درباره قرار گرفتن ستاره ها مقابل تیم های سابقشان

به خانه برمی گردیم!

جام جم ورزشی: پپ گواردیولا که زمانی با بارسلونا در فوتبال اروپا پادشاهی می کرد دوباره به نیوکمپ بازگشت، البته اینبار در مقام سرمربی بایرن مونیخ و به عنوان سرمربی تیم رقیب بارسا.
کد خبر: ۷۹۵۲۵۸
به خانه برمی گردیم!

به گزارش جام جم ورزشی ، این برای نخستین بار نیست که یک ستاره فوتبال و یا یک مربی مطرح در برابر تیم سابق خود قرار می گیرد. در تمام سال های اخیر بسیار اتفاق افتاده که یک بازیکن پس از جدایی از تیم خود با تیم جدید مقابل یاران قدیمی اش قرار گرفته است. در ادامه نگاهی به مهم ترین و پر سر و صداترین بازگشت های فوتبالی می اندازیم:

لوئیس فیگو

برنده سابق توپ طلای فوتبال جهان در جنجالی ترین انتقال تاریخ فوتبال در سال 2001 از بارسلونا جدا شد و به تیم رقیب یعنی رئال مادرید پیوست. او با رئال مادرید به نیوکمپ بازگشت و هواداران بارسلونا که روزی در همان نیوکمپ فیگو را تشویق می کردند به طرفش کله خوک پرتاب و تا توانستند او را هو کردند. او منفورترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا است.

تیه ری هانری

ستاره فرانسوی هشت سال در آرسنال بازی کرد و اکنون برترین گلزن تاریخ این باشگاه به شمار می رود. او در سال 2007 از آرسنال جدا شد و بارسلونا پیوست. سه سال بعد از این اتفاق هانری در ورزشگاه اختصاصی آرسنال با پیراهن بارسلونا مقابل تیم سابقش قرار گرفت.

اریک کانتونا

اسطوره فرانسوی در سال 92 میلادی کمک زیادی به لیدزیونایتد کرد تا قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. او به قهرمان هواداران تبدیل شده بود البته فقط تا پیش از انتقال به منچستریونایتد. او با یونایتد به ورزشگاه اختصاصی لیدز بازگشت و هواداران اینبار او را هو کردند.

دیدیه دروگبا

ستاره ساحل عاجی به عنوان برترین بازیکن تاریخ باشگاه چلسی شناخته می شود. او در سال 2012 از چلسی جدا شد و به گالاتاسرای پیوست. او چند ماه بعد با گالاتاسرای به استمفوردبریج(ورزشگاه اختصاصی چلسی) بازگشت چرا که تیم ترک و چلسی حریف یکدیگر در لیگ قهرمانان اروپا شده بودند. هواداران چلسی با احترام با ستاره سابق خود برخورد کردند. دروگبا دوباره فصل بعد به چلسی پیوست.

کریستیانو رونالدو

رونالدو در منچستریونایتد تبدیل به برترین بازیکن فوتبال دنیا شد. او در این باشگاه هم قهرمان لیگ برتر شد هم اروپا. این ستاره پرتغالی اما در یکی از گران ترین نقل و انتقال های تاریخ به رئال مادرید پیوست. کریس در سال 2013 به اولدترافورد بازگشت، یعنی وقتی رئال و یونایتد در لیگ قهرمانان حریف یکدیگر شدند. رونالدو در آن مسابقه گلزنی کرد تا یونایتد از دور لیگ قهرمانان کنار برود اما هرگز شادی پس از گل انجام نداد.

فرانک لمپارد

لمپارد یکی دیگر از اسطوره های باشگاه چلسی است که تابستان گذشته به ناچار از این تیم جدا شد و به منچسترسیتی پیوست، البته به طور قرضی. در دیدار رفت چلسی و منچسترسیتی لمپارد مقابل تیم سابقش به میدان رفت و تک گل مساوی بخش تیمش را زد. البته او هرگز شادی پس از گل نکرد.

آندره آ پیرلو

پیرلو که با میلان هم قهرمان اروپا شده بود هم قهرمان سری آ در سال 2011 به یوونتوس پیوست تا خشم هواداران میلانی را علیه خود برانگیزد. زمانی که پیرلو برای نخستین بار پس از جدایی از میلان به ورزشگاه اختصاصی این باشگاه یعنی سن سیرو بازگشت تا با پیراهن یوونتوس مقابل این تیم بازی کند از سوی هواداران بسیار هو شد.

پاتریک ویرا

این فرانسوی یکی دیگر از برترین بازیکنان تاریخ باشگاه آرسنال است اما او نیز در این باشگاه برای همیشه ماندنی نبود و به یوونتوس پیوست. او اما دوباره به هایبری(ورزشگاه سابق اختصاصی آرسنال ) بازگشت ، یعنی وقتی با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به تیم سابقش برخورد. هواداران آرسنال چندان با او برخورد خوبی نداشتند.

سسک فابرگاس

ستاره اسپانیایی روزهای بسیار خوبی در آرسنال داشت. او سپس به بارسلونا رفت و فصل گذشته نیز دوباره به لیگ برتر انگلیس بازگشت اما نه آرسنال بلکه به چلسی. زمانی که فابرگاس در این فصل با پیراهن چلسی برای نخستین بار مقابل آرسنال قرار گرفت هواداران تیم سابقش چندان رفتار بدی با او نداشتند.

روبرتو باجو

انتقال او از فیورنتینا به یوونتوس بسیار پر سر و صدا بود. اولین مصاف او با تیم سابقش اصلا حاوی خاطرات خوشی نبود. او با واکنش های بسیار منفی هواداران تیم سابقش روبرو شد. یووه آن بازی را یک بر صفر باخت.

دیوید بکام

وقتی ستاره محبوب انگلیسی ها به رئال مادرید پیوست هرگز و در هیچ مسابقه ای مقابل تیم سابقش قرار نگرفت اما وقتی به اولدترافورد بازگشت که از گالکسی لس آنجلس به طور قرضی به میلان پیوست. میلان در لیگ قهرمانان اروپا با منچستریونایتد روبرو شده بود. بکام در اولدترافورد با استقبال گرم هم تیمی ها و هوادارانی روبرو شد که اینبار او را با پیراهن تیم دیگری در ورزشگاه می دیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها