در پاسخ به تجاوزات رژیم آل سعود

یمنی ها ،نجران عربستان را هدف قرار دادند

قبایل یمنی همزمان با حفظ مناطق تحت سیطره خود در داخل عربستان ، درباره حملات به عمق خاک این کشور در صورت ادامه حملات هوایی، به ریاض هشدار دادند.یک فروند هواپیمای جنگی ائتلاف ضد یمن در استان صعده سقوط کرد .
کد خبر: ۷۹۶۹۰۰
هشدار قبایل یمنی به ادامه حملات سعودی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از المیادین، سیطره نیروهای قبایل بکیل المیر و همدان بن زاید بر منطقه تویلق در عربستان درحالی صورت می گیرد که درگیری ها در برخی مناطق سعودی در نزدیک جبل حجفان و مناطق دیگر ادامه دارد. قبایل بکیل المیر یک پایگاه نظامی در نزدیک جبل جحفان و نیز یک پایگاه دیگر در نزدیک جحفان را به تصرف خود در آوردند.

قبایل یمنی همچنین پایگاه هایی را در منطقه البرم در مرزهای عربستان و یمن به تصرف خود در آوردند و سیطره خود را بر ارتفاعات نزدیک به منطقه المزرق در یمن تحکیم کردند.

منابع قبایل از سیطره گروه هایی از قبایل در واکنش به اقدامات نیروهای گارد مرزی عربستان سعودی علیه شهروندان و عابران در منطقه صعده، منطقه مشترک مرزی المدافن را تحت سیطره خود در آوردند.

همچنین شبکه العالم به نقل از منابع یمنی از سقوط هواپیمای جنگی دشمن در منطقه وادی نشور در استان صعده خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک نیزگزارش داد نیروی مسلح سلطنتی مغرب اعلام کرد یک فروند جنگنده اف 16 این کشور از ائتلاف تحت فرماندهی عربستان سعودی روز یکشنبه در یمن ناپدید شد.

نیروی مسلح سلطنتی مغرب در بیانیه ای اعلام کرد : « یک فروند جنگنده اف 16 این کشور که در عملیات ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در یمن شرکت داشت ساعت شش بعد از ظهر روز یکشنبه به وقت محلی ناپدید شد.»

در این بیانیه آمده است خلبان دومین جنگنده نیروی مسلح سلطنتی یمن نتوانست ببیند که خلبان اف 16 از هواپیما بیرون پریده است یا خیر.

شبکه العالم همچنین از شهادت شماری از غیرنظامیان در پی حمله جنگنده های سعودی به قلعه تاریخی القاهره در تعز و فرو ریختن دیوارهای این قلعه بر روی مناطق مسکونی اطراف آن خبر داد.جنگنده های عربستان به مقر تیپ سی و پنج و ساختمان اطلاعات یمن در تعزنیز حمله کردند.

افزایش حملات عربستان در آستانه آتش بس پنج روزه

هفده نهاد بین المللی، حملات ارتش عربستان سعودی به استان صعده یمن را محکوم کردند. جنگنده های عربستان سعودی، بیشتر از صد بار، این استان را هدف قرار دادند.

ارتش مغرب از سقوط یک فروند هواپیمای اف 16 این کشور که در حمله به یمن خبر داد .

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی هم مدعی شد هدف بمباران شهرهای یمن ، خنثی کردن توطئه های منطقه ای و نجات مردم یمن است. علمای یمن هم در بیانیه ای خواهان فشار به عربستان سعودی برای پایان حملات به یمن شدند.

تعدادی از سازمان های مدافع حقوق بشر روز یکشنبه تشدید فزاینده حملات هوایی عربستان به استان صعده در شمال غرب یمن را محکوم کردند.

صلیب سرخ جهانی و نهادهای بین المللی امدادی می گویند فاجعه حملات پنجاه روزه در یمن به قدری عمیق است که آتش بس پنج روزه، دردی از دردهای مردم دوا نمی کند. صدها مجروح سرگردان، ده ها بیمارستان های ویران، و کیلومترها خرابی جاده و خیابان، یمن را بحرانی کرده.

سازمان های بشردوستانه اعلام کردند حدود 70 هزار نفر از جمله 28 هزار کودک از استان صعده، مقر حوثی ها در شمال غرب یمن، زیر آتش بمباران های هوایی گریختند.

پادشاه بحرین، سلطان عمان و رئیس امارات نیز به واشنگتن نمی روند

علاوه بر پادشاه عربستان، پادشاه بحرین، سلطان عمان و رئیس امارات متحده عربی نیز در نشست سران آمریکا و شورای همکاری خلیج (فارس) شرکت نمی کنند.

این نشست از سوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا 13 و 14 مه (چهارشنبه و پنجشنبه) به منظور تقویت روابط با این کشورها برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها