جام جم نوا: کنسرت کوارتت کاسته روزهای جمعه و شنبه 18 و 19 اردیبهشت ماه جاری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.
کد خبر: ۷۹۴۹۲۵
کنسرت کوارتت کاسته در نیاوران به صحنه می رود

گروه موسیقی کوارتت کاسته اواخر سال 91 توسط احسان صدیق تشکیل شد.

موسیقی این گروه مبتنی بر خلاقیت گروهی و انفرادی اعضایش است و قالب آن از ریتم محلی تا ساخته های آزاد را شامل می شود.

این گروه موفق موسیقی تمایل به خلق آثاری دارد که بازتابنده نگاه امروزی به موسیقی جهان باشد.

کوارتت کاسته گذر خود از میان موسیقی دهه 70 میلادی تا رقص های محلی، از موسیقی آوانگارد سده بیستم تا موسیقی جاز معاصر را با چاشنی بداهه نوازی، به ساختاری شنیداری تبدیل می کند.

کنسرت کوارتت کاسته 18 و 19 اردیبهشت ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه نمایند.

رسیتال پیانوی فریدون ناصحی در فرهنگسرای نیاوران

رسیتال پیانوی فریدون ناصحی اجرای قطعاتی از «فرانتس لیست» از آهنگسازان دوره رمانتیک چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا می شود.

ناصحی که پیش از این کنسرت های متعددی را در فرهنگسرای نیاوران برگزار کرده است؛ بنا دارد در کنسرت پیش روی خود قطعاتی از فرانتس لیست با عنوان راپسودی اسپانیول، لید:شوبرت ارل کونینگ، لا کامپانلاو مفیستو والس را برای علاقه مندان به آثار این آهنگساز آلمانی بنوازد.

«فرانتس لیست» را بزرگ ترین نوازندهٔ پیانوی دوران خود و بلکه همه دوران ها خوانده اند.

رسیتال پیانو «فرانتس لیست» فریدون ناصحی در تاریخ 16 اردیبهشت ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و علاقه مندان برای تهیه بلیت می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نوبت بعدی کنسرت فریدون ناصحی با اجرای قطعاتی از فرانتس لیست تاریخ 31 اردیبشت ماه خواهد بود.

بخش نهایی برنامه هزار صدای موسیقی پاپ در نیاوران

بخش نهایی برنامه هزار صدای موسیقی پاپ به منظور شناسایی نفرات برتر شنبه 19 اردیبهشت ساعت 16 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

هشت خواننده برگزیده از برنامه های سال 1393 در بخش مقدماتی هزارصدا، در دور نهایی این برنامه حضور خواهند یافت و با هم رقابت می کنند تا هیات داوران و تماشاگران حاضر در سالن، برترین های برنامه هزارصدای سال 93 در بخش موسیقی پاپ را انتخاب کنند.

همچنین عمران طاهری خواننده جوان جنوبی به عنوان خواننده مهمان در پایان برنامه قطعاتی را اجرا خواهد کرد.

هزار صدا برنامه ای برای کشف و معرفی استعدادهای موسیقی و خوانندگی در دو زمینه موسیقی پاپ و موسیقی دستگاهی ایران است که با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران برگزار می شود.

این برنامه پس از برگزاری دور نهایی، مطابق روال عادی در سال جدید ادامه پیدا خواهد کرد و هر ماه یک برنامه در بخش پاپ و یک برنامه در بخش موسیقی اصیل ایرانی اجرا خواهد شد.

دو نوازی سنتور و تنبک در تالار وحدت

سیامک آقایی آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور پس از 6 سال به همراهی نوازنده تنبک هفدهم اردیبهشت ماه جاری در تالار وحدت روی صحنه می رود.

سیامک آقایی این کنسرت دونوازی را با نام باز عشق با همراهی کامران منتظری نوازنده تنبک اجرا خواهد کرد.

باز عشق عنوان مجموعه کنسرت های اخیر سیامک آقایی است که پیش از این در شهرهای مختلف ایران از جمله تبریز، همدان، یزد، مشهد، رشت، سمنان، خرم آباد، تربت حیدریه، بندرعباس اجرا شده است.

این تور موسیقایی بر مبنای آثار جدیدی از این نوازنده و آهنگساز است که برای دو نوازی سنتور و تنبک ساخته شده است.

سیامک آقایی پس از سال ها فعالیت بین المللی چه به شکل مستقل و چه با همراهی گروه های مشهوری همچون جاده ابریشم، اطلس آنسامبل، لابیرنت در سال 1386 آلبوم تصویری زبعد ما را با گروه سنتورنوازان منتشر کرد.

کنسرت دونوازی سنتور و تنبک سیامک آقایی و کامران منتظری با عنوان باز عشق 17 اردیبهشت ماه ساعت 21:30 در تالار وحدت اجرا می شود.

کنسرت موسیقی سنتی بوی گندم در نیاوران

گروه موسیقی سنتی بوی گندم (ویژه بانوان) به سرپرستی و خوانندگی اعظم صانعی 15 اردیبهشت ماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به صحنه می رود.

قطعاتی که این گروه برای کنسرت خود در نظر گرفته همانند کنسرت 12 دی ماه شامل آثاری از بزرگان موسیقی ایران از جمله عباس شاپوری، حبیبالله بدیعی، پرویز یاحقی، انوشیروان روحانی، مهدی خالقی، علی تجویدی، جهانبخش پازوکی،ناصر چشم آذر و... خواهد بود.

اعظم صانعی متولد 1338 در تهران آواز را نزد اساتید پر آوازه موسیقی ایران همچون محمد نوری ، صدری و شاپور رحیمی فراگرفته است.

وی که سابقه اجرا با گروه کر محمد جلیل عندلیبی را در سال 1391 در تالار وحدت در کارنامه خود دارد در اولین دوره جشنواره موسیقی بانوان موفق به کسب مقام در رشته خوانندگی شده است.

محمد جلالیان و احمد عشقی که آهنگسازی و تنظیم قطعات این کنسرت را برعهده دارند ، هر دو از فارغ التحصیلان دانشگاه هنر در رشته موسیقی هستند.

نوازندگان گروه موسیقی بوی گندم عبارتند از: فروغ فضلی :نوازنده پیانو، ماه سیما فلاحی: نوازنده فلوت، روناک معماری طیبه کیومرثی و هلیا محمد ولی : ویولن، آرمیتا سلیمی طاری: تار ، یاسمن فرهنگ پور: کوبه ای، سمیرا قاسمی، سمیرا جلالیان و مریم اسدی :همخوان و اعظم صانعی خواننده و سرپرست گروه.

کنسرت گروه موسیقی سنتی بوی گندم (ویژه بانوان) در تاریخ 15 اردیبهشت ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها