رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

نباید از مذاکره بترسیم

گزیده عناوین روزنامه های صبح یکشنبه

روحانی:دولت به وعده‌های خود عمل کرده است

روزنامه های صبح امروز در مهمترین عناوین صفحات اول خود مطالبی همچون«تخلفات روزانه بانک‌ها؛ ۶ ماه دیگر بررسی می‌شود»،«انتقام اینترنتی از مرد گرانفروش»،«قرارداد که یواشکی امضا نمی شود !»،«آیت الله هاشمی رفسنجانی:بعضی گروه ها فقط نام مردم را مصادره می کنند»،«چک های برگشتی 6 برابر شد»،«انگور 40 هزار تومانی استرالیا و مازراتی 2 میلیاردی ایتالیا» و «روحانی:دولت به وعده‌های خود عمل کرده است» را منتشر کرده است.
کد خبر: ۸۰۳۴۸۹
روحانی:دولت به وعده‌های خود عمل کرده است

سیاست روز:دولت به وعده‌های خود عمل کرده است

رئیس‌جمهور دیروز در همایش سراسری فرمانداران که در تالار وزارت کشور برگزارشد، با طعنه به رئیس‌جمهور پیشین گفت: متأسفانه یا خوشبختانه ما خواب نمی‌بینیم و دنبال رمال و جن‌گیر هم نیستیم و اینکه امروز برخی بدون لکنت حرف‌های خود را می‌زنند، به معنای این است که دولت به وعده‌های خود مبنی بر نقدپذیری عمل کرده است.
در ادامه روحانی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و تلویحاً با اشاره به منتقدان و دلواپسان هسته‌ای افزود: چرا در زمینه هسته‌ای دولت با وجود اینکه به‌شدت تلاش می‌کند گاهی زخم‌زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند؟ این برای چیست؟ برای اینکه در مذاکرات هسته‌ای زندگی مردم در توفیق و عدم توفیق، اقتصاد، بازار، پول و ارزش پول ملی مردم همه چیز باید مدنظر باشد.
وی خاطر‌نشان کرد: «حالا طبیعی است که در این ایام خداوند نعمت نازل کرده و همه جا و همه متخصص حقوق و امنیت ملی شده‌اند، همه سخنور و سخنران شده‌اند، همه مباحث ملی را مطرح می‌کنند. این خوب است، الحمدلله، جای خوشبختی است که جامعه ما همیشه سیاسی بوده و سیاسی‌تر شده است».
رئیس‌جمهور با بیان "برخی از لبخند مردم می‌ترسند و نمی‌دانم که این چه سری است" گفت: در این روزها باید نشاط در جامعه باشد. درست است که به پیروزی نهایی نرسیدیم، اما قدم‌های بلندی را برداشته‌ایم و همزمان مردم باید شاد باشند و آثار آن را در فرهنگ و اقتصاد و همه عرصه‌ها ببینیم. نمی‌دانم چرا عده‌ای نمی‌خواهند کام مردم شیرین باشد و از لبخند مردم می‌ترسند.
روحانی با اشاره به منتقدین بازرسی از سایت‌های نظامی تصریح کرد: «می‌گویند اسرار کشور باید محفوظ بماند. مگر کسی به این چیزها شک دارد؟ حالا یک‌وقتی یک نصیحتی رهبری معظم انقلاب که رهبر هستند و باید نصیحت و ارشاد کنند، نصیحت می‌کنند. حالا همه راه می‌افتند و توصیه دارند و می‌گویند: "ای دولت، وقتی تشنه‌ای باید آب بخوری"، والله، ما خودمان می‌دانیم وقتی تشنه شدیم باید آب بخوریم. همه توصیه می‌کنند: "دولت، اکسیژن لازم است و چند دقیقه بیشتر نمی‌شود تحمل کرد"، والله، ما خود می‌دانیم».
صبحت‌های رئیس‌جمهور تعجب برانگیز نبود. این برای اولین‌بار نیست که رئیس‌جمهور از چنین ادبیاتی برای منتقدان خود استفاده می‌کند. ادبیاتی که در شان جایگاه ایشان و ملتی که به وی رای داده‌اند نیست و این انتظار از رئیس یک دولت نمی‌رود. مردم رئیس‌جمهور خود را حقوقدان می‌دانند و بر این عقیده هستند که این‌گونه ادبیات در شان رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران که ملبس به لباس روحانیت است نیست.
در مورد ادبیات رئیس‌جمهور چند نکته وجود دارد اولین نکته مقایسه با ادبیات ریاست جمهوری دوره قبل است گاها ادبیات رئیس‌جمهور پیشین از شأن یک رئیس‌جمهور خارج می‌شد و بارها اصلاح‌طلبان و اعتدالیون به نحوه ادبیات احمدی‌نژاد معترض بودند و مدام در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها از این مسئله انتقاد می‌کردند اما متاسفانه امروز شاهد آنیم که رئیس‌جمهور و مسئولان دولت فعلی مکررا با ادبیاتی سخیف نسبت به مخالفین و منتقدین مسائل را مطرح می‌کنند.
رئیس‌جمهور در حالی از منتقدین بازرسی از سایت‌های نظامی انتقاد می‌کند که خود مذاکره‌کنندگان و معاون وزیر امور خارجه این موضوع را به کرات تکرار کردند و عراقچی حتی در این زمینه به تذکر مقام معظم رهبری در این‌باره اشاره کرد.
نکته دیگر این است که به نظر می‌رسد این‌گونه ادبیات برای ساکت کردن و نه قانع کردن منتقدان دولت است. دولت و رئیس‌جمهور به جای اینکه شیوه اقناع را در پیش بگیرد از الفاظی که مناسب منتقدین نیست استفاده می‌کنند و در نتیجه این رویه زمینه تقابل نخبگان با دولت را افزایش می‌دهد.
این طبیعی است وقتی با منتقدین این‌گونه برخورد می‌شود آنها هم ترجیح می‌دهد اظهار‌نظری نکند و مشاوره‌ای به دولت ارائه ندهد چراکه در نهایت در بین افکار عمومی تخریب می‌شوند.
این نوع برخورد با منتقدان نقش تصمیم‌سازی و مشورت را در قوه مجریه کمرنگ می‌کند و تعامل بین دولت و نخبگان را به حداقل می‌رساند و به ضرر دولت است ضمن اینکه دستگاه اجرایی کشور را نیز در برابر مشکلاتی که پیش رو دارد تنها می‌گذارد.
این در حالی است که شعار امسال کشورمان همدلی و هم‌زبانی است و کشور در شرایط حاضر نیاز به یکپارچگی و وحدت دارد اما چنین صحبت‌هایی نه تنها موجب وحدت نشده بلکه باعث ایجاد فضایی دو‌قطبی در جامعه شده که به ضرر منافع و امنیت ملی کشور است.
از سوی دیگر رئیس دولت در سخنرانی‌های رسمی و غیر‌رسمی خود اعلام کرده است که از انتقادها استقبال می‌کند سوال این است که آیا این رویه استقبال از انتقاد است؟ ماهیت این ادبیات نشان‌دهنده آن است که مسئولان دولتی کم ظرفیت هستند و در پذیرش نظرات منتقدان تحمل پایینی دارند. دولت تدبیر و امید برخلاف شعارش که بیان تمامی نظرات و شنونده بودن تمامی نقدها بود عمل می‌کند و این شعار امروز کاملا رنگ باخته و ایشان پاسخ منتقدان را با تندترین الفاظ می‌دهند.
جالب آنجاست که روحانی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران نمایندگان عالی نظام در سراسر ایران اسلامی هستند و از مسئولان رده‌بالای اجرایی کشور محسوب می‌شوند، گفت: اعمال و رفتار همه ما به ‌عنوان اعمال و رفتار نظام تلقی می‌شود.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به‌عنوان نماینده مردم و به‌عنوان منتخب مردم در یک انتخابات رقابتی پرشور در خرداد ۹۲ این بار مسئولیت را بر دوش گرفت، اضافه کرد: قدرتی که در اختیار دستگاه اجرایی است یک امانت است. آن زمانی که این امانت را در اختیار ما می‌گذارند همه حرف‌های خودشان را زدند و گفتند: "ما این قدرت را به شما می‌دهیم به ‌شرط عدالت، به‌شرط اجرای قانون و تحقق قانون اساسی". مردم به ما در انتخابات گفتند: "انتظار ما از شما یک دولت متعادل و تعامل‌گرا است که اخلاق، راستگویی و امانت‌داری مدنظرتان باشد".
وی خطاب به فرمانداران و استانداران حاضر در مراسم، گفت: همه شما این صدا را از مردم در انتخابات شنیدید. گفتند: "از اختلافات، دعواها خسته شدیم، از شعارهای بی‌محتوا خسته شدیم، ما ملت صلح، آشتی هستیم و می‌خواهیم با جهان تعامل سازنده داشته باشیم. در جامعه ما خواستار وحدت هستیم.
به‌گفته رئیس‌جمهور، مردم به برنامه و وعده‌ها رأی دادند و اگر امروز رئیس‌جمهور، وزرا، استانداران، فرمانداران و همه مسئولان به آن وعده‌ها عمل نکنند به‌نوعی خلف وعده و خیانت در امانت مردم است. مردم قدرت مشروط در اختیار دولت گذاشته و این قدرت را بی‌قید و شرط به دولت نداده است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: تلاش دولت در طول ۲۱ ماه گذشته بر این بوده که ما نسبت به وعده‌های‌مان به مردم عامل باشیم و به آنها عمل کنیم. ما به مردم وعده داده بودیم که در زمینه زندگی و اقتصاد آرامش و ثباتی را حاکم کنیم. به مردم گفتیم دولتی خواهیم بود که اگر برای خرید جنسی به مغازه‌ای مراجعه کردی ۸ صبح آن با ۹ صبح تفاوتی نداشته باشد، صبح و عصرش فرقی نکند، بین امروز و فردایش فرقی نباشد. به مردم وعده دادیم که اقتصادی را بسازیم که نوسانش هم‌پای نوسان معقول اقتصاد جهانی باشد.
وی افزود: به مردم وعده داده بودیم که ثباتی را در اقتصاد حاکم کنیم که صفی برای سکه، طلا و ارز نباشد. این وعده‌های خود من به‌صراحت در سخنرانی‌های انتخاباتی است. ما به مردم وعده آرامش داده بودیم. روحانی با بیان اینکه همه نهادها عین دولت در برابر رأی مردم مسئول هستند، گفت: این رأی مردم تنها برای دستگاه‌های اجرایی نبوده، یک انتخابات ملی بوده که همه مردم پای صندوق آرا در همه جای کشور آمدند و به یک نفر به‌عنوان رئیس‌جمهور رأی دادند. در واقع به برنامه او برای یک بار در طول ۴ سال رأی دادند.
وی تصریح کرد: مردم مطالبات‌شان و رویکردشان را در آن زمان که نزدیک‌تر با یک کاندیدا ببینند به آن کاندیدا رأی می‌دهند، حالا وقتی بود که بین نفر اول و دوم در حد ۱۰۰هزار رأی بود که می‌گفتیم حالا خیلی زیاد نیست، اما در این انتخابات (ریاست‌جمهوری) بین نفر اول و دوم ۱۳میلیون اختلاف رأی بوده است. این به‌معنای آن است که مردم دقیق، حساب‌شده و آگاهانه مسیری را برگزیدند و انتخاب کردند.
وی با بیان اینکه امروز بخش خصوصی سرمایه خود را آماده و روی زمین مستقر کرده، به‌معنای آن است که راه دولت درست بوده است افزود: اینکه مردم امروز حرص و ولع ندارند و جنس را در پستو و اتاق خانه انبار نمی‌کنند به‌معنای آن است که راه دولت درست بوده، اینکه امروز صف‌های طولانی تحقیرکننده ملی در تهران و شهرستان‌ها نداریم به ‌معنای آن است که راه دولت درست بوده است.
اظهارات رئیس‌جمهور درباره صف‌های طولانی در شرایطی بیان شده است که خاطرات تلخ توزیع سبد کالا به ویژه در دهه فجر سال ۹۲ در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی همچنان در اذهان عمومی وجود دارد.
روحانی با اشاره به استقبال دولت از نقد و اینکه در دولت یازدهم انتقاد از مسئولان دولتی آزادتر شده است، اظهار داشت: اگر عده‌ای آزادانه و به‌ راحتی بدون لکنت زبان از دولت انتقاد می‌کنند به‌معنای راه صحیح دولت است. به دولت اعتماد کرده‌اند که این دولت به وعده‌اش عمل کرده که انتقادپذیر است.
وی با اعلام "ما دارای عصمت نیستیم" گفت: متأسفانه یا خوشبختانه خواب هم نمی‌بینیم. به فالگیر و جن‌گیر هم از اول معتقد نبودیم. مبنای ما مشورت با صاحب‌نظران بود. انجمن‌های تخصصی، جمع‌های تخصصی مورد مشورت ما بودند و قرار ما نیز بر همین بود.
رئیس‌جمهور گفت: دولت گذشته در سال ۹۱ و ۹۲ مجموعاً چیزی در حدود ۹ درصد رشد منفی داشته، ۶.۸ درصد در سال ۹۱ و ۱.۹ در سال ۹۲، یعنی هر کس که در جیب مبارکش ۱۰۰ تومان بوده ما ۹ تومان آن را برداشتیم، رشد منفی اقتصادی یعنی کاستن از سرمایه مردم.
روحانی با بیان اینکه وظیفه تک‌تک اعضای دولت در سراسر کشور این است که مسیر ثبات اقتصادی و تشویق مردم به سرمایه‌گذاری را ترویج دهند، اظهار داشت: اگر گروه و دسته‌ای بخواهند به امید مردم نسبت به آینده لطمه بزنند قابل گذشت نیست.
وی به موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: چرا در زمینه هسته‌ای دولت با وجود اینکه به‌شدت تلاش می‌کند گاهی زخم‌زبان‌های بسیار زشت را تحمل می‌کند؟ این برای چیست؟ برای اینکه در مذاکرات هسته‌ای زندگی مردم در توفیق و عدم توفیق، اقتصاد، بازار، پول و ارزش پول ملی مردم همه چیز باید مدنظر باشد.
رئیس‌جمهور با اظهار اینکه نباید به مردم دروغ گفته شود چرا که این دروغ آشکار می‌شود، امروز نشود فردا خواهد شد، تصریح کرد: در امانت مردم خیانت نکنید که امروز آشکار نشود، فردا آشکار می‌شود. باید با راستگویی با مردم سخن بگویید.
روحانی با اشاره به انتقادهای صورت گرفته به تیم هسته‌ای ایران، گفت: چه‌کسی حق دارد با لحن بی‌ادبانه نسبت به سردار مقدم جبهه دیپلماتیک حرف بزند؟ از کجا این بی‌ادبی نازل شده؟ این زبان زشت و بد. تند حرف زدن، بی‌احترامی کردن، همه ما همه مؤمنین و ایرانی‌ها همه عزیزند، همه باید محترم باشند مخصوصاً آنهایی که خدمت بیشتری امروز به کشور انجام می‌دهند. بگذارید این مذاکرات هسته‌ای با موفقیت به‌لطف خدا به پایان برسد بعد به مردم شرح می‌دهیم که اینها چه کشیدند، چه سختی‌هایی بود.
وی با بیان اینکه مسئولان سیاست خارجی امروز در سطح بالای تخصص قرار دارند، اظهار داشت: نقد و انتقاد اشکالی ندارد. هر کسی اشکالی دارد آن نقد را مطرح کند، ایرادی ندارد، اما باید بدانیم مردم در این انتخابات به این امر مهم رأی دادند که اقتصاد و زندگی مردم همراه با سانتریفیوژ بچرخد و این رأی مردم است و ما بر مبنای آرا و نظرات مردم و خطوط قرمز ترسیم شده حرکت می‌کنیم.
وی به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: امروز در برابر یک امتحان بزرگی قرار گرفته‌ایم. اگر این جناح در انتخابات پیروز شود، اما آن انتخابات در چارچوب قانون و سالم نباشد، ما شکست خورده‌ایم، یا اگر آن یکی جناح پیروز شد و انتخابات قانونی نبود آن جناح پیروز شده، اما ما شکست خورده‌ایم.
رئیس‌جمهور با تأکید بر برگزاری انتخابات سالم و قانونی در دولت یازدهم، تصریح کرد: انتخابات پرشور، رقابتی و سالم خواهد بود. حالا هر جناحی که می‌خواهد بیاید. هیچ جناح قابل حذفی هم در کشور نیست. نه این‌وری‌ها خواب ببینند و نه آن‌وری‌ها و نه وسطی‌ها، همه هستند. این جناح‌ها ریشه فکری، تاریخی، عقیدتی، دینی و علمی دارد. جناح از بین نمی‌رود، آن افکار می‌ماند، ممکن است اسم حزب عوض شود اما افکار می‌ماند.
روحانی اضافه کرد: انتخابات بدون رقابت امکان‌پذیر نیست و در ماجرای انتخابات اسفند‌ماه، رئیس‌جمهور هم برای انتخابات مجلس و هم انتخابات خبرگان به‌عنوان مجری قانون اساسی وارد عمل خواهد شد. رئیس‌جمهور دو حیثیت دارد، یکی آن که رئیس دستگاه اجرایی است و دیگری حیثیت مهمی است و آن اینکه، رئیس‌جمهور پاسدار حقوق و آزادی مردم است.
وی گفت: چه‌جور می‌خواهیم دنیای اسلام را به الگوی جمهوری اسلامی دعوت کنیم، مگر قرار نیست این الگو را الگوی مستضعفان جهان قرار دهیم؟ در درون خودمان و جامعه‌مان همه‌مان انقلابی و امام و رهبری را قبول داریم، هر گروه و جناحی که قانونی است اجازه فعالیت قانونی بدهیم. در انتخابات دولت وارد انتخابات به این معنا که حامی جمع خاصی شود به هیچ عنوان وارد نخواهد شد. دولت حزب و جناحی نیست.
روحانی خاطرنشان کرد: ما صلاحیت‌سنج هم همراهمان نیست که صلاحیت‌سنجی کنیم. معیار باید قانون باشد و فراتر از آن چیزی مورد قبول نیست. فرمانداران و استانداران در برابر هیچ فشاری مرعوب واقع نشوند. در برابر هیچ جریانی هم مفتون هم واقع نشوند. آنچه حق و عدل است اجرا شود. در انتخابات باید عدالت و فرصت برابر فراهم باشد. امکانات دولتی و پول دولت یا باید به هیچ کس تعلق نگیرد و یا باید برای همه باشد».

سیاست روز

-جشن، نامگذاری روزها و یک یادداشت همه سهم جوانان از هفته جوان
-تخلفات روزانه بانک‌ها؛ ۶ ماه دیگر بررسی می‌شود
-روحانی :دولت به وعده‌های خود عمل کرده است
-تاکتیک همسایه علیه همسایه

خراسان

-عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد سه‌شنبه کلید می‌خورد
-تیم مذاکره‌کننده مورد اعتماد است اما به آمریکا اعتماد نداریم
-مذاکرات ظریف و کری درباره پروتکل الحاقی
-یارانه ها ؛مسیری که باید رفت

کیهان

-عضو کمیسیون کشاورزی:قانون افزایش بهره وری و اقتصاد مقاومتی اجرا نمی شود
-موشک‌های انصارالله آماده شلیک به لانه‌های آل سعود
-فتنه گران حق ورود به انتخابات را ندارند
-فرمانده الانبار:کار داعش تمام است

جام جم

-چوب حراج بر مدرک دیپلم
-گران ترین شب تاریخ هنر ایران
-انتقام اینترنتی از مرد گرانفروش
-وام 20 میلیونی برای بافت های فرسوده

شرق

-هاشمی رفسنجانی: بعضی فقط نام مردم را مصادره می کنند
-علوی:تلاش برای تغییر وزیر اطلاعات
-خط قرمزهای انتخاباتی روحانی
-دلواپسان در فیضیه

ابرار

-روحانی:چه کشی حق دارد بی ادبانه راجع به سردار دیپلماسی سخن بگوید؟!
-آمریکا نام کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم حذف کرد
-کری بر اهمیت بازرسی ها تأکید خواهد کرد
-پیونگ یانگ بیش از 6000 هکر دارد

آفتاب

-مجوز تجمعات دلواپسان از کجا صادر می شود؟!
-عده ای برای کسب درآمد دیمی موسسه مالی زده اند
-مذاکرات ظریف -کری پایانی برای اختلافات؟
-قرارداد که یواشکی امضا نمی شود !

آفرینش

-زمان اعلام اسامی و مصاحبه پذیرفته شدگان رشته های خاص آزمون ارشد
-شرایط استفاده از بیمه فوت از کارافتادگی و پیری روستائیان
-کاربردهای متفاوت کارت طرح ترافیک

اسرار

-آیت الله هاشمی رفسنجانی:بعضی گروه ها فقط نام مردم را مصادره می کنند
-کمالوندی:گزارش آژانس تکراری و دارای ایراد است
-ابتکار:آغاز عملیات مقابله با گرد و خاک از عراق
-عراقچی :اختلاف بر سرنحوه اجرای پروتکل

اعتماد

-درخواست تسریع در پرونده سعید مرتضوی
-روحانی:دنبال رمال و جن گیر نیستیم
-سهراب سپهری رکورد زد
-گره گشایی از مذاکرات

امتیاز

-کوچ بیکاری از شهرها به روستاها
-وقوع خشکسالی تاریخی در ایران
-چک های برگشتی 6 برابر شد
-گینس برای اکران آماده است

امین

-اگر درک امروز را در اول انقلاب داشتم آن برخوردها را نمی کردم
-آغاز مرحله سوم تور دوچرخه سواری ایران -آذربایجان
-استان های غربی از هم آب قرض می گیرند
-تابوشکنی تاریخی بانوی اول افغانستان

ایران

-پرداخت وام 80 میلیونی پلکانی می شود
-هشدارها و توصیه های انتخاباتی روحانی
-بررسی مسائل فرقه ای در میزگرد ایران
-شب طلایی هنر ایران

جمهوری اسلامی

-رئیس جمهور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور:انتخابات باید شفاف و رقابتی باشد
-حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به فرودگاه تجران و هلاکت چند افسر سعودی
-صادرات 400 هزار بشکه نفت به اروپا

جوان

-زمزمه های مصالحه ریاض پس از آرایش موشکی صنعا
-انگور 40 هزار تومانی استرالیا و مازراتی 2 میلیاردی ایتالیا
-گرمی ظریف -کری به رغم فریز مذاکرات
-روحانی:وعده من آرامش و ثبات اقتصادی بود

رسالت

-رئیس جمهور:دولت و شبه دولتی ها اجازه رقابت سیاسی انتخاباتی ندارند
-برنامه اقتصادی دولت الگوی بومی شده جهانی است
-موفقیت تیم مذاکره در گروه پایبندی به خطوط قرمز است
-افشاگری تازه علیه سلطان بی تاج و تخت

رویش ملت

-فرار به جلوی دلواپسان
-تأیید فروش موشک روسی به ایران
-روحانی خواستار برگزاری آزادو قانونی انتخابات مجلس و خبرگان شد
-وضعیت کرایه تکسی ها بعد از تک نرخی شدن بنزین

ستاره صبح

-برگزاری دور تازه مذاکرات:نگارش متن توافق جدی تر شد
-اخاذی از خانواده مقتول پس از ارتکاب جنایت
-سردرگمی اقتصادی 40 میلیون نیروی کار
-ویندوز جدید در راه است

شهروند

-سهراب سپهری گرانقیمت ترین هنرمند تاریخ ایران
-افزایش 4 درجه ای دمای ایران تا 15 سال آینده
-اعتراض ها و هشدارهای روحانی
-دو راهی هویت

قانون

-حجت الاسلام علوی در جمع فرمانداران:برای جایگزینی ام در وزارت اطلاعات تلاش می کنند
-رئیس جمهور:ایرانی پادگانی زندگی نمی کند
-شوق شایعه در شبکه های اجتماعی
-سلطان در تدارک فتح پارلمان

مردم سالاری

-آخرین وضعیت اقتصادی کشور بر اساس 10 شاخص
-ایران بدون لشکر کشی بیشترین نفوذ را در منطقه دارد
-همکاری صمیمی عثمانی با داعش

وطن امروز

-نقش داعش در مذاکرات
-مردم از شعار خسته شده اند
-تظاهرات در شرق عربستان
-نه مردم به پول زور

دنیای اقتصاد

-لیزینگ مسکن هم می آید
-پاتک روسی به سوئیفت غربی
-سیاست دولت برای انتخابات اسفند
-آغاز ماه آخر مذاکره هسته ای

تعادل

-کاهش مشتریان داروخانه های خصوصی
-تجدید نظر در تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه
-جای خالی کشتی های مسافری بزرگ در سواحل ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها