درآمد 74.6 میلیارد دلاری اپل در سه ماه اول 2015

واقعا چرا اپل اینقدر محبوب است؟

سوددهی بسیار کم بازار نرم‌افزاری مک

بازار سوت وکور نرم‌افزارهای کامپیوتری اپل

یکی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که برای سیستم‌ عامل مک برنامه می‌نویسد با انتشار اطلاعات فروش نرم‌افزار خود و جایگاه این برنامه در بازار نرم‌افزاری مک نشان داده است که این بازار، بسیار بی‌رونق است.
کد خبر: ۷۹۶۶۰۳
بازار سوت وکور نرم‌افزارهای کامپیوتری اپل

جام جم کلیک: اگر هریک از ما در ذهنمان به سراغ مرور بازار های نرم‌افزاری برویم، بازارهای نرم‌افزاری گوگل و اپل به عنوان مهم‌ترین موارد در تفکرات ما شکل خواهند گرفت ولی جالب است بدانید که بازار نرم‌افزاری اپل تنها برای سیستم عامل همراه این شرکت با سوددهی بسیار زیاد روبرو بوده است و در نسخه مخصوص سیستم عامل مک، اوضاع چندان مساعدی به چشم نمی‌خورد.

یکی از متخصصان نرم‌افزاری که برای سیستم عامل مک به انتشار برنامه‌های مختلفی دست زده است، به تازگی با یک گزارش بسیار ساده نشان داده است که اوضاع این بازار نرم‌افزاری در چه اندازه‌ای از وخامت قرار دارد. این فرد به تازگی یک نرم‌افزار گرافیکی ویژه با نام Redacted را برای سیستم عامل مک روانه بازار این سیستم عامل کرده است و جالب اینجاست که تنها در طول یک هفته، این برنامه به جمع ده نرم‌افزار برتر این بازار راه یافته و در رده برنامه‌های گرافیکی نیز موفق به کسب رتبه نخست شده است.

با یک حساب سرانگشتی می‌توان تصور کرد که این برنامه‌نویس با چه سود بالایی روبرو شده است ولی تمامی این حساب‌ها برای نسخه iOS قابل استناد هستند و در نسخه مک، این فرد با کسب این رتبه درخشان تنها موفق به کسب 302 دلار فروش از میان فروش کل 452 دلاری خود شده است.

این اوضاع نشان می‌دهد که وقتی نرم‌افزار صدرنشین یک رده و یکی از ده نرم‌افزار برتر، تنها این میزان از سود را داشته است، سایر برنامه‌ها با چه اوضاع وخیمی در بازار مک دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند. با این حساب اگر اپل فکری به حال این بازار نکند، به زودی شاهد عدم تمایل برنامه‌نویسان برای حضور در آن و در نتیجه مرگ این بازار خواهیم بود.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها