در این فیلم بیننده شاهد صحنه‌های پشت صحنه و تمرین حرکات و فنون رزمی استادانه و سحرآمیز بهترین ستاره سینمایی ورزش‌های رزمی " تونی جا " خواهد بود که در کارهایش هیچ حقه سینمایی وبدلکاری ندارد و بهتر از هر ورزشکار رزمی تایلندی، رشته رزمی "موآی تای" یا همان بوکس تایلندی را به بهترین وجه به جهانیان شناساند.
کد خبر: ۷۹۴۹۰۴
اجرای فنون رزمی "موآی تای" توسط تونی جا +فیلم

گسترش رشته موآی تای در تایلند و سبک اکشن خاص و مبارزات ترکیبی در فیلم‌های رزمی معمولا در کشورهای غربی و همچنین کشورهایی که بیشتر از طریق فیلم‌هایش با او آشنا شده اند با نام "تونی جا" می شناسند و جالب اینکه در کشور خودش یعنی تایلند به نام "جا پانوم" معروف است ! او در سورین بزرگ شد خانواده آنها روستایی بودند ولی جزء خانواده های برجسته و شناخته شده بوده‌اند .
او در نوجوانی با علاقه خاصی به تماشای فیلمهای بروسلی و جکی چان می‌پرداخته و شیفته فیلم و روشهای مبارزه جت‌لی بوده است که می‌توان این را یکی از دلائل سوق پیدا کردن او به سمت ورزشهای رزمی دانست .علاقه وافر او به ورزشهای رزمی را می‌توانستند در همان کودکی و نوجوانی در او ببینند ، خانواده او می‌گویند او کارهای روزمره و حتی در بازیهایش از فرمها و رفتار‌هایی خاص تبعیت می‌کرده که گویی حرکات رزمی به او الهام می‌شده است. اولین تمرین‌های او در شالیزار برنج پدرش شروع شد او با فیل‌هایی که داشتند ، استحمام می‌کرد و از بازی کردن با فیلها لذت می‌برد یکی از علایق او این بوده که از پشت فیلها در آب با حرکات چرخشی مختلف در آب بپرد که این هم نشانگر ذهن رزمی او بوده است .
او در سال 2004 در روزنامه تایم گفته بود که: (من به حدی روی یک حرکت با ممارست تمرین می‌کردم که همانند استادان آن حرکت را انجام دهم).
تونی جا یکسال به فرا گرفتن موآی تای در سطح بالا و آموزش دادن آن به افراد دیگر در سطوح مختلف و تمرین با گروه سینمایی خود پیرامون رشته موآی تای پرداخت .در این زمان بود که او با همکاری این تیم توانست در برنامه های تلویزیونی و همچنین ساخت کلیپ‌های کوتاه نشان دهد که قادر به انجام چه کارهایی است .
تونی جا اولین نقش اول خود را در فیلمهای "اونگ بک 1" و "جنگجوی موآی تای" ایفا کرد. تونی جا همه صحنه‌ها را خودش ایفا می‌کرد و بدلکاری نداشته و تمام بدلکاری‌ها را بدون تجهیزات مکانیکی انجام می‌د‌اده است حتی در یک صحنه هم از پرده آبی و حقه‌های فیلم برداری استفاده نشده بود. او سپس در آمریکا با فیلم دیگرش نام" محافظ " مشهور شد. تونی جا سال 2006 به آمریکا رفت و گالری از عکس ها و پشت صحنه‌های فیلم‌هایش بر پا کرد .
جالب است بدانید جکی چان این سوپر استار فیلمهای اکشن از کارگردان بزرگ سینمای آمریکا برت راتنر که کارگردان فیلم "ساعت شلوغی 3 " بوده است خواسته بود که حتما تونی جا با هر مبلغ پیشنهادی در این فیلم حضور داشته باشد و همبازی جکی چان شود چرا که جکی چان اعتقاد داشت تونی جا در حال حاضر بهترین ستاره سینمایی ورزشهای رزمی است ولی تونی جا چون مشغول ساخت فیلم اونگ بک 2 بود علیرغم میل باطنی این پیشنهاد را رد کرد.

منبع: بست مووی سنس

تدوین و نگارش: جواد ودودزاده/جام‌جم نما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها