معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری گفت: بالاترین و پایین ترین میزان طلاق در کشور به ترتیب مربوط به استان های البرز و سیستان وبلوچستان است.
کد خبر: ۷۹۷۲۷۵
پر طلاق ترین و کم طلاق ترین استان ها کدامند؟

اطهره نژادی روز سه شنبه در یازدهمین نشست معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری با مشاوران زن وزرا، گزارشی را از وضعیت اطلس زنان کشور ارائه کرد.

وی افزود: معاونت زنان در سال 93 اطلس وضعیت زنان را مشتمل بر بیش از 150 نقشه وضعیتی با هدف شناسایی مهمترین مسایل زنان بر مبنای شاخص های رایج جمعیتی، آموزشی و اقتصادی به استناد آمار معتبر کشور و شناسایی استان های اولویت دار برای اجرای برنامه های مورد نظر تدوین کرد.

نژادی ادامه داد: توصیف آمار اولیه نشان داد 71.5 درصد زنان در شهرها و 28.5 درصد آنها در روستا زندگی می کنند، بنابراین تفاوتی میان بعد خانوار شهری و روستایی دیده نمی شود.

وی گفت: بالاترین و پایین ترین میانگین ازدواج به ترتیب مربوط به استان های خراسان شمالی و تهران است و بیشترین ترکیب ازدواج ثبت شده مربوط به مردان گروه سنی 20 تا 24 سال است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بیشترین اختلاف میزان ازدواج شهری و روستایی در استان کرمان و کمترین اختلاف مربوط به سیستان وبلوچستان است.

وی با بیان اینکه بالاترین و پایین ترین طلاق به ترتیب مربوط به استان های البرز و سیستان وبلوچستان است، گفت: بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی 25 تا 29 سال است.

نژادی خاطرنشان کرد: بیشترین ترکیب طلاق ثبت شده مربوط به ترکیب سنی مردان 25 تا 29 سال و زنان 20 تا 24 سال است.

نژادی، میزان طلاق روستایی را 21.86 درصد و میزان طلاق شهری را 39.63 درصد اعلام کرد.

به گفته وی، نسبت طلاق به ازدواج به ترتیب در استان های مازندران و چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین و کمترین مقدار است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توجه به روند تغییرات میزان و ترکیب سنی ازدواج و طلاق، به تفاوت های جامعه شهری و روستایی و پویایی آن تاکید کرد.

وی بررسی های آماری و مطالعات پایه کارشناسی و برگزاری جلسات تخصصی با حضور متخصصان رشته های علمی مختلف را از جمله برنامه های طراحی شده درمورد وضعیت اطلس زنان معرفی کرد و گفت: نتیجه این برنامه ها، همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و طراحی برنامه کلینک های سلامت خانواده است که در فاز اول در 9 استان کشور اجرایی شده است. ( ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها