ژنرال «جون آلن» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا و «برت مک گروک» معاون وی در آنکارا با قائم مقام وزارت امورخارجه ترکیه پشت درهای بسته درخصوص همکاری های دو کشور در مبارزه با داعش گفت وگو کردند.
کد خبر: ۷۹۸۴۲۰
مذاکرات پشت پرده آنکارا – واشنگتن درباره داعش

در حالی که وزارت خارجه ترکیه هنوز درخصوص این مذاکرات خبری منتشر نکرده است، سفارت آمریکا در آنکارا اعلام کرد که فرستاده های ویژه اوباما با «فریدون سینیرلی اوغلو» قائم مقام وزارت خارجه ترکیه دیدار و درخصوص فعالیت های مربوط به داعش گفت وگو کرده اند.

در اطلاعیه سفارت آمریکا، مذاکرات بین آلن و مک گروک و سینیرلی اوغلو مفید و سازنده توصیف شده و آمده است: مقام های آمریکایی درباره عبور قاچاق معارضان مسلح از ترکیه به سوریه و عراق و راه های مبارزه موثر با داعش و همکاری های دو کشور در مقابله با این پدیده و گام هایی که باید در این راه برداشته شود، با قائم مقام وزارت خارجه ترکیه بحث و تبادل نظر کرده اند.

براساس این اطلاعیه، ژنرال آلن با تقدیر از حمایت های ترکیه درخصوص اجرای برنامه آموزش و تجهیز معارضان سوری گفته است که آمریکا به همراه شرکای ائتلاف مقابله با داعش به تلاش های خود در حراست از مردم سوریه علیه حملات داعش، تضمین امنیتی مناطق تحت کنترل مخالفان میانه رو در سوریه ادامه خواهد داد.

دور تازه ای از گفت وگوهای ترکیه با آمریکا و هم پیمانان این کشور در ناتو، در نشست دو روزه هفته گذشته وزیران خارجه ناتو در آنتالیا شروع شد که به گفته ناظران آگاه در آنکارا، سفر فرستاده های ویژه واشنگتن به ترکیه به دنبال دیدار احمد داوداوغلو نخست وزیر این کشور با جان کری در حاشیه نشست وزیران ناتو، قابل توجه است.

ترکیه مدعی است مبارزه با داعش باید با یک سازماندهی حساب شده و به طور دسته جمعی توسط ناتو و در کل با مشارکت جامعه بین المللی صورت گیرد.

ترکیه درحالی ادعای مبارزه با داعش می کند که از زمان حضور آنها در منطقه بویژه در سوریه، به پشتیبانی از این تروریست ها برای ادامه نسل کشی مردم دو کشور سوریه و عراق و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه ادامه می دهد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها