تحریم جام جهانی، خطر بزرگ برای فوتبال

عواقب سنگین انتخاب مجدد پیرمرد سوئیسی

جام جم ورزشی: در چند سال اخیر به اندازه اکنون فوتبال دنیا در التهاب و حاشیه قرار نداشته است.
کد خبر: ۸۰۴۳۳۷
عواقب سنگین انتخاب مجدد پیرمرد سوئیسی

به گزارش جام جم ورزشی ، التهاب دنیای فوتبال تنها با یک اتفاق فروکش می کند؛ برکناری سپ بلاتر از ریاست فیفا. سپ بلاتر 79 ساله جمعه گذشته در مجمع انتخابات فدراسیون جهانی فوتبال برای پنجمین بار پیاپی با کسب آرای لازم به عنوان رییس فیفا انتخاب شد. این انتخاب خشم تمام کشورهای صاحب فوتبال را به همراه داشت. اکنون روسای فدراسیون های فوتبال فرانسه، انگلیس ، ایتالیا ، برزیل... این سوال را مطرح می کنند که چرا آنها که سابقه قهرمانی در جهان و صاحب بهترین موقعیت در فوتبال هستند باید همانند کشورهایی نظیر اریتره ، روآندا، جزایر فارو و .... یک رای در انتخابات فیفا داشته باشند. مخالفت همه جانبه با بلاتر که به دلیل فسادهای مالی بیش از اندازه زیر دستانش در فوتبال است ممکن عواقب بسیار سنگینی برای دنیای فوتبال داشته باشد که در ادامه دو احتمال بسیار پر سر و صدا را بررسی می کنیم:

تحریم جام جهانی

در حالی که سپ بلاتر با سماجت تمام در 79 سالگی به ریاست دوباره فیفا رسید بسیاری از کشورهای مختلف اروپایی در اعتراض به این انتخاب صحبت از تحریم جام جهانی به میان می آورند. اکثر کشورهای صاحب نام اروپایی به همراه چند کشور آمریکای لاتین این برنامه را دستور کار دارند. از آنجایی که میزبان جام جهانی 2018 روسیه است و اکنون فاش شده این کشور با رشوه میزبانی را گرفته احتمال تحریم جام جهانی 2018 وجود دارد. اعتراض به ریاست فیفا و همچنین اعتراض به رشوه های فوتبال روسیه که منجر به میزبانی آنها در جام جهانی شد می تواند منجر به این شود که برای نخستین بار در تاریخ فوتبال جام جهانی در غیاب بزرگانی همانند آلمان ، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، هلند، اسپانیا، برزیل، دانمارک و ... برگزار شود. تصور جام جهانی فوتبال با حضور تیم های ضعیف و درجه دو فوتبال دنیا بسیار بد است. اصلا در غیاب این کشورها در جام جهانی می توان نام رقابت ها را جام جهانی گذاشت؟!

جام جهانی اروپا!

اتحادیه فوتبال اروپا دست بردار نیست. آنها برای مخالفت با سپ بلاتر لازم باشد یک جام جهانی مستقل با حضور کشورهای اروپایی و البته کشورهای هم پیمان خودشان برگزار می کنند. این یعنی از هم گسیختگی کامل در فوتبال دنیا. این اتفاق هزینه های بسیار زیادی را هم به دنبال خواهد داشت که جبران ناپذیر است. در واقع فوتبال دنیا به دنبال راهی برای از میان راه برداشتن سپ بلاتر است و چه کاری بهتر از تحریم جام جهانی و شکل دهی تورنمتی مستقل؟ بیشترین ضرر در این راه متوجه کشورهای آسیایی است که اکثرا در دسته بلاتر قرار دارند. روند کنونی دنیای فوتبال نشان می دهد عواقب سنگینی در انتظار فوتبال است. در این میان چه کسی بیشتر ضرر می کند ، سپ بلاتر و دار و دسته اش و یا دنیای فوتبال؟

منبع: فوتبال موندیا
مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها