دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در مورد داعش گفت : به ظاهر چند آدم پشمالو وچاقو بدست گروه تروریستی داعش را تشکیل می دهند اما برنامه ریز پشت صحنه آنها افراد دانشگاه رفته و مدیران ارشد هستند.
کد خبر: ۸۰۰۳۷۵
آیا چند پشمالو وچاقو بدست گرداننده داعش هستند؟

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای شامگاه پنجشنبه درآیین جشن میلاد اصلاح طلبان مازندران درساری تصریح کرد: اصل و اصالت را ما بر نظام گذاشته ایم و برخلاف کسانی که در آن سوی میز نشسته وما را متهم می کنند که نظام را تلطیف می کنیم ما نظام را از خود می دانیم و قدر انقلاب را می دانیم زیرا برای به ثمر نشستن آن شهید دادیم ، شکنجه شدیم.

وی اضافه کرد: باید انقلاب رااز تحریفات وسوء استفاده ها مبرا بداریم واصلاح طلبی ماهیتی جز این ندارد واصلاح طلبان با هر نام و تابلویی که باشند با این انگیزه در جامعه حضور دارند.

آماده‌باش در کربلا پس از تهدیدات داعش

پس از تهدیدات هفته جاری داعش مبنی بر هدف قرار دادن شهرهای مقدس عراق، پلیس کربلا تدابیر ویژه نظامی در این شهر اعمال کرد.

به گزارش فارس، پس از اینکه «ابوبکر بغدادی» سرکرده گروهک داعش تهدید کرد وارد کربلا خواهد شد و مراقد دینی آن را نابود خواهد کرد «غائم المنکوشی» رئیس پلیس کربلا افزایش تدابیر امنیتی در این شهر را اعلام کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «السومریه»، اینگونه تهدیدات بغدادی جدید نیست اما پلیس کربلا این بار تدابیر شدید امنیتی را اعمال و تا کنون 6 فرد مشکوک را بر اساس ماده چهار (قانون مبارزه با) تروریسم بازداشت کرده است.

المنکوشی در سخنانی گفت: استان کربلا یک استان مرزی و دارای مرزهای وسیعی است و طرح کنونی برای حمایت از آن ویژه و شامل تمرکز بر تمام مناطق و پوشش امنیتی آنهاست.

وی افزود: گروه‌های از نیروهای «حشد شعبی» (ارتش مردمی) در مرزهای غربی کربلا مستقر شده‌اند و آماده دفاع از کربلا در مقابله هر حمله احتمالی داعش هستند.

هشدار برای وقوع جنگ جهانی سوم

جرج سوروس میلیاردر آمریکایی در مورد درگیری میان چین و آمریکا که می تواند جنگ جهانی سوم را به راه اندازد، هشدار داد.

به گزارش ایرنا خبرگزاری 'اسپوتنیک' روسیه، این میلیاردر و سرمایه گذار آمریکایی معتقد است: این سناریو زمانی امکان پذیر است که چین مسیر اقتصاد خود را به جای صادرات به سمت نیاز داخلی تغییر دهد. در چنین شرایطی، مسئولان این کشور برای باقی ماندن بر سر قدرت به درگیری خارجی نیاز خواهند داشت.

وی افزود: اگر این درگیری میان چین و یکی از متحدان نظامی آمریکا همچون ژاپن رخ دهد، در آستانه بروز جنگ جهانی سوم قرار می گیریم.

سوروس معتقد است که برای جلوگیری از بروز این درگیری، آمریکا باید 'امتیازی بزرگ' به چین بدهد و 'یوان' (واحد پول چین) را وارد سبد ارزی صندوق بین المللی پول کند. به این ترتیب یوان وارد رقابت جدی با دلار آمریکا خواهد شد.

به گفته میلیاردر آمریکایی، چین نیز باید تسلیم اصلاحات اقتصادی شود. هر چند که تفاهم بر سر این راه حل ساده نیست اما هر جایگزین دیگری 'بسیار ناخوشایند' خواهد بود.

سوروس چنین نتیجه گیری کرد که اگر توافقی میان چین و آمریکا حاصل نشود، پکن برای تشکیل اتحادی سیاسی و نظامی به مسکو متمایل می شود و این امر می تواند تهدید بروز جنگ جهانی دیگری در دنیا را بیشتر به واقعیت نزدیک کند.

تلاش عربستان برای به دست آوردن جایگاه شیطان بزرگ

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی درباره واکنش‌های منفی ایران به اقدامات آل‌سعود در یمن می‌نویسد: عربستان هنوز به شیطان بزرگ تبدیل نشده است. اما هنوز دشمنی است که نظام ایران و مردمش می‌توانند علیه آن با هم متحد شوند.

حالا که جمهوری اسلامی به توافق هسته‌ای با آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی نزدیک شده است، شعار سنتی «مرگ بر آمریکا» جلوه خودش را از دست داده است و تنفر از عربستان سعودی طرفداران زیادی پیدا کرده است.

به ادعای این روزنامه، ایرانی‌ها هیچ‌گاه به رغم تلاش‌های مقامات کشور از آمریکا متنفر نبوده‌اند و در صورت امضای توافق هسته‌ای نیز متقاعد کردن آنها درباره توطئه آمریکا دشوارتر هم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
مرگ بر آمریكا
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها