پدر کویرشناسی از بهترین انواع هندوانه، میگو و ماهی برای خرید می‌گوید

هشدار: هنگام خرید دقت کنید؛ تزریق رنگ به هندوانه و پرتقال!

جام جم سرا- برخی برای فروش بیشتر و آسان‌تر میوه‌هایی چون هندوانه و پرتقال به آن‌ها رنگ تزریق می‌کنند. پروفسور پرویز کردوانی با اعلام هشدار درباره این احتمال، بهترین هندوانه را هندوانه مکعبی شکل جنوب دانست و گفت: این هندوانه را بخرید که هندوانه‌ای طبیعی است.
کد خبر: ۸۰۲۶۹۳
هشدار: هنگام خرید دقت کنید؛ تزریق رنگ به هندوانه و پرتقال!

پدر علم کویرشناسی با بیان اینکه برخی رنگ هندوانه‌ها تزریقی است، گفت: هندوانه مکعبی شکل جنوب را بخرید چراکه هندوانه‌های جنوب طبیعی است.

کردوانی درباره تزریق رنگ به برخی میوه‌ها از جمله هندوانه و پرتقال، اظهار داشت: البته به دلیل هزینه بسیاری که مربوط به تزریق رنگ است این اتفاق نمی‌افتد ولی نمی‌توانیم بگوییم چنین چیزی وجود ندارد چراکه برخی رنگ میوه‌های فوق تزریقی است.

وی با بیان اینکه در سواحل جنوب بهترین نوع هندوانه به شکل طبیعی (مکعبی شکل) یافت می‌شود، گفت: در جنوب کاشان در نزدیکی تپه ماسه‌ای با کود حیوانی هندوانه‌هایی با رنگ‌های متفاوت عمل می‌آورند که رنگ این هندوانه‌ها کاملاً طبیعی است.

وی افزود: تزریق رنگ به میوه ضرر دارد ولی کشنده نیست. حتی ما شاهدیم که به پوست سیب پارافین می‌زنند که این خود بسیار مضر محسوب می‌شود.

کردوانی ادامه داد: در منطقه چابهار میوه‌های بدون آبیاری را می‌توان کاشت و از نتیجه آن بهره برد. به طور مثال یک درخت موز در چابهار ۱۷۰۰ موز می‌دهد. منطقه چابهار مورد غفلت قرار گرفته است، در حالی که تابستان‌ها این منطقه به عنوان خنک‌ترین شهر ساحلی و در زمستان گرم‌ترین منطقه محسوب می‌شود. همچنین باید بگویم هیچ‌ گیاهی در چابهار خزان ندارد.

کردوانی همچنین درباره ماهی و میگوی چابهار گفت: ۵ نوع میگو در این منطقه وجود دارد که هر کدام مزایای بسیاری دارد. همچنین باید بگویم برخی ماهی‌ها در چابهار در حال انقراض است که باید فکری اساسی برای آن کرد. (تسنیم)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
چرا ما به خودمان رحم نمی كنیم
V
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۱
این كه افشانه است !!!!! لگه تزریق باشه ایدز نگیریم خوبه . من نمیدونم این ژله های تزریقی كم بود تزریق رنگ میوه هم پیدا شد!!!
من خودم شاهد آلوده شدن سوزن سرنگ زمان تزئین ژله بودم و اون شخص كاملا بی تفاوت به كارش ادامه داد و ژله رو برای مهمان ها سرو كرد . باعث تاسفه...
رضا
Germany
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
چرا همچین حرفی میزنی مومن زله تزریقی با ژله خوراكی فرق فوكوله
صبح
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۰
۰
پس بالاخره مردم ایران چی بخورن قبلا شیر ومرغ حالا هم هندوانه
محمد رحیم جمشیدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
۰
۰
با سلام
بنده هندوانه در شیراز محله قصردشت هندوانه خریدم كه آن را با تزریق رنگ كرده بودند
مشخصات
رنگ قرمز بسیار توند
اصلا شیرین نبود و كمی در موقع خودن دهان را گس می كرد
آب هندوانه زلال نبود
در پوست هنداوانه لكه های قهوه ای دیده می شد
ما آن را دور ریختیم قابل خوردن نبود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها