توصیه خطیب نمازجمعه تهران به مذاکره ‌کنندگان هسته‌ای

ذره‌ای تهدید کردند مذاکره را به هم بزنید

خطیب موقت نمازجمعه تهران خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره در شبح تهدید را قبول ندارم، اشاره و از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای خواست که با رویت ذره‌ای از چاشنی تهدید مذاکرات را به هم بزنند.
کد خبر: ۷۹۵۷۶۱
ذره‌ای تهدید کردند مذاکره را به هم بزنید

آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب موقت نمازجمعه تهران امروز در خطبه‌های خود با اشاره به تهدیدهای نظامی آمریکا توأما با مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان عزیز ما اگر در روند مذاکرات ذره‌ای چاشنی تهدید را دیدند مذاکرات را به هم بزنند.

وی افزود: از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان می‌خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکند که البته مذاکره نیز نخواهند کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه ما کاری به بازی‌ اوباما و کنگره نداریم، گفت: آنها هر غلطی می توانند بکنند. مهم این است که ملت راه خود را یافته و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی با تأکید بر اینکه تهدید دومین ویژگی فراعنه است که قرآن نیز به آن اشاره داشته، گفت: فرعون زمانه با هر کشوری که چپ می‌کند بلافاصله از تحریم اقتصادی تا تهدیدهای دیگر سخن می راند. امروز نیز وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده گفته‌اند اگر مذاکرات شکست بخورد گزینه نظامی روی میز است. پاسخ این‌ها را رهبری دادند و غلط می‌کنند که متعرض ملت ایران شوند.

وی ادامه داد: اگر دست از پا خطا کنید و متعرض ملت ایران شوید ملت ایران تا به آخر تعقیب‌تان می‌کند و شما را به روز سیاه می‌نشاند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران به هشت سال دفاع مقدس اشاره و رویارویی ایران در این جنگ را رویارویی با آمریکا و هم‌پیمانانش عنوان و تصریح کرد: همه می‌دانند که هشت سال جنگ پس از پیروزی انقلاب با کمک شما به صدام صورت گرفت و اگر می‌خواهید یک بار دیگر شانس تان را امتحان کنید و ببینید که ملت ایران درسی به شما می‌دهد که هرگز فراموش‌تان نشود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش امروز نماد جریان باطل در دنیا هستند، گفت: باطل مجسم رفتار وقیحانه آمریکاست. قرآن نماد استکبار را فرعون معرفی می‌کند و 20 ویژگی نام می‌برد که تمام این ویژگی‌ها قابل رویت در دول استکباری است.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا یک کشور از صدها کشور جهان است، خاطرنشان کرد: آمریکا حد خود را ببیند و مانند یک کشور از صدها کشور دنیا رفتار کند اما ما می‌بینیم که اینها در همه جا فضولی می‌کنند. در یمن، بحرین تولید گروهک‌های تکفیری آدمکش و حتی دخالت نظامی در کشورها.

به گفته خطیب موقت نمازجمعه تهران ایالات متحده آمریکا در طول 50 سال اخیر به 50 کشور حمله نظامی مستقیم و غیرمستقیم کرده است بنابراین امروز سرکش‌ترین دولت‌ در جهان آمریکاست که حتی به مردم خودش هم رحم نمی‌کند.

آیت‌الله خاتمی به طرح آمریکایی‌ها برای تجزیه عراق اشاره و خاطرنشان کرد: طرح آمریکایی اخیر برای عراقی‌ها و تشکیل سه دولت شیعه، سنی و کرد خوابی است که به فضل خدا تعبیر نخواهد شد چرا که ملت عراق خوب این توطئه‌ را می‌شناسد و مقابل آن خواهد ایستاد. آمریکا یک روز هم خیرخواه ملت‌ها نبوده و تمام هم و غمش سلطه بر ملت‌هاست.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها