بخش وسیعی از منطقه حفاظت شده بختگان در شرق استان فارس که از 3 روز پیش طعمه آتش شده و چند بار مهار شده همچنان بر اثر وزش باد و سخت گذر بودن منطقه در آتش می‌سوزد.
کد خبر: ۷۹۹۲۲۴
آتش‌سوزی در بختگان فارس

گفته می‌شود این آتش‌سوزی در اثر عوامل انسانی رخ داده و دامنه آتش‌سوزی در بختگان فارس با وجود تلاش محیط‌بانان و مردم، بشدت پیشرفت کرده و کل منطقه را تهدید می‌کند.

در این آتش‌سوزی که در پناهگاه حیات وحش بختگان صورت گرفته وسعت زیادی از اراضی محدوده قشم قاوی و تعداد زیادی بوته، درختچه شامل تنگرس، بنه، کهکم، درمنه و ارژن طعمه آتش شد و خطر جدی منطقه را تهدید می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در این باره به ایرنا گفت: وقوع آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده بختگان از 3 روز گذشته آغاز شده و با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی و فرمانداری بخش قابل توجهی از آتش مهار شد، اما از ساعات اولیه یکشنبه گذشته به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه و وزش بادهای مداوم، بخشی از این مناطق متاسفانه مجددا دچار حریق شده و آتش در این مناطق گسترده شد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: آتش‌سوزی در اثر عوامل انسانی ایجاد شده و عمدی یا سهوی بودن آن در حال بررسی است که در صورت عمدی بودن آتش‌سوزی، متخلفان شناسایی و بشدت با خاطیان برخورد خواهد شد.

وی همچنین از شهروندان خواست که در طبیعت از روشن کردن آتش و گذاشتن ظروف داغ و قابل اشتعال روی رستنی‌ها خودداری کرده و در صورت بروز آتش‌سوزی مراتب را سریعا به ماموران اجرایی محیط زیست و نیروهای آتش‌نشانی اطلاع داده و تا در حد توان همکاری کنند تا از گسترش آتش جلوگیری شود.

بروز آتش‌سوزی در منطقه قبط قلو در پارک ملی بمو نیز 15 هکتار از عرصه پارک را دچار حریق کرد و تعداد زیادی گیاه و درختچه شامل تنگرس، کاهو وحشی و انجیر از بین رفت که با تلاش محیط‌بانان و اهالی قبط قلو و آتش‌نشانی زرقان مهار شد.

منطقه حفاظت شده بختگان در فاصله 300 کیلومتری شرق و پارک ملی بمو در فاصله 10 کیلومتری شمال شیراز در استان فارس قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها