این بار از زاویه‌ای دیگر نگاه کنیم

۵ دلیل برای کنار گذاشتن آرایش

جام جم سرا- اگر برای آرایش نکردن نیاز به دلیل دارید، در این مطلب پنج دلیل برایش آورده شده است:
کد خبر: ۸۰۳۲۶۷
۵ دلیل برای کنار گذاشتن آرایش

1- پوستتان از شما ممنون می‌شود.

بیشتر لوازم آرایشی سمی هستند. محصولات آرایشی پیش از ورود به بازار مانند مواد غذایی یا دارویی کنترل نمی‌شود و ایمنی آنها تنها به عهده تولیدکننده است. متاسفانه بیشتر این محصولات حاوی مواد مضری است که پس از مصرف بلافاصله جذب پوست‌تان می‌شود. به طور مثال بیشتر لوازم آرایشی مورد علاقه، حاوی موادی چون اسید بنزوات سدیم، گلیکول پروپلین و تعدادی اسیدهای دیگر است و روی بیشتر پوست‌ها واکنش‌های حساسیتی ایجاد می‌کند.

2- وقت آزاد بیشتری خواهید داشت.

آرایش کردن وقتگیر است. در تحقیقی جهانی مشخص شده است که خانم‌های سراسر جهان، در طول عمرشان جمعا 474 روز از وقتشان را به آرایش کردن می‌گذرانند. فقط لحظه‌ای فکر کنید که در این مدت چه کارهای مفید دیگری می‌توانید انجام دهید. حتی می‌توانید از این زمان که بیشتر اوقات صبح‌ها و پیش از بیرون آمدن از خانه می‌گذرد، استفاده کرده و ورزش کنید.

3- یاد می‌گیرید نقص‌هایتان را بپذیرید.

پذیرفتن نقص‌ها و عشق ورزیدن به خود، یکی از سخت‌ترین چالش‌های زندگی هر فردی است. در ابتدا وقتی از شر آرایش نجات پیدا کنید، ممکن است از این‌که نقص‌هایتان را در معرض دید دیگران قرار می‌دهید، احساس بدی داشته باشید. اما پس از مدتی دیگر فکر نمی‌کنید باید آن جوش‌ها و لک‌های صورتتان را با پرده‌ای غلیظ از آرایش بپوشانید. البته باید گفت هیچ‌کس به جز خودتان به آن نقص‌های بی‌اهمیت توجهی نمی‌کند.

4- آرامش بیشتری خواهید داشت.

برخی از خانم‌ها معتقدند که آرایش باعث می‌شود احساس زیبایی کنند. اما این‌طور نیست، گاهی اوقات برخی از ستاره‌های موسیقی و فیلم را می‌بینیم که بدون گریم و آرایش خاصی میان عموم مردم ظاهر می‌شوند. نباید به کسی اجازه دهید که شما را صرفا از روی ظاهرتان قضاوت کنند. با رها شدن از آرایش نسبت به چگونه دیده شدنتان آرامش بیشتری پیدا خواهید کرد و مطمئن باشید کمتر کسی سعی می‌کند چهره بدون آرایش‌تان را نقد کند.

5- اعتماد به نفس بیشتری پیدا می‌کنید.

متاسفانه استفاده از لوازم آرایشی هیچ کمکی به شما در بالا بردن اعتماد به نفس یا عزت نفس‌تان نمی‌کند. به جای مخفی نگه‌داشتن خودتان زیر آرایش، روی ظاهر طبیعی‌تان متمرکز شوید. سپس متوجه می‌شوید که بدون آرایش هم در نظر دیگران باارزش هستید. همین موضوع طرز فکر مثبت و احترام به خود و در نهایت اعتماد به نفس‌تان را افزایش می‌دهد و احساس شایستگی می‌کنید.

نادیا زکالوند / مترجم: psychologytoday

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
محال است
نگار
United States
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
در اروپا اگر زیاد ارایش شده باشید شما را با زنان بدكار اشتباه میگیرند
بینام
Sweden
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
خانم نگار درسته كه در اروپا زنان كمتر ارایش می كنند اما این دیدگاه شما اشتباست كه با زنان بدكار اشتباه گرفته میشن.من خودم در اروپا زندگی میكنم اصلا چنین دیدگاهی وجود نداره
نگار
United States
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
۰
۰
بینام جان، من ساكن آمریكا هستم و اروپا هم رفته ام. اینجا آرایش زیاد برای پیر زن ها و ... ها و كولی هاست. یك نگاهی به شبكه های اجتماعی بیاندازید ببینید اكثر مطلق دخترها آرایش غلیظ ندارند یا اصلا آرایش ندارند. البته اینجا برخی مردها هم اصلا آرایش زیاد را دوست ندارند.

نیازمندی ها