فاجعه انسانی پناهجویان پایانی ندارد

مرگ 18 پناهجو در دریای مدیترانه

مهاجر ستیزی سیاست جدید اروپایی‌ها

مدیترانه جهنم مهاجران شده است + عکس

دریای زیبای مدیترانه این روزها به جهنم مهاجرانی تبدیل شده که از فقر، جنگ و کشتار از کشورهای عربی به اروپا فرار می کنند اما اروپایی ها نشان دادند که دیگر میزبانان خوبی برای مهاجران خود نیستند.
کد خبر: ۷۹۵۹۱۶
مدیترانه جهنم مهاجران شده است + عکس

مهاجر ستیزی سیاست جدید اروپایی‌ها برای پایین آوردن هزینه های خود است. اروپایی که تاکنون شغل های سطح پایین و سیاه خود را به مهاجران واگذار می کرد چندی است که تصمیم گرفته سیاست سختگیرانه تری در قبال مهاجران به کشور خود در پیش بگیرند.

غرق شدن خیل کثیری از مهاجران در آب های مجاور به قاره سبز نشان داد دیگر اروپا محل مناسبی برای مهاجرت نیست و مهاجران باید مقصد دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.

جنایتی که دامن اروپا هم گرفته است

سالهاست موضوع مهاجرت و هزینه های آن برای کشور میزبان، یکی از مهمترین مباحثی است که در اتحادیه اروپا مورد توجه است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپایی طی سال های گذشته حجم مهاجران را کاهش داده اند و اینکه مهاجران آسیب هایی مانند افزایش معضلات اجتماعی اجتماعی و کندی روند رشد اقتصادی را به همراه دارند، باعث تجدید نظرهایی در قوانین مهاجرت اروپا شده است.

این در حالیست که در نیمه دوم قرن بیستم، رشد اقتصادی اروپا و توسعه بازار کار در این منطقه مدیون حجم مهاجرانی است که این کشورها در خود جای داده اند اما امروز و با استدلال هایی که بر علیه مهاجرت وجود دارد، اتحادیه اروپا دیگر مایل به پذیرش آن حجم از مهاجر نیست. آنها حتی ترجیح می دهند زحمت بازگرداند مهاجران غیر قانونی را به فرشته مرگ واگذار کنند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ۴۸۶۸ مهاجر عرب و آفریقایی در مدیترانه غرق شدند. یعنی ۷۵ درصد تمام تلفات مهاجرت دنیا مقابل چشم اتحادیه اروپا اتفاق افتاد.

اتحادیه اروپا با این ادعا که برنامه تجسس و نجات دریایی و هوایی اش در مدیترانه تشویقی برای مهاجران غیرقانونی است سال گذشته این برنامه را پایان داد.

به دلیل این تغییر سیاست، تلفات چند ماه اول سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال قبلش ۳۰ برابر شده است.

در اسفند 91، هلی‌کوپترهای ناتو که مشغول حفاظت از منافع غرب در لیبی بودند با قایق کوچک سرگردانی روبرو شدند که کمک می‌خواست.

هفتاد نفر از جمله دو کودک را به حال خود رها کردند تا بمیرند. این تنها یک نمونه از ده ها مورد ظهور و بروز اروپای متمدن در مدیترانه است.

این تراژدی در حالی رخ می دهد که روند مهاجرت در خاورمیانه ابدا یک روند طبیعی نیست. مردمی که در مدیترانه غرق می شوند به دلیل جنگ، فقر و نابسامنی های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است که یا خودشان خانه هایشان را ترک کرده اند یا به زور آنها را وادار به مهاجرت کرده اند.

آمارها می گویند هم اکنون ۵۰۰ هزار نفر در لیبی در انتظار قایق های مرگ به سر می برند تا شاید بتوانند از جهنم لیبی نجات پیدا کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها