آرژانتین؛ آمریکای جنوبی

سـرزمین اعجوبه‌های فوتبال

سوئد، شمال اروپا

بهشت در میان آب

بعد از توصیه سفر به فهرستی بلندبالا از کشورهای آسیایی و آفریقایی و حتی آمریکای جنوبی، نوبت به شمال اروپا رسیده است. منطقه اسکاندیناوی که زمانی جولانگاه وایکینگ‌ها در آب‌های خروشان بوده، 3 کشور فنلاند، نروژ و سوئد را در خود جای داده است. در سال‌های اخیر از این 3 کشور، در میان ایرانیان، سوئد با استقبال بیشتری روبه‌رو شد.
کد خبر: ۷۹۶۴۰۰
بهشت در میان آب

یکی از دلایل مهم، حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های این کشور بود. با این حال، سفر تفریحی به سوئد دنیای جدیدی را برای شما ترسیم می‌کند؛ بهشتی در میان آب!

استکهلم، گوتنبرگ و هلسینگبورگ از شناخته‌شده‌ترین شهرهای سوئد هستند که هر کدام به تنهایی الهام‌بخش سفر شما خواهند بود. در این بین، استکهلم به عنوان پایتخت این کشور از جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی برخوردار است. قصرهای مجلل، آمفی‌تئاترهای متعدد، جزایر چشم‌نواز و دریاچه‌های زلال، تنها بخش کوچکی از مکان‌های دیدنی این شهر مدرن و در عین حال کهن هستند.

قصر دروت‌نینگ‌هولم، در جزیره لووو در 11 کیلومتری غرب استکهلم قرار گرفته و محل اقامت خانواده سلطنتی سوئد است. قدمت این بنا به قرن 17 میلادی برمی‌گردد و از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می‌باشد. محوطه سرسبز بیرون کاخ با مجسمه‌های برنزی به غنیمت گرفته شده از جنگ‌های دانمارک و بوهم تزئین شده است. از تئاتر قصر که در قرن 18 ساخته شده، هنوز هم برای اجرای نمایش در ماه‌های تابستان استفاده می‌شود. این مکان قسمت‌های دیدنی زیادی دارد که بخش اعظم آن برای بازدید عموم آزاد است.

قصر دروت‌نینگ‌هولم تنها قصر سوئد نیست، برای دیدن کاخ سلطنتی استکهلم باید به گملاستان رفت. گملاستان که در زبان سوئدی به معنای شهر قدیمی است، به بافت تاریخی پایتخت گفته می‌شود که روی چهار جزیره قرار گرفته است. کلیسای ریدارهولمن، محل دفن پادشاهان سوئد، کلیسای جامع استکهلم و موزه نوبل نیز در این بخش قرار دارند. کاخ سلطنتی استکهلم که دفتر کار پادشاه و ملکه در آن قرار گرفته، میزبان علاقه‌مندان در ساعاتی از روز است و امکان بازدید بعضی از نقاط کاخ برای مردم فراهم شده است.

یکی از معروف‌ترین قسمت‌های دیدنی استکهلم، تالار شهر است که شهرت خود را از آلفرد نوبل، شیمیدان سوئدی وام گرفته است. هرساله در ماه دسامبر، مراسم اهدای جایزه نوبل با تشریفات و شکوه گسترده‌ای در این تالار به میزبانی خانواده سلطنتی برگزار می‌شود. بازدید از این تالار و تزئینات هنرمندانه آن در فهرست گردشگری هر جهانگردی خواهد بود. جدا از جاذبه‌های معماری شهر، مناظر زیبای طبیعی داستان دیگری دارند! استکهلم، اغلب به ونیز شمال اروپا شناخته می‌شود. گوشه و کنار شهر را آب فرا گرفته و حدود 30 هزار جزیره در مجمع‌الجزایر شگرف شهر نهفته است. در برخی از این جزایر کلبه‌های چوبی زرد و قرمز قرار دارند که محل اقامت گردشگران هنگام تابستان هستند. بعد از پایتخت، گوتنبرگ دومین شهر بزرگ سوئد است. در سال‌های اخیر، این شهر و سواحل غربی آن به یکی از مقاصد اصلی طرفداران غذا تبدیل شده است. غذاهای دریایی باکیفیت بسیار بالا، رستوران‌های شناخته شده و ساحل رویایی، بهانه‌های خوبی برای جذب گردشگر هستند. در کنار این موارد، محله قدیمی هاگا با خیابان‌های سنگفرش شده باریک، موزه هنر، پارک لیزبرگ و قلعه سنگی نیز قرار می‌گیرند.

چطور برویم؟

بخش‌های دیدنی و جذاب سوئد، جرقه مسافرتی چند روزه را در ذهن هر کسی روشن می‌کند، اما آداب و اسباب سفر به ونیز شمال اروپا، برنامه‌ریزی مناسبی را می‌طلبد. اگر قصد سفر از طریق تورهای گردشگری را دارید باید پول قابل توجهی را پس‌انداز کرده باشید. تورهای کنونی بیشتر روی سفر به چند کشور اروپایی تمرکز کرده‌اند. به عنوان مثال تور 15 روزه فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک، نزدیک به 17 میلیون تومان و تور 12 روزه فرانسه، سوئد و دانمارک، 15 میلیون تومان آب می‌خورد. در صورت سفر با تور، دریافت ویزا با آنها خواهد بود، اما برای سفر شخصی، باید به سفارت سوئد در خیابان فرمانیه مراجعه کنید.

مصطفی مسجدی‌آرانی / چمدان (ضمیمه آخر هفته روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها