

امروز حتی آمریکا هم جایگاهی در منطقه ندارد

لاریجانی با بیان اینکه ایران همواره با برخورداری از روحیه مجاهدت، پیروز و سرافراز است، گفت: ملت ایران در مقابل گردن‌کلفتان ایستادگی می‌کند در حالی که هیچ یک از کشورهای منطقه چنین جرأتی را ندارند.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به اینکه معادلات منطقه‌ای اکنون تغییر کرده است، افزود: یک زمانی رژیم اشغالگر قدس در خاورمیانه سلطنت می‌کرد، اما گروه کوچکی مانند حزب‌الله در مقابل آنها ایستادگی کرد و دلیل آن وجود روحیه مجاهدت در حزب‌الله است و بسیاری از حامیان اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه اعلام کردند که کمر اسرائیل شکست.

وی اظهار کرد: امروز حتی آمریکا هم جایگاهی در منطقه ندارد چرا که تنها شعار سر داده و لشگرکشی کرده‌اند. آمریکایی‌ها هیاهو می‌کنند اما قدرت مطلق در منطقه نیستند.

لاریجانی با اشاره به ائتلاف ۴۰ کشور برای مقابله با داعش گفت: بسیاری از کشورها برای مقابله با داعش ائتلاف کرده‌اند، اما چرا در مقابل این گروهک موفقیتی کسب نمی‌کنند؟ دلیل این موضوع این است که غربی‌ها نمی‌توانند صحنه‌گردانی کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص دلایل تشکیل داعش و گروهک‌های مشابه به دست غرب گفت: آمریکا تسلط خود در منطقه را از دست داده و به همین دلیل نیز به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورهای مسلمان است.

ایستادگی ملت ایران دشمنان را مجبور به آمدن پای میز مذاکره کرد

وی با بیان اینکه اعضای گروهک داعش اکنون در دو کشور منطقه آموزش می‌بینند، افزود: آیا این موضوع نفاق نیست؟ ما بیش از اینکه نگران ساخت سلاح هسته‌ای باشیم، نیازمند دنیای عاری از نفاق بین‌المللی هستیم.

به گفته رئیس نهاد قانونگذاری، پیروی از رهبر انقلاب باعث رستگاری ملت می‌شود و این اصل همواره باید مورد توجه باشد.

لاریجانی افزود: در خصوص مسائل هسته‌ای نیز آنها مجبور به نشستن پای میز مذاکره شدند، چون ایران ایستادگی کرده و غنی‌سازی را به یک دانش بومی تبدیل کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: همواره این شعار سر داده می‌شود که ما ایران را پای میز مذاکره نشاندیم اما ایستادگی ملت ایران، آنها را مجبور به آمدن پای میز مذاکره کرد.(خانه ملت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها