محققان دانشگاه هریوت وات و کالج دانشگاهی لندن در حال طراحی نوعی رایانه هستند که می‌تواند اطلاعات هواشناسی را جمع‌آوری کرده و سپس به پیش‌بینی وضع هوای آینده مانند انسان بپردازد.
کد خبر: ۷۹۶۴۲۱
ارائه گزارش هواشناسی توسط ربات‌ها

به گزارش جام جم کلیک: این فناوری با استفاده از فرآیندی موسوم به نسل زبان طبیعی (NLG)، می‌تواند در آینده در ربات‌های انسان‌نما در تلویزیون برای گزارش وضع هوا مورد استفاده قرار بگیرد.


این بروزرسانی‌های هواشناسی رایانه‌ای توسط دانشمندان مورد استفاده قرار گرفته است. آن‌ها با استفاده از داده‌های اداره هواشناسی آمریکا در حال تولید الگوریتم‌های جدید برای تولید خودکار گزارشات دقیق هستند.


در صورت موفقیت‌آمیز بودن این پروژه که «نسل زبان مستقل از دامنه» (DILiGENt) نام دارد، سیستم پیش‌ساخت آن برای تولید گزارش‌های هواشناسی محلی در سایت مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.


فرآیند NLG به تولید خودکار متون قابل خواندن به زبان انگلیسی یا زبان‌های دیگر در رایانه می‌پردازد. معمولا برنامه با آمار و اعداد یا هر نوع اطلاعاتی که به زبان خاصی نوشته نمی‌شود، آغاز می‌شود. این بخش شامل ستون‌هایی از داده‌های عددی یا مجموعه‌ای از مدخل‌ها در یک پایگاه داده است.


برنامه NLG متناوبا، یک بلوک متنی را برای تسهیل در خواندن و درک آن به شکل دیگر بیان می‌کند. از این برنامه اغلب به عنوان مترجمی یاد می‌شود که گفتمان رایانه‌ای را به زبان طبیعی و قابل فهم تبدیل می‌کند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها