مرکل در کنفرانس خبری بعد از نشست گروه ۷:

ایران بازیگری مهم در مبارزه با داعش است

نماینده دولت اقلیم کردستان عراق:

نقش ایران در مبارزه با تروریسم، فعال بوده است

نماینده دولت اقلیم کردستان عراق در ایران با تقدیر از مواضع کشورمان گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، مثبت و فعال بوده است.
کد خبر: ۷۹۴۷۴۴
نقش ایران در مبارزه با تروریسم، فعال بوده است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور، ناظم دباغ ضمن تمجید از برگزاری این کنگره بین‌المللی گفت: برگزاری چنین کنفرانس‌هایی همیشه برای همگرایی بیشتر دیدگاه‌ها و به‌ویژه قدردانی از قربانیان و آسیب‌دیدگان، مفید بوده است.

وی با اشاره به ضرورت همسویی و همکاری کشورهای منطقه برای مواجهه با خطر تروریسم افزود: تروریسم در حال‌حاضر دیگر تنها یک خطر برای یک مجموعه یا یک کشور نیست؛ بلکه خطری برای همه منطقه و حتی کشورهای جهان است؛ لذا این تهدید ضرورت همگرایی را بیش‌ازپیش می‌کند.

وی افزود: درک منطقی این موضوع که تروریسم همه ما را تهدید می‌کند و نباید براساس منافع خاص خودمان با آن برخورد کنیم تنها راه همسوکردن تلاش‌ها علیه تروریسم است.

نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌ که اقلیم کردستان چه تلاش‌هایی را برای احقاق حقوق ملت کرد عراق که قربانی جنایات صدام و منافقین بوده‌اند انجام داده است گفت: دولت اقلیم تلاش می‌کند تا موضوع کشتارهای جمعی علیه کردها و هدف قرارگرفتن آن‌ها به‌وسیله تروریسم را به‌طورمستمر در محافل بین‌المللی مطرح کند.

وی با دوگانه‌ خواندن رفتار کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم و ناچیز دانستن کمک برخی کشورهای دیگر، از نقش کشورمان در این عرصه تقدیر کرد و گفت: تاکنون شاهد نقش مثبت و فعال جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بوده‌ایم و دولت عراق و اقلیم کردستان نیز بر آن تأکید داشته‌اند و از کمک‌های ایران به ملت عراق و کردستان تشکر می‌کنیم.

دباغ در پایان ضمن کم‌ رنگ‌ دانستن نقش گروهک تروریستی منافقین در فضای فعلی عراق گفت: گروهک منافقین دیگر مانند گذشته در عراق تأثیرگذار نیست و کردها نیز عملیات جنایتکارانه آن‌ها در حق ملت کرد را، هنگامی‌که این گروه در نزدیکی مرزهای اقلیم کردستان بود، محکوم کرده‌اند و بر حق‌وحقوق خود پافشاری می‌کنند و پیگیر آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها