در پاسخ به تجاوزات رژیم آل سعود

یمنی ها ،نجران عربستان را هدف قرار دادند

شعله های جنگ عربستان سعودی ضد یمن، دامن مناطق جنوبی خودش را گرفت.
کد خبر: ۷۹۵۴۰۶
قبایل یمنی 4 پایگاه نظامی عربستان را تصرف کردند

شعله های جنگ یمن به داخل مرزهای عربستان سعودی نیز کشیده شد و شماری از نیروهای قبایل «بکیل المیر» در استان «الحجه» در شمال یمن وارد مناطق مرزی عربستان شدند و چهار پایگاه نظامی را در استان جیزان به تصرف خود در آوردند که در نتیجه آن شماری از نظامیان سعودی کشته و زخمی شدند.

منابع یمنی اعلام کردند: نیروهای قبایل یمنی، نیروهای سعودی مستقر در این منطقه را وادار به عقب نشینی کردند و توانستند دو بلدوزر را که از آنها برای احداث راه مواصلاتی بین پایگاه های مرزی استفاده می شد، از کار بیندازند.

در نتیجه این تحولات، مقامات سعودی ناچار به تعطیلی موقت مدارس جنوب در نزدیک مرزهای یمن شدند و همه پروازها به فرودگاه های جنوبی را نیز لغو کردند.

تلویزیون عربستان نیز از اصابت موشک های شلیک شده از یمن خبر داد و دیگر رسانه های سعودی نیز به اصابت شش موشک به نجران اشاره کردند که در نتیجه آن به برخی از ساختمان های دولتی آسیب هایی وارد شد.

ازسوی دیگر در حملات گسترده جنگنده های عربستان سعودی به استان های صعده، ذمار و حجه یمن دهها نفر شهید یا زخمی شدند.

هواپیماهای سعودی حملات گسترده ای به مناطقی در استان های «صعده» و «حجه» در شمال غربی یمن انجام دادند.

به گفته منابع آگاه در تعدادی از مناطق این استان به ویژه مناطق مرزی، در این حملات چهل و سه غیرنظامی کشته و بیش از صد نفر زخمی شدند. جنگنده های سعودی همچنین به مناطقی در استان ذمار در جنوب صنعا حمله کردند.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، بر اثر اصابت خمپاره به منطقه نجران در عربستان، یک نظامی سعودی کشته شد و سه نفر دیگر زخمی شدند.

خسارت 13 میلیارد دلاری عربستان به یمن

آمارها از خسارات سیزده میلیارد دلاری بر اثر حملات هوایی عربستان به یمن خبر می دهند.

در حملات سعودی 14 کارخانه به شکل کامل ویران شده اند و 65 کارخانه دیگر نیز خسارات زیادی متحمل شده اند. (خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها