رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: دولت در حال حاضر حمایت مردان دیپلماسی را از مردم و آحاد جامعه انتظار دارد. این مردان نیاز به حمایت دارند نه اهانت.
کد خبر: ۸۰۳۳۹۳
نوبخت: مردان دیپلماسی نیاز به حمایت دارند نه اهانت

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه شنبه در چهاردهمین بزرگداشت درگذشت عزت الله دامادی نماینده مجلس ساری و میاندرود در مجلس در مسجد جامع ساری با بیان اینکه نسبت به این استان و مشکلات آن احساس مسئولیت می کنم، اظهارداشت: باید با توجه به مسئولیت مالی و اداری استان ها و مازندران عدالت رعایت شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه امروز نیاز به اتحاد داخلی داریم، گفت: باید تمام مشکلات کشور و تحریم ها را با عزت و بدون نقطه ضعف از بین ببریم.

وی با اعلام اینکه مسئولان اجرایی و مردم مازندران راضی نیستند حقی از استان های دیگر گرفته و به این استان ارائه شود، افزود: با توجه به اینکه مازندران حق بزرگی بر گردن کشور دارد در بودجه سال جاری برای جبران عقب ماندگی ها برنامه ریزی هایی انجام می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه نمایندگان استان های شمالی کشور در مجلس همیشه در ارائه طرح و لایحه به مجلس پشتیبان بنده هستند، اذعان داشت: هم افزایی و همدلی بین نمایندگان سه استان شمالی کشور و دولت منجر به رفع مشکلات و انجام اقدامات برای توسعه استان ها می شود که با این اقدام نسبت به آیندگان قصور نخواهیم کرذ.

نوبخت با اشاره به ایجاد سه قرصت برای توسعه استان، تصریح کرد: نخستین فرصت برای مازندران بودجه سال جاری است که با توجه به منابع محدود کشور اعتبارات جاری و عمرانی مازندران نسبت به سال گذشته اندکی بهبود یاقته است.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان تخصیص به استان ارائه داده می شود، گفت: برای اتمام و بهره برداری طرح ها و پروژه های استان در سال جاری تخصیص اعتبار داده می شود.

معاون رئیس جمهور فرصت دیگر به مدیران اجرایی استان را سفر رئیس جمهور به مازندران عنوان کرد و اظهارداشت: برای توسعه استان طرح های بزرگ و موثر را در اولویت قرار دهید و طرح های بلند مدت در استان برای سفر رئیس جمهور مدنظر نیست بلکه برای برنامه ششم توسعه باید مد نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت هیچ استانی همیشگی حاصل نمی شود، افزود: برخی استاهای کشور رشد قابل توجهی در توسعه داشته اند که این به ارائه برنامه ها و اجرای آن باز می گردد.

نوبخت با بیان اینکه برای افق ۵ ساله کشور باید برنامه ارائه شود، اظهارداشت: باید تمام طرح های نیمه کاره تا سال ۹۶، پایان دولت تدبیر و امید به اتمام و بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه کشور با دو چالش و مشکل در داخل و خارج مواجه است و باید مدیریت شود، افزود: این دو چالش اختلافات داخلی و اتحاد خارجی است که می تواند در اهداف توسعه کشور ایجاد مشکل کند.

نوبخت بیان کرد: امروز کشور با ۶ قدرت بزرگ دنیا باید مقابله کند، اذعان داشت: ایران اسلامی امروز توانسته با توجه به تحریم ها و مشکلات اقتصادی در مقابل این کشورها ایستادگی و مقاومت کند.

وی با بیان اینکه کشور می تواند در روز ۶ میلیون بشکه نفت تولید کند، تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تحریم ها اجازه صادرات یک میلیون بشکه نفت را داریم.

معاون رئیس جمهور در خصوص درآمد کشور، اذعان داشت: درآمد کشور در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بود اما در سال جاری به ۱۴ میلیارد دلار رسیده است. در سال گذشته ۱۰۸ هزار دلار به ازای هر بشکه نفت داشتیم ولی امروز از نصف هم کمتر شده است.

وی با بیان اینکه امروز برای مقابله و مبارزه با شش کشور بزرگ جهان نیاز به قدرت بیان داریم، گفت: دولت در حال حاضر حمایت مردان دیپلماسی را از مردم و آحاد جامعه انتظار دارد. این مردان نیاز به حمایت دارند نه اهانت.

وی با بیان اینکه امروز در مقابله با اختلافات داخلی نیاز به اتحاد داخلی داریم، گفت: باید تمام مشکلات کشور و تحریم ها را با عزت و بدون نقطه ضعف از بین ببریم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم تحریم ها با منطق و استدلال شکسته شود، افزود: با شکست تحریم ها بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به کشور وارد می شود و باید برای استفاده بهینه از پول و منابع برنامه ریزی انجام شود.

نوبخت با اشاره به اینکه باید در برابر چالش های داخلی و خارجی تلاش و مقابله کنیم، اظهارداشت: مسئولان اجرایی حق ندارند مشکلات را به گونه ای مطرح کنند که مردم مکدر شوند. با حمایت و پشتیبانی مردم و راهنمایی مقام معظم رهبری مشکلات کشور مرتفع می شود.

نوبخت بیان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با سرمایه گذاری شاهد تحرک در ایجاد فرصت های شغلی در جهت عمران و آبادانی مناطق و شهرها با توجه به استعدادهای خوب این استان باشیم.

وی اذعان داشت: باید با همدلی و همزبانی برای بهبود نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه استان تلاش کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیرعلی پاك نژاد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
با سلام جناب آقای نوبخت ایرانیان همیشه با اتحاد خود درسخت ترین شرایط دنیا را در حیرت گذاشته اند . فكر نمی كنم كه ایرانی جماعت به نمایندگان خود كه در مذاكرات هسته ای دارند تلاش می كنند اهانت كند. ولی دولت تدبیر وامید كه قول زندگی با اسایش وبارفا را به مردم داده بودند به یكباره آتش زدنند به زندگی مردم شما چه فكر می كنید فشار این افزایش قیمت های حامل انرژی همه برقشر ضعیف جامعه می آید الان در بازار هرج ومرج ایجاد شده و هیچ كنترلی بر بازار نیست وكسی جلودار آن نیست.

نیازمندی ها