وزارت مشاغل عمومی و نوسازی اداری کشور مغرب یک هزار و 131 کارمند را در طول سال های 2012 و 2013 به این امید از کار برکنار کرده است که بتواند انضباطی به بخش های اداری دولتی بدهد و تدابیر آن به تعبیر مسئولان مغربی «عبرتی برای کسانی باشد که گمان می کنند می توانند منافع مردم و دولت را سبک شمارند.»؛ اما این تدابیر همچنان ناقص مانده و راه به جایی نبرده است.
کد خبر: ۷۹۹۴۷۴
« کارمند شبح»؛ پدیده ای که بودجه مغرب را می بلعد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سی ان ان، وزارت مشاغل عمومی و نوسازی اداری مغرب بیش از یک هزار کارمند را در دو سال مذکور به علت غیبت غیرمجاز در محل کار اخراج کرده است.

این مطلب را «محمد مبدیع» وزیر مشاغل مغرب در گزارش سالانه وضعیت کار این کشور بیان کرد.

این گزارش تصریح می کند: مغرب در سال 2012 حدود 757 کارمند را که ملقب به « کارمند شبح » هستند اخراج کرده است و همین اقدام را درباره 547 کارمند در سال 2013 انجام داده است.

وزیر مغربی در مراسمی که در شهر «اکادیر» واقع در جنوب این کشور برگزار شد گفت: وزارت مشاغل هر کارمندی را که «گمان می کند می تواند منافع دولت و شهروندان را سبک شمارد» برای دیگران «درس عبرت» می کند.

مبدیع که عضو حزب «جنبش مردمی» است افزود: ما «کارمندان شبحی» داریم که هرگز در محل کار خود حاضر نمی شوند اما حقوق می گیرند. بعضی از این حقوق بگیران مرده اند اما حقوقشان به حساب واریز می شود. بعضی کارمندان برای کار به موسسات دیگری منتقل شده اند و در نتیجه، دو حقوق می گیرند.

وی گفت: حکومت مغرب به علت این پدیده با معضلاتی جدی در اداره کشو روبرو شده است.

«محمد نجیب بولیف» وزیر امور عمومی مغرب در سال 2012 گفته بود که تعداد کارمندان شبح بین 70 تا 90 هزار نفر است؛ امری که عبدالاله بنکیران نخست وزیر وقت مغرب را ناچار کرد که تدابیری جدی را درباره غیبت غیرموجه در محل کار اتخاذ کند؛ امری که همچنان کشور مغرب با آن دست به گریبان است.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها