ایران حمله هکرهای امریکایی به وزارت نفت را خنثی کرد

هشدار پلیس: سایتهای همسریابی، حساب مشتریان را خالی می کنند

رییس پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه هیچ سایت همسریابی در حال حاضر در کشور مجوز فعالیت ندارد، به مردم هشدار داد پشت اغلب این سایتها، افراد کلاهبرداری قرار دارند که به بهانه های گوناگون، اطلاعات بانکی افراد را گرفته و حساب آنها را خالی می کنند.
کد خبر: ۸۰۲۰۰۳
هشدار پلیس: سایتهای همسریابی، حساب مشتریان را خالی می کنند

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، ‌سردار سید کمال هادیانفر امروز در حاشیه همایش «جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته» در جمع خبرنگاران گفت: سایت‌های همسریابی که متولی آن وزارت ورزش و جوانان است، در کشور فعالیت ندارند و تاکنون به هیچ سایتی در رابطه با فعالیت‌های همسریابی مجوز داده نشده است. به همین دلیل، اگر سایتی از این طریق فعالیت کند قطعا با آن برخورد می شود.

وی افزود: پشت پرده سایت‌های همسریابی اغلب کلاهبرداری و انحرافات اخلاقی برای آقایان و خانم‌ها است که این کلاهبرداران به «USERNAME» و «PASSWORD» افراد دسترسی پیدا می‌کنند و حساب بانکی وی را خالی می‌کنند.

رییس پلیس فتای نیروی انتظامی به عنوان نمونه گفت: ما فردی را دستگیر کردیم که 23 سرور مجازی در دنیا داشت و 70 ایمیل برای خود درست کرده بود و با ترفند سایت همسریابی به حساب بانکی 2 هزار نفر دست پیدا کرده و اطلاعات 4 هزار نفر را نیز گرفته بود که او را بازداشت کردیم.

وی به یکی از بزرگترین پرونده‌های کشف شده در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: شخصی که سابقه فنی هم داشت به شبکه یکی از بانک‌های کشور نفوذ کرده و از همین طریق به شبکه شتاب کشور نفوذ و 117 میلیون تومان را در مدت یک ماه برداشت کرده بود که دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا ناجا همچنین به شکایت هنرمندان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از هنرمندان کشور شاکی بودند که صفحاتی در برخی از شبکه‌های اجتماعی به نام آنها ایجاد شده است و پلیس فتا نیز آن صفحات را حذف کرد. مردم هم می‌توانند گزارشات و شکایات خود را به مرکز فوریت‌های پلیس فتا گزارش دهند.

وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی اینستاگرام در کشور فیلتر نیست، گفت: نظام فیلترینگ هوشمند بر شبکه اینستاگرام حاکم است و مصادیق مجرمانه آن توسط شورای مصادیق مجرمانه حذف می‌شود.

سایتهای آموزش مواد مخدر تعطیل شد

این مقام انتظامی همچنین به سایت‌های آموزش تولید مواد مخدر اشاره کرد و گفت: تمام سایت‌ هایی که در کشور در حوزه مواد مخدر فعالیت ‌می‌کردند 656 سایت بود که شناسایی شده و 257 سایت نیز در حوزه آموزش تولید مواد مخدر در آپارتمان و خرید و فروش آن فعال بود که با پیگیری‌های پلیس فتا این سایت‌ها بسته و تعدادی هم دستگیر شدند.

پلیس فتا توانست 600 میلیون تومان داروهای غیرمجاز را در ایران کشف و 102 نفر را در این زمینه دستگیر کند.

هادیانفر در مورد مبارزه با داروهای قاچاق و غیرمجاز گفت: پلیس فتا از سال 2011 علیه داروهای قاچاق و غیرمجاز در عملیات پانجیا شرکت کرد و در سال 2014 نیز در «پانجیای 7» شرکت داشتیم. همچنین جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرگروه در عملیات «پانجیای 8» انتخاب شد که این عملیات از هفته گذشته آغاز شده است.

وی افزود: در عملیات «پانجیای 7» پلیس فتا توانست 600 میلیون تومان داروهای غیرمجاز را در ایران کشف کند و 102 نفر را در این زمینه دستگیر کند.

حمله هکرهای امریکایی به وزارت نفت

هادیانفر از حمله هکرهای آمریکایی به وزارت نفت در سال جدید خبر داد و گفت: مرکز فوریت‌های واکنش به حملات سایبری که در پلیس فتا فعال است موفق شد حمله هکرها به وزارت نفت را خنثی کند.

وی در تشریح این موضوع گفت: «IP» این هکرها از کشور آمریکا بود و ما با نامه‌ای رسمی هم به آنها اعلام کردیم و همچنین دستور قضائی بین‌المللی نیز ارسال کردیم و این موضوع از سوی وزارت امورخارجه درحال پیگیری است. این هکرها در 4 روز تعطیلی ایران به وزارت نفت حمله کردند و ما توانستیم درگاه‌های حملات سایبری را متوقف کنیم و همچنین به هکرها واکنش نشان دادیم و درنهایت حملات آنان خنثی شد.

رییس پلیس فتای ناجا در همین راستا، حوزه دیپلماسی سایبری را یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در پیشگیری و کشف جرم معرفی کرد.

به گفته وی، بر اساس آمار در سال 2014، 70 درصد پرونده کشورهای اروپایی جنبه فراملی داشته و در آسیا این مقدار به 40 درصد رسیده است.

هادیانفر با اشاره به برگزاری نشست «جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته» گفت: این نشست به منظور تقویت و توسعه همکاری‌ها با محوریت اینترپل برگزار شد و نمایندگان پلیس در حوزه سایبر از کشورهای مختلف به همراه مسئولین حوزه امنیت سایبری کشورمان حضور داشتند.

رئیس پلیس فتا ناجا، عمر این پلیس را بیش از 4 سال دانست و گفت: پلیس فتا تاکنون بیش از 37 هزار پرونده را رسیدگی کرده که 90 درصد آنها کشف شده و همچنین 56 درصد پرونده‌ها زیر یک ماه به کشف قطعی رسیده است؛ 30 درصد پرونده‌های کشف شده ، حوزه دیپلماسی سایبری را یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر در پیشگیری و کشف جرم معرفی کرد.

کلاهبرداران خارجی از طریق اینترنت بیش از 55 میلیارد تومان از تاجران ایرانی کلاهبرداری کردند.

به گفته وی، بر اساس آمار در سال 2014، 70 درصد پرونده کشورهای اروپایی جنبه فراملی داشته و در آسیا این مقدار به 40 درصد رسیده است.

هادیانفر با اشاره به برگزاری نشست «جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته» گفت: این نشست به منظور تقویت و توسعه همکاری‌ها با محوریت اینترپل برگزار شد و نمایندگان پلیس در حوزه سایبر از کشورهای مختلف به همراه مسئولین حوزه امنیت سایبری کشورمان حضور داشتند.

رئیس پلیس فتا ناجا، عمر این پلیس را بیش از 4 سال دانست و گفت: پلیس فتا تاکنون بیش از 37 هزار پرونده را رسیدگی کرده که 90 درصد آنها کشف شده و همچنین 56 درصد پرونده‌ها زیر یک ماه به کشف قطعی رسیده است؛ 30 درصد پرونده‌های کشف شده نیز جنبه بین‌المللی و کلاهبرداری نیجریه‌ای داشته که باعث شد تجار ایرانی بیش از 55 میلیارد تومان از دست بدهند.

د.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها