عمان، خاورمیانه

سفر به سرزمیـن دوست

طنین صدای زیر سرنا سکوت سالن اپرای رویال مسقط پایتخت عمان را در بر گرفت و به دنبال آن ریتم کوبه‌ای و صدای همسرایان بالا آمد و سالن را پر کرد.
کد خبر: ۷۹۷۴۹۱
استقبال عمانی‌ها از اجرای گروه موسیقی رستاک

صدها عمانی روز پنجشنبه گذشته با حضور خود در کنسرت گروه رستاک از این ارکستر چهارده نفره استقبال کردند و به موسیقی محلی ایرانی گوش سپردند.

ناصر الطاعی مدیر سالن اپرای رویال عمان گفت، حضور گروه ایرانی رستاک نشان از روابط نزدیک عمان با ایران است و عمان در تنش‌ها و بحران‌های منطقه موضع بی طرفی اتخاذ کرده است.

نوازنده سرنای گروه رستاک ترکیبی از موسیقی عمانی، ایرانی، هندی و غربی را به نمایش گذاشت.

گروه رستاک که در سال 1997 میلادی پایه گذاری شد، گروهی متشکل از دانشجویان موسیقی بود که موسیقی فولکلوریک اقوام ایرانی را به شیوه‌ای پر انرژی اجرا می‌کنند. این گروه در بزرگ‌ترین سالن‌های جهان همچون سالن باربکن لندن روی صحنه رفته‌اند اما اجرای هفته پیش این گروه برای اولین بار بود که در کشوری در حوزه خلیج فارس اجرا می‌شد.

سیامک سپهری نوازنده تار و سرپرست گروه معتقد است که موسیقی می‌تواند به عادی سازی روابط ایران با کشورهای همسایه کمک کند اما هدف اصلی گروه رستاک ارائه تنوع موسیقایی ایران زمین است. این گروه از طریق ترکیب قطعات شناخته شده با قطعات کمتر شناخته شده برای خلق پلی از جغرافیا و نسل‌ها و پیوند این دو استفاده می‌کنند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها