به نظر می‌رسد که توییتر با دریافت پول به توسعه یک پیام نژادپرستانه کمک کرده است

رسوایی در توییتر: دریافت پول برای انتشار پیام نژادپرستانه

شبکه اجتماعی توییتر با یک مشکل جدید روبرو شده است زیرا بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی از انتشار خبر دریافت پول توسط این شبکه اجتماعی به منظور انتشار یک پیام نژادپرستانه، خشمگین هستند.
کد خبر: ۷۹۵۶۹۷
رسوایی در توییتر: دریافت پول برای انتشار پیام نژادپرستانه

جام جم کلیک: شبکه‌های اجتماعی، محبوب‌ترین مقاصد اینترنتی در جهان هستند و مسلما هرکجا که کاربران شبکه‌های اجتماعی آزادی عمل بیشتری داشته باشند، خطر انتشار پیام‌های نامناسب و غیراخلاقی نیز بالاتر خواهد بود. در یکی از مصداق‌های این موضوع، شبکه اجتماعی توییتر با یک دردسر بزرگ روبرو شده است.

ماجرا از این قرار است که به تازگی یک پیام نژادپرستانه با محتوای زیر در این شبکه اجتماعی به سرعت گسترش پیدا کرده است: «هم کیشان یهودی من، وقت کشتن عرب‌ها فرا رسیده است» انتشار این محتوای نامناسب و نژادپرستانه در شبکه اجتماعی توییتر، در نوع خود بسیار ناراحت‌ کننده است ولی ماجرا وقتی بحرانی می‌شود که بدانید توییتر با دریافت پول به توسعه این پیام کمک کرده است.

البته این موضوع را باید ضعف ساختاری دریافت پول برای کمک به گسترش پیام‌ها در توییتر دانست زیرا این سیستم ابتدا پول را دریافت کرده و توسعه مربوطه را انجام می‌دهد و پس از آن درصورت گزارش شدن محتوا توسط کاربران، به سراغ برخورد با محتوای درج شده می‌رود. شایان ذکر است که فردی که این پیام را منتشر کرده است، جاش بورنستین نام داشته است و چندی پیش حساب کاربری او به صورت کامل هک شده بوده و عملا خود او این پیام را منتشر نکرده است ولی این پیام با نام او در این شبکه انتشار یافته است که می‌تواند برای او عواقب نامناسبی داشته باشد.

این موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد از توییتر بخواهند که در ساختار دریافت پول برای توسعه و گسترش پیام‌ها، تجدید نظر کند و همچنین نظارت بیشتری بر روی محتوای این شبکه داشته باشد تا از انتشار پیام‌های غیراخلاقی و غیرانسانی جلوگیری به عمل آید.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها