بازگشت به تنظیمات کارخانه اطلاعات تلفن همراه شما را پاک نخواهد کرد

بازیابی اطلاعات اندروید پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه

متخصصان امنیتی موفق شدند تا با بررسی ساختار بازگشت به تنظیمات کارخانه تلفن‌های همراه اندرویدی به این نکته پی ببرند که اطلاعات این دستگاه‌ها پس از انجام این عمل قابل دسترسی مجدد خواهند بود.
کد خبر: ۸۰۰۹۰۷
بازیابی اطلاعات اندروید پس از بازگشت به تنظیمات کارخانه

جام جم کلیک: بسیاری از ما تلفن‌های همراه هوشمند خود را به مخزن اطلاعات شخصی و محرمانه خود تبدیل کرده‌ایم و در این دستگاه‌های همیشه همراه، اطلاعاتی مانند لیست دوستان، رمز عبور شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اطلاعات حساب‌های آنلاین، تصاویر و ویدیوهای خانوادگی و غیره را به راحتی نگهداری می‌کنیم ولی مشکل اصلی زمانی آغاز می‌شود که بخواهیم به سراغ پاک کردن این اطلاعات برویم. در این شرایط بیشتر افراد از گزینه بازگشت به تنظیمات کارخانه استفاده می‌کنند ولی به نظر می‌رسد که این ساختار به هیچ عنوان امنیت اطلاعات را تامین نخواهد کرد.

بر اساس آزمایش‌هایی که محققان بر روی تلفن‌های همراه اندرویدی انجام داده‌اند، اطلاعات تلفن‌های همراهی که به تنظیمات کارخانه بازگردانده شده‌اند، به سادگی قابل بازیابی هستند. در این آزمایش‌ها تعداد 21 دستگاه اندرویدی که محصول پنج شرکت مختلف بودند مورد استفاده قرار گرفتند. سیستم عامل این دستگاه‌ها نسخه‌های 2.3 تا نسخه 4.3 اندروید بود. پس از اعمال بازگشت به تنظیمات کارخانه بر روی هر یک از این دستگاه‌ها، متخصصان موفق شدند تا حداقل بخشی از اطلاعات پیشین دستگاه را بازیابی کنند. شایان ذکر است که اطلاعات یاد شده حتی شامل اطلاعاتی که کاملا رمزگذاری شده بودند نیز بوده‌ و همین امر نشان از ضعف بسیار بالای این ساختار دارد.

این اطلاعات شامل لیست تماس‌ها، تصاویر و ویدیوهای ضبط شده بر روی تلفن همراه و حتی رمز عبور مربوط به نرم‌افزارهایی مانند فیس‌بوک بود که نشان می‌‌داد بازگشت به تنظیمات کارخانه عملا بسیار ناامن است. حال با توجه به اینکه در جهان امروزی ما بین 500 تا 630 میلیون تلفن همراه اندرویدی با مشخصات این آزمایش هم‌خوانی دارند، می‌توان گفت که عملا اطلاعات بسیاری از ما در معرض لورفتن است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها