شورای امنیت سازمان ملل همه ماهه گزارش‌هایی از وضعیت سیاسی – امنیتی مناطق بحرانی جهان منتشر می‌کند. این گزارش‌ها حاصل بررسی‌های خاص تیم‌های متخصص سازمان ملل در این مناطق است که تحت نظر نمایندگان ویژه دبیرکل در امور آن مناطق یا کشور خاص فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۳۸۶۵
توطئه صهیونیستی دولت اسلامی

این گزارش‌ها را باید جدی گرفت و نباید آنها را مشابه گزارش‌های خبری تصور کرد زیرا این گزارش‌ها مبنای تصمیم‌گیری و عمل سازمان ملل و ارگان اجرایی آن یعنی شورای امنیت قرار می‌گیرد.

در گزارش ماه اخیر (می‌- اردیبهشت) در خصوص عراق موارد مختلفی مطرح شده است که مطالعه آن برای دست‌اندرکاران امور عراق و خاورمیانه ضروری به نظر می‌رسد.

این گزارش در میان مطالب بسیار متعدد مربوط به تحولات اخیر عراق می‌نویسد ... گزارش اخیر تیم ناظر بر کمیته تحریم‌های القاعده 1989/1267 نشان می‌دهد که 25000 جنگجوی خارجی از 100 کشور خارجی به عضویت القاعده و داعش درآمده‌اند که اکثریت آنان در عراق و سوریه هستند.

این گزارش بیان‌کننده این نکته است که در صورت وقوع یک شکست پیش‌بینی نشده برای داعش در عراق و سوریه خطر پخش شدن این عده در جهان در بازکشت به خانه یا جذب در شبکه‌های دیگر وجود دارد.

برای ما سخت است که داعش را به نامی که داعش بر خود نهاده یعنی دولت اسلامی بنامیم زیرا که از اساس نه دولت بودن آن را قبول داریم و نه اسلامی بودن آن را ولی اگر به این پدیده از نگاهی کارشناختی نظر افکنیم و با پدیده مشابه دیگر در خاورمیانه یعنی دولت یهودی مقایسه کنیم شاید آن موقع لازم باشد برای شناخت بیشتر داعش آن را حداقل در محافل مطالعاتی و سیاست سازی با نام خود نهاده‌اش یاد کنیم.

دولت یهودی واژگانی است که رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر و به دنبال مذاکرات به اصطلاح صلح با فلسطینی‌ها بر خود نهاده و اصرار دارد که فلسطینی‌ها و دیگر کشورها قبول کنند که اسرائیل یک دولت یهودی صرف است و همه می‌دانند که پذیرش این ادعای رژیم صهیونیستی سرآغاز آوارگی جدید فلسطینی‌هاست زیرا که در دولت یهودی جایی برای غیریهودیان وجود ندارد و اگر یک نکته را هم به یاد آوریم که رژیم صهیونیستی تنها موجودیتی است که بدون شناخته شدن مرزهایش به عنوان یک کشور به عضویت سازمان ملل در آمده است آن وقت شباهت بیشتری بین توطئه شکل‌گیری دولت یهودی و دولت اسلامی خواهیم یافت.

گاهی اوقات به قدری توطئه‌ها وحشتناک هستند که آدمی آرزو می‌کند آن توطئه دروغ باشد و ذهن انسان ناخودآگاه در جستجوی تحلیل‌هایی بر می‌آید که واقعیت را به گونه‌ای دیگر برای آدم ترسیم کند و توطئه صهیونیستی تشکیل دولت اسلامی هم از این نوع است که آرزو می‌کنیم واقعیت نداشته باشد ولی اگر به تاریخ شکل‌گیری اسرائیل توسط گروه‌های تروریستی ایرگون، هاگانا و اشترن مراجعه کنیم مشابهت زیادی بین عملکردهای آنان و گروه‌های تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگران خواهیم یافت.

گروه‌های تروریستی ایرگون، هاگانا و اشترن از صهیونیست‌های افراطی کشورهای مختلف دنیا و عمدتا اروپایی تشکیل می‌شدند که با کمک انگلیسی‌ها وارد فلسطین شدندو با جنایات خود فلسطینی‌ها را آواره کرده و این سرزمین را به اشغال خود در آوردند شبیه اتفاقی که در حال حاضر در عراق و سوریه در حال وقوع است.

تروریست‌ها از کشورهای مختلف و بیشتر از اروپا و آمریکا به عراق و سوریه وارد می‌شوند تا در مرزهایی تعریف نشده دولت به اصطلاح اسلامی را بوجود آورند و همانگونه که اروپایی‌ها با تشکیل دولت یهودی از مزاحمت‌های تندروهای یهودی راحت شدند با تشکیل دولت اسلامی از مزاحمت‌های مسلمانان در کشورهای خود فراغت یافته و کشورهای اسلامی را درگیر منازعات بی‌پایان می‌کنند. دولت یهودی ده‌ها سال جنایت کرد و این بار به نام دولت اسلامی جنایت‌ها ادامه می‌یابد.

همه می‌دانند که بنیانگذارن رژیم صهیونیستی رهبران گروه‌های تروریستی بودند که به دروغ تحت تعقیب سازمان‌های امنیتی انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی بودند ولی بعد از مدتی همین رهبران گروه‌های تروریستی با عناوینی چون رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و وزیر خارجه اسرائیل به طور رسمی توسط آمریکا و انگلیس دیگر کشورهای اروپایی مورد استقبال قرار گرفتند.

امروز مقامات مختلف آمریکایی بصراحت اعلام می‌کنند که القاعده و داعش را خودشان بوجود آورده‌اند هرچند که فعلا این اعلام مکارانه در قالب انتقاد از خود مطرح می‌شود ولی حقیقتی بیان می‌شود تا در آینده زمینه‌ساز رخداد دیگری باشد.

دکتر سید‌ رسول‌ موسوی - کارشناس ارشد امنیت جهانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها