به خوانندگی وحید تاج و حشمت‌الله رجب‌زاده

تور کنسرت گروه اردشیر کامکار برگزار می‌شود

جام جم نوا: نشست خبری کنسرت گروه فروزان در حالی برگزار شد که بیژن کامکار به خاطر کسالت در این نشست خبری حضور پیدا نکرد.
کد خبر: ۷۹۸۸۱۶
بیژن کامکار غایب اصلی نشست گروه فروزان

نشست خبری کنسرت گروه فروزان به سرپرستی سیاوش عبدی صبح امروز (یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) در تالار وحدت با حضور سیاوش عبدی (سرپرست و آهنگساز) و احسان تارخ (مدیریت اجرایی) برگزار شد.

اجرایی در ۳ بخش

در ابتدای برنامه احسان تارخ (مدیر اجرایی) گفت: این کنسرت به سرپرستی و آهنگسازی سیاوش عبدی و مدیریت اجرایی بنده در روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد، اعضای گروه ۱۰۰ نفر بوده که از این میان ۸۰ نفر آن‌ها نوازنده دف هستند.

او افزود: برنامه در دو پارت فارسی و کردی است که در بخش فارسی یک بخش ساز و آواز نیز وجود دارد، بخش کردی را بیژن کامکار اجرا کرده و بخش فارسی هم توسط سیاوش عبدی اجرا خواهد شد. قطعات با تنظیم‌های کاملا متفاوت و چیدمانی جدا است.

تارخ درباره رزومه گروه فروزان نیز گفت: این گروه در ۵ سال اخیر با تاکید بر سازهای کوبه و تنظیم‌های سیاوش عبدی شکل گرفته و روز به روز گسترش پیدا کرده است، آخرین اجرای فروزان در برج میلاد با همراهی استاد بیژن کامکار بود. ژانر کاری این گروه استفاده تمام از سازهای ایرانی است و تنها کوک ساز‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تنظیم‌ها کاملا جدید و متفاوت هستند

در ادامه نشست سیاوش عبدی (سرپرست و آهنگساز) نیز گفت: قسمت اول همایون سل و اصفهان دو است و تمامی تصنیف‌ها ساخته خودم است. بخش ساز و آواز در پایان پارت اول هم توسط امیر اثنی عشری در دستگاه شور و دشتی صو‌رت خواهد گرفت.

او ادامه داد: در بخش کردی هم دو قطعه از ساخته‌های خودم و مابقی قطعات ماندگار گروه کامکار مانند "گل بنفشه" "بوتورای" و "قاسم خانی" هستند که با تنظیم متفاوت و جدید توسط استاد کامکار اجرا خواهند شد.

کسالت مانع حضور استاد شد

در اواخر نشست یکی از خبرنگاران درباره عدم حضور بیژن کامکار در نشست خبری سوال کرد که احسان تارخ پاسخ داد: همانطور که در جریان هستید ایشان نزدیک به ۵ سال است که با بیماری دست و پنجه نرم کرده و ما به همین خاطر برنامه را در دو پارت برگزار کردیم، ایشان امروز به همین دلیل نتوانست در نشست حضور پیدا کنند.

این مدیر اجرایی در آخر درباره اجراهای دیگر نیز گفت: بعد از اجرای تهران به فکر اجرا در شهرستان‌ها خواهیم بود.

کنسرت گروه فروزان به سرپرستی و آهنگسازی سیاوش عبدی روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در تالار وحدت ساعت ۲۱ اجرا خواهد شد. مینو اصحابی کمانچه، مریم شهریاری دوهل و بندیر، مرجان سروریان ویولنسل، سجاد سقایی عود، پیام امیر باهنر و فرخ حقیقی تار، مهدی مرتضایی سنتور، شهباز رضایی بم تار، سیاوش عبدی تنبک، محمدرضا افشاری و فرشاد چمنی دف، سیاوش حیدری کاخن و گروه بزرگ دف‌نوازی، نوازندگان این کنسرت موسیقایی هستند. (هنرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها