هنگامی که صحبت از اعمال تغییرات در تنظیمات ویندوز می‌شود، اولین گزینه‌ای که کاربران قدیمی و حرفه‌ای ویندوز به آن فکر می‌کنند کنترل پانل است. کنترل پانل همچنان به‌عنوان یکی از مراکز مدیریت تنظیمات سیستم‌عامل به‌شمار می‌رود، اما اگر از ویندوز 8 یا 8.1 استفاده کنید با گزینه‌ جدیدی به نام PC Settings نیز برخورد کرده‌اید.
کد خبر: ۷۹۸۷۰۱
میانبر تنظیمات ویندوز 8.1

این گزینه با ظاهر کاربری جدید خود، بسیاری از امکانات مورد نیاز برای اعمال تغییرات در تنظیمات سیستمی را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای استفاده از آن به ورود به کنترل پانل یا حالت دسکتاپ نیاز ندارید.

دسترسی به این گزینه‌ تنظیماتی جدید با مراجعه به نوار Charm و کلیک روی Settings امکان‌پذیر است. این مراحل دسترسی شاید بظاهر سریع باشد، اما برای برخی کاربران وقتگیر است و در صورتی‌ وقتگیرتر می‌شود که نوار Charm را غیرفعال کرده باشید. نظرتان راجع به اضافه کردن میانبری از این قابلیت به دسکتاپ یا صفحه‌ شروع چیست؟ در ادامه نیز با اختصاص کلیدهای میانبر می‌توان دسترسی به تنظیمات سیستمی را سریع‌تر کرد و با فشار چند کلیک ترکیبی، به آن دسترسی داشت. چنانچه به این کار علاقه دارید، ترفند زیر را دنبال کنید:

1ـ به لینک زیر بروید و پس از دانلود فایل فشرده و استخراج فایل اجرایی، آن را در هر بخشی از هارد‌دیسک رایانه که تمایل دارید ذخیره کنید:

http://bit.ly/1DpJUzM

2ـ اکنون برای اضافه کردن این میانبر روی دسکتاپ یا صفحه‌ شروع کافی است روی فایل ذخیره شده کلیک راست کرده و یکی از گزینه‌های Pin to Start یا Send to / Desktop را انتخاب کنید.

3ـ در ادامه برای ایجاد میانبر صفحه‌کلیدی نیز باید روی میانبر ایجاد شده در دسکتاپ کلیک راست کرده گزینه‌ Properties را انتخاب کنید. سپس در بخش Shortcut key کلیدهای موردنظر را از روی صفحه‌کلید فشار داده و در پایان با کلیک روی Ok تغییرات را ذخیره کنید.

4ـ از این پس نه تنها از دسکتاپ و صفحه‌ شروع می‌توانید براحتی به تنظیمات سیستمی در ویندوز 8.1 دسترسی داشته باشید بلکه با فشردن کلیدهای میانبر از روی صفحه‌کلید نیز می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان به این بخش دسترسی یابید.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها