جام جم سرا- پزشکان در بررسی‌های جدید خود پی بردند درمان بیماری‌های مرتبط با لثه بر کاهش علائم پروستاتیت یا التهاب پروستات اثرگذار است.
کد خبر: ۷۹۵۳۴۵

اگرچه لثه و غده پروستات به لحاظ زیست‌شناختی و جسمی با یکدیگر ارتباطی ندارند اما مطالعات نشان داده که درمان بیماری‌های مرتبط با لثه، علائم پروستاتیت را به حداقل می‌رساند.
محققان حوزه پزشکی در بررسی‌های پیشین خود اعلام کرده بودند بین بیماری لثه و پروستات ارتباطی وجود دارد و بر همین اساس، دست به مطالعات جدیدی زدند که نشان می‌دهد درمان بیماری‌های لثه، علائم پروستاتیت را بهبود می‌بخشد.
«نبیل بیسادا»، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: به این نتیجه رسیدیم درصورتی که بیماری‌های مرتبط با لثه را درمان کنیم می‌توان علائم پروستاتیت را تسکین داده و کیفیت زندگی مبتلایان به آن را بهبود بخشید.


بخشی از این تحقیق به بررسی ۲۷ بیمار ۲۱ سال به بالا پرداخته که سطح آنتی‌ژن ویژه پروستات (PSA) در آنان افزایش یافته بود، این فاکتور، شاخص التهاب و سرطان به حساب می‌آید.
به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، متخصصان ابتدا بدون آنکه درمان علائم پروستاتیت را در بیماران آغاز کنند به درمان بیماری لثه در آنان پرداختند و پس از چندی مشخص شد که سطح آنتی ژن ویژه پروستات در این بیماران کاهش پیدا کرده‌ است. همچنین بیشتر این بیماران که دچار التهاب بوده یا موقع ادرار با مشکل روبرو بودند در علائمشان بهبود حاصل شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها