اختراعی دوست داشتنی و در عین حال ترسناک

فروش روبات‌های انسان‌ نما در ژاپن

کارمندان این بانک در ژاپن برای بلند کردن بسته‌های پول از کمک اسکلت‌های روباتیک بهره می‌برند

با این اسکلت روباتیک، وزن بیشتر را با فشار کمتر بلند کنید

مسئولان بانک Sumitomo Mitsui در ژاپن برای راحتی کارمندان خود و جلوگیری از فشار آوردن وزن بسته‌های پول به این افراد از پاهای روباتیک برای کمک به آن‌ها استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۶۳۲۳
با این اسکلت روباتیک، وزن بیشتر را با فشار کمتر بلند کنید

جام جم کلیک: استفاده از ابزارهای روباتیک برای کمک به حرکت انسان‌ها در دنیای امروزی ما به سمت و سویی می‌رود که ممکن است تا چند سال دیگر شاهد استفاده از آن‌ها در زندگی روزمره خود باشیم. دانشمندان هر روز درحال ساختن دستگاه‌هایی جدید برای کمتر کردن انرژی مورد نیاز برای مواردی مانند راه رفتن، بلند کردن اجسام و غیره هستند و به همین دلیل نیز استفاده‌های مختلفی از ابزارهای روباتیک در محیط‌های متنوع در نظر گرفته می‌شود.

در همین راستا نیز یک بانک در ژاپن که بانک Sumitomo Mitsui نام دارد در اقدامی جالب برای راحتی کارکردن کارمندان خود برای آن‌ها اسکلت روباتیکی آماده کرده است تا وزن بسته‌های بزرگ‌ پول را به راحتی تحمل کنند. مدیر این بانک می‌گوید: «ما بارها شاهد این بوده‌ایم که کارمندانمان بر اثر حمل بسته‌های بزرگ پول و یا کیسه‌های سکه با کمردرد روبرو شده‌اند و به همین دلیل نیز به فکر راهی افتادیم که این مشکل را حل کنیم. به همین دلیل نیز این مشکل را با کمک محصولات شرکت سایبرداین رفع کردیم.»

این سیستم روباتیک مانند یک اسکلت اضافی به دور کمر فرد بسته می‌شود و به ستون فقرات و پاهای او کمک می‌کند تا بتوانند وزن بیشتری را با تحمل فشار کمتر بلند کند. شایان ذکر است که نزدیک به 25 درصد از کلیه کارمندان بانک Sumitomo Mitsui، بیش از 65 سال سن دارند و مسئولان این بانک با این کار خدمت بزرگی به این افراد کرده‌اند.

یکی از نکات جالب درباره این موضوع این است که شرکت تولیدکننده این سیستم روباتیک، سایبرداین نام دارد و اگر دوستدار فیلم‌های علمی و تخیلی باشید می‌دانید که سایبرداین در سری فیلم‌های ترمیناتور، شرکتی بوده است که با اختراع هوش مصنوعی ویژه‌ای موجب می‌شود تا روبات‌ها انسان‌ها را نابود کنند.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها