رئیس سازمان سینمایی از دو برابر شدن فروش بلیت سینماها در سال گذشته خبر داد و گفت: فیلم‌های سینمای ایران در سال 93، 60 میلیارد تومان فروش داشته در حالی‌که این رقم پیش از دولت تدبیر و امید، 30 میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۸۰۰۸۴۸

به گزارش ایرنا، حجت الله ایوبی ضمن اعلام این خبر گفت: البته این رقم هنوز مطلوب ما نیست، اما رشد 100درصدی فروش سینماها در سال 93 نشان می‌دهد که ظرفیت اقتصادی خوبی در این بخش وجود دارد.

او با اشاره به ساخت سینماهای مدرن در مجتمع‌های تجاری نیز اظهار کرد: 10 میلیارد تومان از فروش سینماهای کشور در سال گذشته از محل فروش مجموعه کورش حاصل شد که این رقم قابل توجهی است.

ایوبی افزود: احداث سینما در پردیس کورش ابتدا با نگاه فرهنگی انجام شد، اما امروز می‌بینید که هم سینماها و هم بخش تجاری آن به لحاظ اقتصادی از رشد خوبی برخوردار شده‌ است.

رئیس سازمان سینمایی همچنین یادآور شد: نزدیک به 70 تا 80 سالن سینمایی به این سبک در کشور ساخته خواهد شد؛ تلاش مدیریت سینما نیز موفقیت فعالان این عرصه است و امیدوارم این نوع جریان سالن‌سازی تثبیت شود.

ایوبی تصریح کرد: در سال نخست اجرای طرح سینما سلام، مردم نشان دادند که به سینما رفتن علاقه‌مند هستند و ایجاد صف‌های متعدد در مقابل سینماهای سراسر کشور دلیل این مهم است که مردم سینما می‌خواهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها