اجمالی- حضرت آیت الله خامنه‌ای در مرازم سالگرد رحلت امام(ره)

تحریف شخصیت امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است

رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل: امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز و تاریخ خود را متحول کرد.
کد خبر: ۸۰۴۵۹۱
تحریف شخصیت امام منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز پنجشنبه در این مراسم گفتند: در آغاز عرایضم لازم است عرض ارادتی به ساحت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) کنیم ؛ منجی آخرالزمان مورد اتفاق همه ادیان ابراهیمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل افزودند: اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است.

ایشان اضافه کردند: در اسلام نام این منجی هم مشخص شده است این موجود الهی و این انسان بزرگ فوق العاده را در همه مذاهب اسلامی به نام مهدی می شناسند.

مقام معظم رهبری گفتند: شاید در میان فرق اسلامی هیچ فرقه ای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که مهدی (ع) ظهور خواهد کرد و او از ذریه پیغمبر (ص) است و حتی نام و کنیه آن حضرت را هم مشخص می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: خصوصیتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیت را به صورت مشخص و معین معرفی می کند؛ او را فرزند امام یازدهم از ائمه اهل بیت ، حضرت امام حسن عسگری (ع) می دانند.

ایشان گفتند: تاریخ ولادت او به طور مشخص از نظر مورخان و متکلمان شیعه روشن و واضح است ؛ دیگر فرق اسلامی غالباً این نظر را متذکر نشده یا نپذیرفته اند ولی شیعه با ادله مسلم و قطعی ، حضور ، وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی استبعاد کردند که چگونه ممکن است انسانی متولد شود و در این زمان طولانی زنده بماند. این تنها استبعادی است که در مورد قضیه حضرت مهدی(عج) مخالفان مطرح و تکرار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود در در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: لکن قرآن کریم با نص صریح خود این استبعاد را برطرف می‌کند یعنی درباره حضرت نوح پیغمبر (ع) می فرماید: نوح در میان قوم خود 950 سال زندگی کرده است.

- امیدآفرینی، ‌بزرگترین خاصیت اعتقاد شیعه

- جامعه تشیع چشم به آینده دارد

ایشان خاطرنشان کردند: نه اینکه عمر او این مقدار بود، ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار 950 سال است، بنابراین این استبعاد جایی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این اعتقاد در میان شیعیان بزرگ‌ترین خاصیتش امیدآفرینی است.

ایشان افزودند: جامعه تشیع فقط به برجستگی‌های خود در گذشته متکی نیست بلکه چشم به آینده دارد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در سخت ترین شرایط یک نفر معتقد به مهدویت طبق اعتقاد تشیع دل خالی از امید نمی‌دارد، شعله امید همواره وجود دارد و می داند که این دوران تاریکی ظلم و تسلط ناحق و باطل قطعا سپری خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه این یکی از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است، افزودند: البته اعتقاد تشیع به مهدویت به همین جامعه محدود نمی‌شود، این شعله فروزان و فروغ تابان در جوامع شیعی و در طول قرن‌های گذشته وجود داشته است و همچنان وجود خواهد داشت و ان‌شاءالله دوران انتظار منتظران سرخواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دیروز روز سالروز ولادت آن بزرگوار بود، این مختصر عرض ارادت به مناسبت این میلاد مسعود در جمع شما برادران و خواهران عزیز به عرض رسید.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود گفتند: مطلبی که به مناسبت چهاردهم خرداد برای برادران و خواهرانی که در این جمع با شکوه حضور دارند و برای ملت ایران آماده کرده ام، طبق معمول بحثی درباره امام بزرگوار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) افزودند: آنچه امروز به شما عرض می کنم تحت عنوان تحریف شخصیت امام است و اینکه آیا شخصیت ها هم قابل تحریفند؟

مقام معظم رهبری افزودند: معمولاً عنوان تحریف و این اصطلاح را درباره تحریف متون به کار می بریم اما آیا شخصیت ها را هم می شود تحریف کرد؟ بله.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: تحریف شخصیت ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط معنا شود و یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: همه اینها بر می گردد به تحریف شخصیت، شخصیتی که الگو، امام و پیشواست و رفتار و گفتار او برای نسل های بعد از خود او، راهنما و رهنمود است و اگر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.

امام را نباید صرفاً به عنوان یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد

مقام معظم رهبری فرمودند: امام را نباید صرفاً به عنوان یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد، بعضی اینجور می خواهند امام (ره) یک شخصیت محترمی در تاریخ این کشور روزگاری بود فعال بود و بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد، احترامش می کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزودند: بعضی می خواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقی کنند، این غلط است .

ایشان گفتند: امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز و تاریخ خود را متحول کرد.

مقام معظم رهبری افزودند: امام بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است، ملت ایران این مکتب و این راه را و این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد.

ایشان گفتند: ادامه این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه درست شناخته شود، بدون اینکه امام را درست بشناسیم به معنای شناخت اصول امام، این نقشه راه شناخته نخواهد شد.

بدیهی است بحث ما بر سر مبانی فکری امام است

مقام معظم رهبری افزودند‌: بدیهی است بحث ما بر سر مبانی فکری امام است،‌ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان و یا مکان نیست، بحث سر آن شاکله اصلی تفکر امام بزرگوار ماست، این را می خواهیم درست بشناسیم.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: البته امام یک فقیه بزرگ بود، هم فقیه بود، یک فقیه برجسته و بزرگ، هم فیلسوف بود، هم صاحبنظر در عرفان نظری بود، در این مسائل بخش‌های فنی و علمی یک سرآمد به حساب می‌آمد لیکن شخصیت برجسته امام به هیچ کدام از اینها وابسته نیست بلکه شخصیت اصلی امام در تحقق مضمون آیه "و جاهدوا فی الله حق جهاده".

مقام معظم رهبری افزودند: امام بزرگوار با داشتن آن زمینه‌های برجسته علمی وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و این مجاهدت را تا آخر عمر خود ادامه داد و حرکت عظیمی را به وجود آورد نه فقط در کشور خود بلکه در همه منطقه ما و در همه دنیای اسلام و به یک اعتبار در همه جهان، محصول این حرکت یک محصول بی‌نظیر بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: دو کار بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور ما به وسیله امام تحقق پیدا کرد که یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی، ظالمانه و غیرعاقلانه بود که چند سال در کشور ما سابقه داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: این بنای پوسیده کهنه غلط را که حکومت کشور به دست انسان هایی باشد و به صورت موروثی از کسی به کسی برسد یا با شمشیر و زور نظامی حکومت به دست بیاید و بعد نسل به نسل از یکی به دیگری به ارث برسد؛ این یک سنت غلط و بی منطق در کشور ما در طول چند هزار سال بود که کار اول امام این بود که این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست مردم سپرد.

ایشان گفتند: کار بزرگ دومی که امام بزرگوار انجام داد ایجاد یک حکومتی و نظامی براساس اسلام بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی سابقه بود و این جهاد بزرگ امام بزرگوار ما یک چنین محصول ارزشمندی داشت.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: لذا جا دارد واقعاً گفته بشود که جاهد فی الله حق جهاده ؛ همچنانی که در قرآن هست که وجاهدوا فی الله حق جهاده و همچنان که درباره اولیاء دین گفته می شود، این مرد بزرگ هم مصداق جاهد فی الله حق جهاده هست.

ایشان گفتند: البته در حاشیه این صحبت عرض کنم که جهاد این مرد بزرگ صرفاً جهاد سیاسی و اجتماعی یا جهاد فکری نبود بلکه همراه با همه این جهادها ، جهاد درونی ، جهاد با نفس ، پایبندی به ارتباط مستمر و دائم با خدای متعال بود؛ این هم درس است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها