وزیر نفت گفت: ورود هیات نفتی آمریکایی را من هم شنیدم، ولی نه تائید می‌کنم و نه تکذیب. به گزارش جام‌جم، بیژن زنگنه در حاشیه نمایشگاه نفت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که برای شرکت در کنفرانس امنیت انرژی عازم برلین است، افزود: در این سفر دیدارهایی با شرکت‌های آلمانی و مقام‌های سیاسی این کشور خواهم داشت؛ این نشان‌دهنده این است که آلمانی‌ها مقدمات بازگشت خود به ایران را فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۷۹۵۴۸۴

همه فکر می‌کنند شرکت نفت، کویت است

زنگنه با بیان این‌که برای اوپک باید دعا کرد، گفت: اکثریت اعضای این سازمان موافق ادامه وضع موجود نیستند.

وی با بیان این‌که از قیمت فعلی نفت راضی نیست؛ زیرا بازار نفت بی‌ثبات است، افزود: سایر تولیدکنندگان نفت خام نیز از این شرایط راضی نیستند. همه قبول دارند که عرضه بیش از تقاضاست. اگر عوامل سیاسی نباشد قیمت‌ها میل به افزایش دارد. وی تصریح کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت، در تامین منابع مالی طرح‌های صنعت نفت دچار مشکل هستیم. همه فکر می‌کنند شرکت ملی نفت، کویت است؛ البته کویت قبل از اشغال.

وی با اشاره به این‌که چین بدهی غیرمتعارف نفتی به ایران ندارد، گفت: بدهی نفتی هند به ایران به 2 بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی که باید به یورو پرداخت شود که معادل 7 میلیارد یورو است و بخش دیگر بدهی که به روپیه است و بتدریج در حال دریافت است. وزیر نفت از رونمایی قراردادهای جدید نفتی در اروپا در شهریور امسال خبر داد و گفت: همزمان با معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران؛ طرح‌هایی که در قالب این قرارداد توسعه می‌یابند نیز معرفی خواهد شد.زنگنه درباره افزایش تولید نفت خام عربستان و بازگشت سهم ایران در صورت رفع تحریم‌ها تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی از بازپس‌گیری سهم ایران در بازار عقب نخواهیم نشست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها