جام جم ورزشی: پس از گذشت یک سال مشخص شد که عضو تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان به دلیل دوپینگ بازی‌های آسیایی اینچئون را از دست داده است.
کد خبر: ۷۹۷۷۰۸
ملی پوشی که دوپینگی از آب درآمد

پیش از بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ اعلام شد که محمدرضا براری وزنه‌بردار دسته ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان به دلیل آسیب‌دیدگی این رقابت‌ها را از دست داده است. آن زمان تصور همه این بود که براری واقعا مصدوم شده اما اکنون پس از گذشت ماه‌ها این واقعیت روشن شد که این وزنه‌بردار به دلیل دوپینگ نتوانسته به اینچئون برود.
طبق اطلاعات کسب شده براری در اردیبهشت ماه سال ۹۳ دوپینگ کرده و در مرداد ۹۳ از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران به مدت دو سال از حضور در مسابقات محروم شده است.
این اتفاق پس از آن رخ داد که آزمایشگاه اردیته کلن اعلام کرد براری از داروی ممنوعه متاندینون استفاده کرده است. پس از این ماجرا جلسه شورای صدور رای بدوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران در تاریخ ۱۳ مرداد ۹۳ تشکیل جلسه داد و اعلام کرد محمد رضا براری از تاریخ ۹۳/۲/۷ تا ۹۵/۲/۶ به مدت دو سال از شرکت در تمام مسابقات داخلی و خارجی محروم شده و علاوه بر آن به توبیخ کتبی و درج در پرونده محکوم می‌شود.
همچنین در این رای اعلام شده بود که این ورزشکار حداکثر ظرف یک هفته می‌تواند در شورای استیناف درخواست تجدیدنظر کند که این اتفاق رخ نداد و او از اردیبهشت ماه سال گذشته محروم بوده است.
اطلاع‌رسانی درباره این موضوع از سوی نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و رئیس ستاد مبارزه با دوپینگ به فدراسیون وزنه‌برداری محول شد اما اینکه چرا این فدراسیون چنین موضوعی را اعلام نکرده جای سؤال دارد. در حالی که این نامه ۱۵ شهریور سال گذشته به فدراسیون وزنه‌برداری اعلام شده بود اما تا این لحظه چنین موضوعی اعلام نشده است و اکنون پیگیری‌های خبرنگار تسنیم پرده از واقعیتی که یک سال پنهان مانده بود، برداشت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها