این چندمین انفجار در یک ماه اخیر در مساجد شیعیان عربستان است که رخ می دهد و وزیر پادشاهی عربستان در کمال خونسردی اعلام می کند که «اوضاع تحت سیطره است.»
کد خبر: ۸۰۳۹۵۳
وقتی وزیر سعودی می‌گوید «اوضاع تحت کنترل است»!

مفهوم این سخن محمد بن نایف وزیر کشور سعودی متعاقب انفجار مسجد شیعیان و در حالی که این اقلیت بی دفاع در شرق کشور تکه تکه می شوند بیش و پیش از آنکه حاکی از رصد و زیرنظر گرفتن فعالیت های تروریست های داعش باشد، گروهی که علناً مسئولیت این حملات وحشیانه را بر عهده گرفت- نشان دهنده یک همدستی است و بوی توطئه‌ای برای اعمال فشار بیشتر بر شیعیان می‌دهد.

چند سوال:

وزیر سعودی می گوید که «بر اوضاع مسلط است». معنای این اظهار نظر آن است که دقیقاً می‌داند گروه تروریستی داعش در کشور حرمین شریفین چه می کند و چگونه در روز روشن تروریست های تکفیری می آیند، منفجر می کنند و می روند؟

یا اینکه وزیر آل سعود سر در رمل غفلت کرده و وضعیت آمادگی های داعش برای انفجار را از کل ماجرا کسر می‌کند و تنها بر اوضاع پس از انفجار تسلط دارد؟

یک سوال دیگر: اگر آل سعود تا این حد و با این درجه از اعتماد به نفس «بر اوضاع کنترل دارد» و آن گونه که وزیر عربستانی می گوید «همه چیز تحت کنترل است»، چگونه حوادث خونبار علیه شیعیان اینقدر راحت به دست داعش اجرا می شود؟

یا اینکه صرفا درباره کشتار شیعیان اوضاع تحت کنترل و وزیر سعودی همچنان «بر اوضاع مسلط است!!»؟؟

یک نکته دیگر:

اگر تروریست های داعش مطابق وعده های خود تصمیم بگیرند مکه مکرمه و مدینه منوره را نیز مانند مسجد شیعیان با دستاویز شرک تخریب کنند؛ یا حتی اهل سنت را هدف کشتارهای خود قرار دهند؛ چیزی که بارها پیش از این نیز وعده اش را داده اند، باز هم اوضاع «تحت کنترل» آل سعود خواهد بود؟! کسی چه می داند؟ ...شاید...

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها