اگر با غارتگری‌های دنیای اینترنت آشنا باشید، حتما اصطلاح فیشینگ یا ماهیگیری را شنیده‌اید. در این روش که به یکی از پول‌سازترین حربه‌های اینترنتی تبدیل شده، هکرها با فریب دادن کاربران، نام کاربری و رمز عبور آنها را به‌دست می‌آورند و به عبارتی کاربر را مانند یک ماهی در قلابشان گرفتار می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۷۵۸۳
راهکار مرورگر کروم برای مقابله با فیشینگ

حال شرکت گوگل تصمیم گرفته‌ با استفاده از مرورگر کروم خود، راهی برای مقابله با این اقدام هکرها پیدا کند. برای این کار گوگل بتازگی افزونه جدیدی را با نام Password Alert برای کروم روانه بازار کرده که برای جلوگیری از حملات فیشینگ طراحی شده است.

این افزونه به محض این‌که کاربر، نام و رمز عبور گوگل خود را در صفحه‌ای غیر از صفحات متصل به گوگل وارد کند، آن صفحه را غیر فعال کرده و کاربر را به صفحه هشدار هدایت می‌کند. البته گوگل این امکان را در اختیار کاربر می‌گذارد که با وجود دیدن صفحه هشدار، این پیام را رده کرده و کار را با وبسایت مورد نظر ادامه دهد. به عقیده مدیران گوگل، فیشینگ به یک نگرانی بزرگ برای کاربران تبدیل شده و فارغ از این‌که کاربران چقدر به امنیت دستگاه خود بها می‌دهند، به یک اندازه در خطر این حملات قرار دارند.

کلیک (ضمیمه یکشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها