در آستانه فرارسیدن روز پاسدار باید این نکته مهم را یادآوری کرد که قدرت امروز سپاه ناشی از یک توان منحصر به‌فرد و دارای شاخص‌هایی فراتر از پارامترهای تعریف‌شده نظامی در مقایسه با دیگر نیروهای نظامی در سطح منطقه است که این واقعیت، دلایل متعددی دارد.
کد خبر: ۸۰۰۱۸۶

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از سپاه قدرتی بی‌همتا ساخته، این است که این نیرو، یک سازمان یادگیرنده و انطباق‌پذیر با مختصات روز کشور، منطقه و جهان است. در واقع سپاه به‌عنوان یک سازمان یادگیرنده، خود را با شرایط مختلف تطبیق داده و به‌روز می‌کند. برای همین است که سپاه پاسداران در مقطعی از زمان به فعالیت‌های اطلاعاتی و امنیتی مشغول بوده، در زمان دیگری به‌عنوان یک نیروی نظامی قدرتمند وارد عمل شده و امروز هم متناسب با پیچیدگی‌های روز، سپاه به یک قدرت چندمنظوره تبدیل شده است که در کوتاه‌ترین زمان، متناسب با شرایط، توان خود را افزایش می‌دهد.

البته این فقط ماهیت چندمنظوره و قابل انطباق سپاه نیست که آن را متفاوت از نیروهای نظامی کلاسیک منطقه کرده، بلکه فراتر از آن، روحیه انقلابی‌گری، جهاد، ایثار، شاخص شجاعت و ولایت‌پذیری باعث شده تا این نیرو، در کنار توانایی‌های سازمانی، از روحیه‌ای بالا برای حرکت در چارچوب آرمان‌های انقلاب اسلامی برخوردار باشد. طبیعی است وقتی همه این شاخص‌ها در کنار هم قرار گیرد، این نیروی نظامی چنان توانی پیدا می‌کند که قابل مقایسه با دیگر نیروهای نظامی موجود در منطقه نیست.

در همین راستا نباید این واقعیت را از یاد ببریم که اگر امروز می‌توانیم وزن ژئوپلتیک خود را با وجود همه تحولاتی که در سطح خاورمیانه در حال وقوع است، افزایش دهیم، به خاطر همین قدرت نظامی منحصر به‌فرد است که در چارچوب دکترین دفاعی ایران، ایفای نقش می‌کند. همین توان بالای سازمانی و نقش‌آفرینی اثرگذار، باعث شده است تا دشمنان تبلیغاتی را علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌راه بیندازند که البته این تبلیغات نمی‌تواند خللی در فعالیت‌های سپاه در چارچوب دکترین دفاعی کشورمان ایجاد کند.

منصور حقیقت‌پور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها