دنبال سخت‌افزار یا نرم‌افزاری هستم که بتوان هارد یا فلش را به اشتراک گذاشت.
کد خبر: ۷۹۵۵۶۳
پرسش و پاسخ: اشتراک‌گذاری هارد یا فلش

حسین خسروی از ساری: دنبال سخت‌افزار یا نرم‌افزاری هستم که بتوان هارد یا فلش را به اشتراک گذاشت. مثلا به وسیله گوشی یا هر دستگاه متصل دیگری بتوان فایل‌ها را اجرا کرد. در ضمن امنیت این روش‌ها چطور است؟

پاسخ کلیک: منظور شما را دقیقا متوجه نشدیم، اما اگر منظورتان این است که هارد اکسترنال یا حافظه‌ فلش را ضمن اتصال به رایانه یا تلفن همراه با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، می‌توانید از روش معمول اشتراک‌گذاری اطلاعات در شبکه کمک بگیرید. چنانچه اشتراک‌گذاری بین چند رایانه باشد کافی است همگی در یک شبکه باشند و هر یک از درایوهای موردنظر (هارددیسک اکسترنال یا حافظه‌ فلش) را به اشتراک بگذارید (Share) دسترسی به اطلاعات اشتراک‌گذاری شده به وسیله هر دستگاه با وارد کردن آدرس آی‌پی یا نام رایانه میزبان امکان‌پذیر است.

در صورتی‌که قصد دارید اطلاعات ذخیره شده روی این حافظه‌ها را پس از اتصال به تلفن همراه خود به اشتراک بگذارید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی همچون Shareit و Zapya کمک بگیرید. همچنین در صورتی‌که می‌خواهید اطلاعات اشتراک‌گذاری شده در رایانه را با تلفن همراه مورد دسترسی قرار دهید، کافی است پس از اتصال رایانه و تلفن همراه به یک شبکه‌ مشترک، نرم‌افزار ES File Explorer را در تلفن همراه خود نصب کرده سپس با مراجعه به بخش Lan Network، آدرس رایانه‌ میزبان را وارد کرده و به اطلاعات اشتراک‌گذاری شده دسترسی یابید.

توجه داشته باشید برخی مدل‌های هارد‌دیسک اکسترنال موجود در بازار، قابلیت دسترسی و اشتراک‌گذاری اطلاعات ذخیره شده به ‌صورت وای ـ فای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی روترها نیز این قابلیت را دارند تا حافظه فلش یا هارد‌دیسک اکسترنال خود را به آنها متصل کنید و دیگر کاربران با وارد کردن آی‌پی موردنظر، به اطلاعات ذخیره شده در این دستگاه‌ها دسترسی یابند. درباره امنیت این روش‌ها نیز باتوجه به نیاز به اتصال و قرارگیری همه دستگاه‌ها در یک شبکه، هرچه امنیت شبکه‌ شما بیشتر باشد، امنیت تبادل اطلاعات و دسترسی به این اطلاعات اشتراک‌گذاری شده نیز بیشتر خواهد بود.

چنانچه مشکلتان رفع شد می‌توانید در بخش نظرات همین مطلب، سایر کاربران را نیز مطلع کنید

آیا شما برای این پرسش، پاسخ مناسب‌تری دارید؟ خوشحال می‌شویم پاسخ پیشنهادی خود را در بخش نظرات در اختیار سایر کاربران قرار دهید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها