کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: امیدوارم بتوانم رشادتهای مدافعین حرم را به تصویر بکشم چون شجاعتهای آنان بسیار قابل تقدیر است و جای تامل فراوان دارد.
کد خبر: ۷۹۵۱۶۰
حاتمی کیا: امیدوارم رشادتهای مدافعین حرم را به تصویر بکشم

ابراهیم حاتمی کیا دوشنبه شب در یادواره شهدای تیپ فاطمیون مدافعان حرم حضرت زینب(س) در مشهد افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی علیه کشورمان عده ای که عاشق وطنشان بودند برای دفاع از خاک و ناموس به جنگ رفتند و شهید شدند.

وی به شهدای افغانستان در جنگ سوریه اشاره و بیان کرد: موضوع سوریه که پیش می آید بحث مهاجر فی سبیل الله مطرح می شود.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: امیدوارم توفیق به تصویر کشیدن زندگی مهاجران افغان را در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در آینده داشته باشم.

یک نویسنده و پژوهشگر افغانستانی نیز در این مراسم گفت: وظیفه ما این است که امروز در برابر تروریسم بین المللی و تکفیریها که گاهی طالبان، گاه داعش و گاه القاعده نامگذاری می شوند بایستیم و در کنار رزمندگان ایرانی به مبارزه بپردازیم.

آیت الله سید محمود هاشمی ارزگانی ادامه داد: هرچند که افغانستان در تاریخ لانه و پایگاه تروریسم بین الملل بود اما در این کشور جریان تکفیری هیچگاه نتوانست جایگاهی پیدا کند.



مادر یکی از شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم افزود: اگر ما قطعه قطعه شویم باز نمی توانیم به اندازه یک قطره از خون سیدالشهدا(ع) شویم و اگر همه شهدای تاریخ یک جا جمع شوند نیز فدای حضرت زینب(س) نمی شوند.

شهید سید اسدالله سجادی گفت: شهدا در مرزها قرار نمی گیرند، آنها جانشان را فدای راه حسین(ع) نموده و تنها بر اساس حسی که داشتند مقاومت کردند.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران، محمدکاظم کاظمی شاعر افغانستانی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مصطفی صابرخراسانی شاعر اهل بیت(ع)، مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع)، امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی حضور داشتند.

تقدیر از خانواده شهدای مدافع حرم و شعرخوانی صابرخراسانی بخش دیگری از برنامه های این مراسم بود.

نخستین یادواره شهدای تیپ فاطمیون مدافع حرم حضرت زینب(س) با محوریت فرماندهان این تیپ شهیدان توسلی و فاتح برگزار شد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها