۵ فوت و فن آشپزی و کدبانوگری با تفاله‌های هویج

آب هویج گرفته‌اید؟ تفاله‌هایش را دور نریزید!

جام جم سرا- وقتی با دستگاه آبمیوه‌گیری آب هویج می‌گیرید تفاله‌هایش را دور نریزید؛ می‌توانید با بسته‌بندی و نگهداری آنها در فریزر از این مواد ظاهرا بلااستفاده در آشپزی‌های آینده خود استفاده بهینه کنید.
کد خبر: ۸۰۰۲۶۰
آب هویج گرفته‌اید؟ تفاله‌هایش را دور نریزید!


۱- وقتی قصد پخت خورش فسنجان دارید، می‌توانید به اندازه پودر گردو از این تفاله‌های نگهداری شده هویج استفاده مجدد کنید. آنها را در روغن تفت دهید و به خورش بیفزایید. با این کار، خورش فسنجان علاوه بر مزه بهتر، رنگ هویج می‌گیرد انگار که به آن زعفران زده‌اید!
۲- وقتی سوپ تهیه می‌کنید مقداری از تفاله‌های هویج را در آن بریزید تا هم زودتر بپزد هم این‌که سوپتان لعاب بیشتری بیندازد.


۳- هنگام پخت کوکوی سبزی یا سیب زمینی، مقداری از تفاله‌های هویج را به مایه کوکو اضافه کنید (البته بهتر است در این مورد تفاله‌ها فریز نشده باشند) کوکوی شما خوش‌طعم‌تر خواهد شد.
۴- در زمان پخت مرغ، پیاز را رنده کرده، از این تفاله‌های هویج به آن اضافه کنید تا به مرغ طعم بهتری داده شود و بوی مرغ بشدت کاهش می‌یابد.
۵- هنگام پخت برنج، با تفاله‌های هویج می‌توانید ته‌دیگ هویج درست کنید. کمی از آنها را با ماست و تخم مرغ و زعفران و نمک مخلوط کرده، از برنج آبکش‌شده یکی دو کفگیر به مواد اضافه کنید و ته قابلمه برنجتان که از قبل روغن در آن داغ کرده‌اید پخش کنید و برنج را روی آن بریزید. ته‌دیگی بسیار خوشمزه عایدتان خواهد شد! (جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۷
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
۱
۱
اتفاقا مامانم با تفاله هاش مربا درست می كنه كه خیلی خوشمزه می شه. از مربای هویج هم خوش خوراك تره. امتحان كنید خوشتون میاد.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
منم درست می کنم واقعا عالیه راضی بودم
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
۰
۰
بسیار جالب بود
لطفا از این مطالب بیشتر در سایت بگذارید
یاس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۰
بسیار عالیه .از.ابن.مژالب بیستر باسد
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۴
۰
۰
ممنون واقعا معركس
نرم افزار موبایل
-
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
خیلی جالب بود
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
۱
۰
مفیدبود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها