آیت‌الله مکارم‌ شیرازی گفت: استقلال حوزه بود که انقلاب اسلامی را در ایران به‌وجود آورد و نباید به سمت وابستگی دولتی برویم.
کد خبر: ۸۰۲۶۶۸
آیت‌الله مکارم: حوزه نباید به سمت وابستگی دولتی برود

به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: تفاوتی که میان حوزه‌های ما و حوزه‌های اهل سنت وجود دارد آن است که حوزه‌های شیعی مستقل از حکومت‌ها حتی حکومت‌های عادل هستند اما حوزه‌های اهل سنت وابسته به حکومت‌ها می‌باشند.

وی بیان کرد: مفتی بزرگ بلد و رئیس حوزه در میان اهل سنت بوسیله حکومت تعیین می‌شود اما در شیعه هیچ‌گاه مرجع تقلید توسط حکومت تعیین نمی‌شود و به‌وسیله بزرگان حوزه‌ها فردی برای مرجعیت تعیین می‌شود.

داعش اندازه تعرض به ایران نیست

معاون امنیتی وزیر کشور به مهر گفته است: این‌که گفته می‌شود داعش به نزدیک مرزهای ما می‌آید، باید بگویم این گروه تروریستی در حد و اندازه‌ای نیست که بخواهد به مرزهای ما تعرض کند.

سردار حسین ذوالفقاری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا در مرزهای غربی کشور تحرکاتی از سوی گروه‌های تروریستی دیده شده یا خیر، اظهار کرد: تحرکی دیده نشده و اظهارات وزیر کشور مبنی بر این‌که اگر این گروه‌ها به ۴۰ کیلومتری مرز ما برسند، واکنشی جدی نشان می‌دهیم، در پاسخ به شایعه‌ای بود که برخی مطرح کرده بودند که این گروه‌ها ممکن است به مرزهای ما نزدیک شوند.

امیدواری به ائتلاف اصولگرایان

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره روند نزدیکی سیاسی گروه‌های اصولگرا در آستانه رقابت‌های پارلمانی اسفند امسال، به میزان گفته است: آن چیزی که در جلسات مشترک سه تشکل اصولگرای موتلفه، پایداری و ایثارگران کاملا مشهود است، روحیه اجماع و تفاهم شرکت‌کنندگان است، به گونه‌ای که به موجب این جلسات، امیدواری من برای ائتلاف اصولگرایان در مقایسه با ماه‌های قبل افزایش یافته است.

کمیسیون اصل۹۰ پیگیر ماجرای ۱۷۰ نماینده

محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس درباره استعلام این کمیسیون در مورد فهرست ۱۷۰نماینده‌ای که از محمدرضا رحیمی پول گرفته‌اند، به ایلنا گفت: متاسفانه تاکنون دادگستری تهران پاسخ استعلام را نفرستاده و ما در این زمینه توقع داریم دادگستری به تکلیف خود عمل کند و اگر لیست و اطلاعاتی در این زمینه وجود دارد، آن را به ما بدهد و اگر چنین چیزی وجود ندارد آن را به ما اعلام کند.

هشدار رضایی به ریاض

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اظهاراتی در بیست و چهارمین محفل انس «پیشکسوتان جهاد و شهادت» به آل‌سعود هشدار داد: عربستان باید مراقب باشد زیرا صبر ملت ایران حدی دارد؛ حفظ منافع ملی تنها به چارچوب جغرافیای ایران تعریف نمی‌شود بلکه منافع ملی یعنی این‌که منطقه باید در صلح و آرامش باشد و اگر بخواهند امنیت ما را به هم بزنند آنها را به دوران قبل از صنعتی شدن برمی‌گردانیم.

به گزارش ایسنا، او با بیان این‌که خواب و خیال‌هایی هم برای تجزیه کشورهای اسلامی دیده‌اند، خاطرنشان کرد: دولت، مجلس و همچنین رهبر معظم انقلاب در حال تلاش هستند که آتش جدیدی درست نشود.

واکنش وزارت امور‌خارجه به اطلاعیه دفتر احمدی‌نژاد

به دنبال انتشار اطلاعیه‌ای از سوی دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم مبنی بر عدم اجازه‌ دولت قبل به انجام مصاحبه ماموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای ایران، روابط‌عمومی وزارت امورخارجه طی اطلاعیه‌ای از اتهام نشر اکاذیب به وزیر امورخارجه کشورمان ابراز تاسف نموده و آن را در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی اعلام کرد.

در اطلاعیه روابط‌عمومی وزارت امورخارجه، دفتر رئیس دولت‌های نهم و دهم به اطلاعات نهادهای مسئول داخلی و همچنین گزارش‌های رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سایت آژانس قابل دسترس بوده، ارجاع داده شده است.

ادعای روزنامه آمریکایی درباره مرد در سایه مذاکرات هسته‌ای

نیویورک‌تایمز در گزارشی در قبال چالش جدید وزیر امورخارجه کشورمان با مخالفان ادامه گفت‌وگوهای هسته‌ای در خصوص اصرار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای ایران تنها به نام محسن فخری‌زاده اشاره می‌کند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، این روزنامه آمریکایی از فخری‌زاده با عنوان مرد در سایه برنامه هسته‌ای ایران یاد کرده و نوشته است: آمریکایی‌ها، او را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کنند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی موثر داشته است.

طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانی که با فخری‌زاده گفت‌وگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

هواپیمای ایرانی عازم جیبوتی می‌شود

محمد شهاب‌الدین محمدی‌عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر از اعزام دومین کشتی حامل 20 تن کمک‌های امدادی به یمن طی هفته آینده خبر داد و به میزان گفت: طبق اطلاعات به دست آمده مجوز فرود هواپیمای هلال‌احمر در جیبوتی صادر شده است و هواپیمای مذکور روز پنجشنبه (امروز) فرودگاه چابهار را به مقصد جیبوتی ترک خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها