حفظ تناسب اندام با تکنولوژی‌های موبایلی آسان‌تر می‌شود

فقط عکس بگیرید: اپلیکیشنی برای اطلاع از میزان کالری غذاها

جام جم سرا- آگاهی از مقدار کالری غذاها و خوراکی‌های وعده‌های روزانه، دغدغه بسیاری از افرادی به شمار می‌رود که به حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چاقی یا حتی لاغری خود می‌اندیشند. اپلیکیشن جدید گوگل قادر است تنها با آنالیز عکسی که از غذایتا می‌گیرید، به شما بگوید انرژی یا کالری آن غذا چقدر است.
کد خبر: ۸۰۴۶۴۰
فقط عکس بگیرید: اپلیکیشنی برای اطلاع از میزان کالری غذاها

برنامه‌ای با عنوان Im2Calories از تکنولوژی پیش‌رفته تشخیص تصاویر در عکس استفاده می‌کند و به این وسیله غذایی که در حال خوردن آن هستید را تحلیل و کالری‌هایش را به دست می‌آورد. این اپ، نه تنها مقدار هر تکه از غذا را با توجه به مقایسه آن نسبت به بشقابی که غذا در آن قرار دارد محاسبه می‌کند، بل‌که قادر است کالری‌های ادویه استفاده شده در غذا را نیز محاسبه کند.
نکته جالب دیگر درباره این برنامه کاربردی این است که در طول زمان می‌تواند یاد بگیرد؛ یعنی این‌که اطلاعات غذاهایی که این اپلیکیشن آن‌ها را نمی‌شناسد، توسط کاربر برای بار اول به آن داده می‌شود و در دفعات بعدی، دیگر خود اپلیکیشن محاسبات لازم را انجام می‌دهد.


کوین مرفی، یکی از دانشمندان پژوهشگر گوگل، می‌گوید که ممکن است محاسبه این کالری‌ها تا 20% از حد واقعی بیشتر شود اما تکنولوژی با هربار محاسبه دقت بیشتری به دست خواهد داد. به جز این، چه اشکالی دارد اگر تا 20% کمتر از حد واقعی کالری مصرف کنیم.
او ادامه می‌دهد: «از نظر من این اپلیکیشن بسیار محبوب خواهد بود و مردم، آن را واقعاً خواهند خواست. همکاران بسیاری در مراکز درمانی و سلامت وجود دارند که از همین حالا درخواست داشتن این اپلیکیشن را داده‌اند».
اما مشکلی که درباره این اپلیکیشن وجود دارد این است که نمی‌تواند ویژگی‌های مواد تشکیل دهنده را شناسایی کند. برای مثال اگر به‌جای یک ماده تشکیل دهنده پرچرب از مواد کم‌چرب استفاده کنیم، نمی‌تواند در تشخیص و محاسبه کالری درست عمل کند. به همین دلیل قرار است بیشتر توسعه پیدا کند.
این برنامه کاربردی همچنان در مرحله آزمایش است و فعلا به بازار نخواهد آمد. (آرش خیروی/ کافه سینما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها