نوغانداران بجنوردی برای تغذیه کرم های ابریشم خود شبانه به چیدن برگ های درختان توت تزیینی خیابان های این شهر روی آورده اند.
کد خبر: ۸۰۲۰۸۹
برگ های توت خیابان های بجنورد به سرقت رفت!

در روزهای اخیر برگ های شمار زیادی از درختان توت خیابان های شهر از سوی برخی شهروندان، برای تغذیه کرم های ابریشم تراشیده شده است.

این افراد عمدتا به صورت شبانه و گاه حتی در روز اقدام به چیدن برگ های این درختان زینتی می کنند.

این اقدام موجب شده تا درختانی که هنوز بهار شادابی را در برگ های تازه رسته خود به تماشا ننشسته اند، به خزانی زودرس گرفتار آمده و تابستان تا پاییز را با شاخساری تکیده، عریان و بی برگ تاب آورند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: این سازمان در سال های اخیر به علت اینکه درختان توت به آب کمتری نیاز دارند اقدام به کاشت این گونه در بلوارها و حاشیه خیابان های شهر کرده است.

عباسعلی مهماندوست افزود: درخت توت علاوه بر نیاز به آب کم حتی در فصل زمستان نیز از زیبایی برخوردار است.

وی با اظهار تاسف از اقدام برخی شهروندان ناآگاه، گفت: شهرداری با افرادی که اقدام به جمع آوری برگ های این درختان برای تغذیه کرم های ابریشم کنند برخورد خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: چندین مورد تخلف نیز در این زمنیه بوده که با آنان برخورد شده است.

مهماندوست از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در خصوص فضای سبز شهری، مورد را به این سازمان و یا دیگر دستگاه های مرتبط گزارش دهند.

وی گفت: چیدن ناگهانی بخش زیادی از برگ های درختان آنها را دچار تنش کرده و می تواند حتی باعث خشک شدن این درختان شود.

در خراسان شمالی حدود دو هزار خانوار در زمینه نوغانداری و پرورش کرم ابریشم فعالیت می کنند و این استان با تولید سالانه حدود 90 تن پیله، رتبه چهارم کشور را دارد.

سرانه فضای سبز شهر 210 هزار نفری بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی 10.7 مترمربع است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها