رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز خبر داد:

اجرای طرح جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از اجرای طرح گسترده جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در آستانه فصل تابستان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۳۰۶۵
اجرای طرح جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز

به گزارش جام جم کلیک: خسرو کرد‌میهن، درباره اقدامات بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در بحث جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز، اظهار داشت: ما برای انجام عملیات موثرتر در این زمینه تلاش کردیم در هر استان ستاد فرعی متشکل از نماینده ادارات ارشاد و پلیس اماکن اخلاقی تشکیل دهیم و امیدواریم با این اتحاد بتوانیم در این بخش فعالیت مفیدتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت با عزم جدی‌تری پیگیری خواهد شد و طرح دوبار در هفته که در حال حاضر انجام می‌شود به صورت گسترده‌تری به اجرا در می‌آید، اما در این طرح استمرار و همکاری دستگاه‌های دیگر از جمله نیروی انتظامی و مراجع قضایی بسیار حائز اهمیت است.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همچنین گفت: در حال حاضر فروشگاه‌هایی که اقدام به توزیع و فروش نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای‌ می‌کنند ابتدا به صورت نامحسوس کنترل می‌شوند و در صورت پخش بازی‌های غیرمجاز فعالیت آنها صورت جلسه شده و به دادسرا ارسال می‌شود که در نهایت جریمه‌ای برای آنها در نظر گرفته می‌شود اما نکته قابل تامل این است که جریمه‌های فعلی به هیچ وجه بازدارنده نیست و با توجه به سود کلانی که از فروش بازی‌های مذکور کسب می‌شود، افراد متخلف دوباره به فعالیت خود بازمی‌گردند.

وی با اشاه به اینکه در طول سه ماهه گذشته حدود 36 هزار عنوان بازی‌ رایانه‌ای غیرمجاز جمع‌آوری شده است، افزود: در حال حاضر بازی‌های رایانه‌‌ای 70 درصد نرم‌افزارهای موجود در بازار را به خود اختصاص می‌دهند که از این میزان 90درصد آنها غیرمجاز است.

کردمیهن خاطرنشان کرد: در انجام دادن عملیات جمع‌آوری بازی‌های به این نتیجه رسیدیم که پلمب فروشگاه‌های خاطی اگر به صورت گسترده انجام شود بازدارندگی بیشتری دارد و به تطهیر بازار این بازی‌ها کمک قابل توجهی می‌کند اما همچنان به قوانین متقن در این حوزه نیازمندیم تا عملیات نیز مثمرثمر شود.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۹
۰
۰
فقط تو حاشیه میچرخین . بازی جمع كنین چه سودی به حال ما داره؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها